Mat vid deff

Home Forums Deff och fettminskning Mat vid deff

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 54 total)
  • Author

OK.

Men om man hamnar mycket mycket lågt blir det extra katabolt då?

Jag menar ca 1500 kcal under det normala. Om det nu skulle vara så att uträkningen stämmer.

En bra bukfylla på diet är tonvis med grönsaker.. Gärna broccoli, morötter, blomkål, tomater, gurka mm. Åt sj ca 4 kg morötter/vecka under min första tävlingsdiet. Dessutom får du ännu bättre förutsättningar att hålla dig frisk under hela dieten, det gjorde jag! Lycka till! :up:

aix wrote:
    En bra bukfylla på diet är tonvis med grönsaker.. Gärna broccoli, morötter, blomkål, tomater, gurka mm. Åt sj ca 4 kg morötter/vecka under min första tävlingsdiet. Dessutom får du ännu bättre förutsättningar att hålla dig frisk under hela dieten, det gjorde jag! Lycka till! :up:

Ja grönsaker blir det en hel del av. Specielt blomkål, broccoli och morot. Riktigt gott faktist. Sen blir det tomat i tacosåsen jag har till varje middag. Jag måste ha någon sås annars blir det jobbigt att äta. Jag älskar även sallad och gurka men det känns som jag bör satsa på de mer fylliga grönsakerna eftersom sallad och gurka mest är vatten.

Sallad och gurka är mest vatten men innehåller därför också mindre energi än robustare grönsaker som broccoli eller blomkål. Inget fel i att äta isbergsallad bara för att det inte tillför speciellt mycket nyttigheter, men byt inte ut broccolin mot den.

Måste slå ett slag för sellerin, tar ett tag att vänja sig vid men efter det kan du äta det som ett mättande snack. Lycka till med deffen, kommer du ha före och efter bilder?

wiiwii wrote:
    Måste slå ett slag för sellerin, tar ett tag att vänja sig vid men efter det kan du äta det som ett mättande snack. Lycka till med deffen, kommer du ha före och efter bilder?

Bra fråga. Jag tror inte det. Kanske kommer berätta om resultaten :)

Måste man räkna om sin energiförbrukning ju lättare man blir? Först räknar man ju på 84kg (alltså jag eftersom jag vägde det vid start) sen när jag väger 80 bör man räkna om eller?

Så länge du går ner behöver du inte räkna om,När vågen står stilla då kan du sänka din energibehöv.

Jag själv har ganska dålig ämnesomsättning men jag låg på c.a 2700 kcal per dag under min deff men då käkade jag inga kollisar alls! hade en stadig viktnedgång på c.a 2 kg i veckan utan att knappt tappa någon muskelmassa.. då bestod min kost i huvudsak av ägg, kött, fisk, kokos, sesamolja m.m ..

ska tilläga att jag åt mer under deffen än annars:P

NPNG wrote:
    Jag själv har ganska dålig ämnesomsättning men jag låg på c.a 2700 kcal per dag under min deff men då käkade jag inga kollisar alls! hade en stadig viktnedgång på c.a 2 kg i veckan utan att knappt tappa någon muskelmassa.. då bestod min kost i huvudsak av ägg, kött, fisk, kokos, sesamolja m.m ..

Jag ska börja deffa nu på måndag och ska börja på ca 2800 kcal.Jag väger 98 kg morgonvikt och är 1.94 lång.Hur lång är du och hur mycket vägde du när du började deffa?

Celox wrote:
    Jag ska börja deffa nu på måndag och ska börja på ca 2800 kcal.Jag väger 98 kg morgonvikt och är 1.94 lång.Hur lång är du och hur mycket vägde du när du började deffa?

Jag var väl 1,83 lång och vägde c.a 86kg när jag började var ner på 77kg efter deffen..

I år startade jag på 90kg är nere på 86kg nu men ska ner till 78-80..

Nu när man har legat på ett kcal intag som ser ut så här

2500träningsdag
    2000 vilodag

ska man ändra detta då? Lägre, högre?

Att cykla potein och kolhydrat intag är detta bra eller ja vad ska man tänka på? Har gått över 20 dagar i min deff nu och det har fungerat bra för mig. Gick t o m ner försnabbt i början så jag var tvungen att käka på lite extra :)

Haha jag vet. Har börjat höja lite nu.

BallPythoN wrote:
    Haha jag vet. Har börjat höja lite nu.

Det beror väl lite på vad du väger också. Vad ligger bw på?

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 54 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.