Måste att gå Promenad lr köra cardio under deff ??

Home Forums Deff och fettminskning Måste att gå Promenad lr köra cardio under deff ??

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author

Det jag undrar är om det är ett ”måste” att promenera 5ggr i veckan lr köra stenhårda cardio pass under deff ?? lr funkar det att bara styrketränna och ligga på ett underskott ??

Givetvis behövs ingen uthållighetsträning. Om den träningens extra kcalförbrukning och extra hälsofördelar känns obetydlig och bibehplen muskelmassa är det enda du bryr dig om är det troligtvis BÄTTRE att skita i. Inte sämre.

Okej joo det ligger till så att jag vill ha kvar så mycket muskelmassa som möjligt och jag mår ganska bra ;)

okok !! med cardio menar du promenera då också ?

Zuni wrote:
    okok !! med cardio menar du promenera då också ?

Beror på hur otränad du är. Men visst kan promenader öka konditionen om konditionen är fruktansvärt dålig.

nja har inte så värst dålig kondition men har lagt på mig en del muskelmassa som jag vill ha kvar :) men ska man ta en promenad direkt efter gymmet lr senare på kvällen? Morgon promenad är bara att glömma :P

Zuni wrote:
    men ska man ta en promenad direkt efter gymmet lr senare på kvällen? Morgon promenad är bara att glömma :P

Att ta direkt efter är väl det dummaste valet tänkbart, eventuellt sämre med en långpromenad före.

Så ta dig hem och käka efter styrketräningen, ta det lugnt ett tag och ge dig ut och knalla i vårvädret.:)

Promenera under den tiden på dygnet då det passar in i din vardag.

alltså framåt kvällen :) tack för alla svar :)

dricker fairing slow protien ca 30min innan jag lägger mig :)

Tommy Ivarsson wrote:
    Promenera under den tiden på dygnet då det passar in i din vardag.

Jag går 60 minuter varje morgon sedan rör jag på mig en hel del under dagen har häst och hund.

Jag tror helt klart att cardio eller att röra på sig alltid är bra, ingen kan påstå att det är bra att ligga i soffan och zappa mellan kanalerna hela dagarna.

Blobas wrote:
    Jag tror helt klart att cardio eller att röra på sig alltid är bra, ingen kan påstå att det är bra att ligga i soffan och zappa mellan kanalerna hela dagarna.

Nej, och det får vi hoppas att ingen påstår heller!

Om inte syftet att bli så otränad som möjligt förstås :P

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.