Måste bort medd fett på magen !!! HJÄLP

Home Forums Deff och fettminskning Måste bort medd fett på magen !!! HJÄLP

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Tjena !
    Är en kille på 16 bast som väger 75, överviktig för min del och är 175 cm lång.
    Jag ska börja på gym och min vikt måste ner fort för stranden och brudarna osv 8)
    Har tittar runt lite och vissa säger att man ska träna (Tisdag, Torsdag, Söndag)
    Deras program lyder typ såhär:
    Armhävningar 30 sek sedan 10 sek paus
    Situps 30 sek paus osv
    Styrke träning osv repetera det tills det har gått 20 min typ efter det en promenad… när man är klar så skall man vänta 48 timmar tills nästa träningspass så man förbränner mycket.
    Det vjag vill veta är, hur är erat tips till att gå ner i vikt och träningsprogram?
    //Anders

Välkommen in i djungeln.

1. Det spelar ingen roll vilka av dagarna i veckan du väljer att träna på, dessa är upp till dig. Träna när det passar dig bäst.

2. Det enda som gör att du går ner i vikt är att äta mindre än vad du förbränner där träningen är inkluderat.

3. Det går inte att punktförbränna fett.

4. Det finns inget träningsprogram som är optimalt, alla fungerar olika. Med din ringa ålder så råder jag dig bara till att äta lite mindre portioner, lägg till grönsaker till maten, använd sunt förnuft och träna på. Läs dig kunskapsmässigt medveten om kolhydraternas, fetternas och proteinernas funktioner för kroppen. Gillar du idrott? Det är också ett underbart sätt att träna och ha kul samtidigt. Du är endast 16, vad har du bråttom till? Känn dig fram med träningen, läs deffguiden och ha kul medans du tränar.

Det bästa man kan göra när man vill gå ner i vikt är att kolla på sina kalorier in kontra kalorier ut. Om man inte orkar köra så seriöst kan man iaf tänka på vad man äter så man inte drar till Donken 3gånger i veckan och käkar pizza en.

Det verkar som du inte vill gå till gymmet för att köra styrketräning utan mer hemma. Att bara köra situps och armhävningar kommer att resultera i att ditt bröst och mage kommer utvecklas snabbare än resten utav kroppen. Lägg in lite övningar som chins/pullups, utfallssteg, 90grader, plankan, smala armhävningar, sidositups osv.
    Något som jag tycker är viktigt är att man varierar schemat när man tränar så det inte blir långtråkigt. Att bara göra situps och armhävningar i 4månader kommer förmodligen bli tråkigt och du kommer troligtvis att tappa motivation vilket resulterar i att många slutar, så variera schemat. Om du har med lite andra övningar kan du dela upp ditt schema så att du kör olika muskelgrupper olika dagar. Då kan du träna mer dagar eftersom att om du tränar ben första dagen kommer dom vara ”tillbaka” om 48h men din rygg är fortfarande inte använd.

Du kan även lägga in lite cardio. Gå någon timme ute, spring lite, åk till en simhall, spela basket eller något annat.
    Kom ihåg att det viktigaste är att ha kul när du tränar för annars kommer du tappa intresset. Ta mycket kort på dig själv, väg dig ofta så kan du följa dina resultat och kommer det inga resultat så får du kämpa hårdare antingen med träningen eller kosten. Kolla dig INTE i spegeln den kommer lura dig att du inte får några resultat eftersom du kollar såpass ofta och din kropps förändring inte förändras drastiskt utan lite varje dag så kommer du inte se skillnaden så tro inte på spegeln använd andra medel.

PS Överträna dig inte, lyssna på din kropp!
    Mvh Vincent!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.