Mat vid deff

Home Forums Deff och fettminskning Mat vid deff

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 54 total)
  • Author

okok
    Jag börjar lågt och märker jag för snabb eller långsam viktnedgång får jag räkna om lite.

tack för all hjälp

Dabifo wrote:
    Jag föredrar pasta före potatis, jag tycker att 50g pasta mättar betydligt bättre än 50g potatis.

Beror ju på, varför äter du bara 50g potatis istf 50g pasta?

Äter du 100g potatis så har du 16 g kolisar. äter du 100g pasta har du ca 70g kolisar.

50 g pasta är ca 35 kolisar. Och ska du ha lika mycket kolisar från potatisen kan du käka 220g , vilket jag tycker mättar betydligt mer än 50 g pasta.

Bamse7-9 wrote:
    Beror ju på, varför äter du bara 50g potatis istf 50g pasta?

Äter du 100g potatis så har du 16 g kolisar. äter du 100g pasta har du ca 70g kolisar.

50 g pasta är ca 35 kolisar. Och ska du ha lika mycket kolisar från potatisen kan du käka 220g , vilket jag tycker mättar betydligt mer än 50 g pasta.

:up:

Edit: Missade Eddies post här i början.

Tack för en tråd som ÄCKLIGT mycket speglar mig själv, Ballpython.
    Jag är just nu i upplösningstillstånd när det kommer till deffningen ;(

Tack för en bra tråd iaf. Nu ska jag haffa någon som kan skapa en diet till mig.

Potatis och grönsaker tillsammans med kyckling, fisk eller skinka.

några mer extra mättande matsorter

På nätet finns säkert en massa recept och rätter som är låga till GI osv! Ut och jaga, själv vet jag inga mer än dem som är skrivna.

Ja du jag har jagat. Men det är kul att få höra av de som redan har genomfört en del deffar vad de stoppar i sig

Protein = 4Kcal
    Kolhydrat = 5 Kcal
    Fett = 9 Kcal

Stämmer detta eller hur ska det vara?

*suck* Varför kunde det inte vara jämna tal :(

BallPythoN wrote:
    *suck* Varför kunde det inte vara jämna tal :(

Bara larvigt att hålla på med decimaler, klart du kan gå på siffrorna du angav. Det räcker långt, löjligt med detaljonani som bara krånglar till det i onödan.

Vedder du har räddat min dag:)

(Inte lika lätt, men mycket roligare.) Bygg ett eget exceldokument som sköter allt det där åt dig, det programmet är hur roligt som helst att leka med och dessutom har man full koll på uträkningarna. Alla formler och liknande finns ju inom armlängds avstånd i forumet.

Hmmm
    Jag har bara en fråga om hur mycket man bör dra ner på. Gör det något om man ligger på 700 Kcal under det normala? klockan är snart 20:30 och hitills har jag fått i mig 1828 Kcal. Jag skulle iof kunna trycka i mig en burk kesella om en stund :)

BallPythoN wrote:
    Gör det något om man ligger på 700 Kcal under det normala?

Det har jag oerhört svårt att tro. Det kan du ju för övrigt inte vara säker på det är. Kan likagärna vara 600kcal eller 800kcal, helt hundraprocentiga uträkningar på din 24-timmarsperiod går ju inte att göra i vilket fall.

Så att vaara för nojjig kring specifika siffror finns ingen anledning till, så är du inte superhungrig ser jag ingen anledning att äta för ätandets skull.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 54 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.