matschema vid deff

Home Forums Deff och fettminskning matschema vid deff

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

fakta 184cm
    100kg
    tung gymträning 4ggr/vecka

frukost2 ägg/1dl musli/2dl lättfil/1st knäckebröd med 2 skivor skinka/kaffe

lunch100gr kycklinfile/1dl grönsaker/1msk olivolja/2dl mellanmjölk

mellanmål100gram keso

träning
    100gr kycklingfile/1dl grönsaker/1msk olivolja/1 whey 100/1.5 dl ris eller pasta

vid läggning
    100 gram keso

har ocks tänkt lägga in omega-3 kapslar och kreatin men vart i matschemat???
    Något annat bra tillskott i samband med deff??

någon kunnig som kan vill vara snäll o hjälpsam o räkna ut kcal/prot/fett eller ge förslag och kritik på ovanståeende.

inga hobbybyggare utan ni som vet

stort tack på förhand.

Maten ser bra ut. Att hobbybyggare skulle vara sämre matematiker var intressant.

Eddie Vedder wrote:
    Att hobbybyggare skulle vara sämre matematiker var intressant.

Det var ju därför jag blev byggare.. så att jag alltid kan skylla på att jag är gymhjärna! :|

Andreaz Engström wrote:
    Det var ju därför jag blev byggare.. så att jag alltid kan skylla på att jag är gymhjärna! :|

får be om ursäkt om man trampat några hobbybyggare på tårna, men hobbybyggare menar jag de som tränat 2 månader och tror sig veta allt. Önskar hjälp av de som vet och som själva suttit i samma sits fast lyckats gott med sina resultat.

Tyvärr verkar det vara svårt få hjälp i min frågeställning så jag får köra på känn.

Jag har inte räknat utan bara genom att slänga ett snabbt öga: Är det inte lite liten mängd protein i den kosten?

Frukost
    Kcal: 730. P:25 K:83 F:19

Lunch
    Kcal: 525. P:43 K:10 F:35

Mellanmål
    Kcal: 93 P:12 K:2 F:4

Middag
    Kcal: 701 P:47 K:48 F:35 (whey 100 ej inräknat)

Vid läggning

Totalt:
    Kcal: 2142 P:139 K:145 F:97

Detta är ganska snabb ihopräknat vid raknakalorier.se och självklart skiljer det sig en hel del beroende på varumärke, vad för grönsaker du har till maten, vad för skinka det är du har på morgonmackan osv.

Fick höfta en del på antalet gram på en del saker också men jag tror det kan vara en fingervisning om vart du ligger.

omega3 samt kreatin är bara att följa rekommendationerna på förpackningen.

Hm har nu kört i två veckor exakt….ökat proteinet , strypt kolhydraterna rejält och begränsat de flesta av dessa till efter träning i form av ca 100 gram pasta eller ris eller ca 4-5 potatisar.
    Är mycket piggare, armarna och brösten känns hårdare och magen har sjunkt in rejält (känner sig liten när kläderna glappar) :(

MEN…det här är inte rumba………:)

nej skämt åsido, jag tycker att det händer inte mycket på vågen trots att jag ligger på ca 500kcal i underskott. I stort sett samma vikt.
    Däremot får jag betydligt bättre pump under passet.

Har inte börjat med någon form av cardio ännu.

Några ändringar är gjorda.
    Proteinet /whey 100 har jag lagt in några fler.. kl 10 och bytt mellanmålet (keso) mot whey 100.
    Frukosten endast 2 grova smörgåsar med keso eller skinka och 2 ägg, 2dl mellanmjölk
    rätt eller fel??

Florin wrote:
    Frukost
    Kcal: 730. P:25 K:83 F:19

Lunch
    Kcal: 525. P:43 K:10 F:35

Mellanmål

Middag
    Kcal: 701 P:47 K:48 F:35 (whey 100 ej inräknat)

Vid läggning

Totalt:
    Kcal: 2142 P:139 K:145 F:97

Detta är ganska snabb ihopräknat vid raknakalorier.se och självklart skiljer det sig en hel del beroende på varumärke, vad för grönsaker du har till maten, vad för skinka det är du har på morgonmackan osv.

Fick höfta en del på antalet gram på en del saker också men jag tror det kan vara en fingervisning om vart du ligger.

omega3 samt kreatin är bara att följa rekommendationerna på förpackningen.

Antingen är jag kass på att räkna ut hur mycket protein jag själv äter eller så är rankakalorier.se kass.

Hur kan den där lunchen få 43gram protein t.ex.? 100g kyckling = ca 20gram, 2dl mjölk = ca 7 gram. Resterande ska alltså få ihop 16 gram? Visst, no big deal men rätt ska väl vara rätt?
    Eller vad är det jag missar..

Hm enligt livsmedelsverket innehåller KYKLINGBRÖSTFILE UTAN SKINN UGNSSTEKT följande:

* 27.5 gram protein/100gram
    * 134 kcal/100gram
    * 2.5g fett/100gram

Jävligt underligt ändå har nu kört i 16 dagar, magen mycket mindre känner mig hårdare i kroppen men nästan ingen skillnad på vågen.
    är det bara vatten eller va fan händer..

någon som vet??? har även ändrat kostintaget en aning som syns ovan.

behöver hjälp …. eller??:(

Jag kör deff nu började för 3 månader sen. Jag har gått ner 7 kg.
    Min frukost består av
    100 gram havegryn
    2 ägg
    2 dl lätt mjölk

Mellanmål
    2 bananer/ 150 gram keso

Lunch
    200 gram kyklingfile
    100 gram fulkornsris
    1 dl lätt mjölk

middag
    300 gram kyklingfile
    100 gram fullkornsris
    2 dl lättmjölk

innan jag lägger mig en protin shake
    2 dl protin

Jag är verkligen nöjd med detta mat schema och jag ser skillnader på kroppen. Kompisar har också märkt skillnaden.

Vägde före deff: 94,5 kg
    Väger nu: 86.9

Vet i f-n om det är rätt…begränsat kolhydraterna till lite på frukost samt det mesta efter träning (se ovan).

Träningsfria dagar slopar jag kolhydrater helt (borträknat från lite på frukost samt det pyttelilla i grönsakerna till måltiderna….rätt eller fel??

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.