Matupplägget

Home Forums Deff och fettminskning Matupplägget

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Alrajt. Har suttit här i ett par timmar och gått igenom trådar som har med både mat och träning att göra. Jag har läst stickyn där man räknar ur hur mycket Kcal som ska ätas om dan beroende på min ålder, längd och vikt samt hur aktiv jag är om dagarna.

Det knivigaste av allt just nu, är att jag egentligen inte har en susning om vad jag ska klämma i mig om dagarna för att jag ska hålla mig till det låga värde som jag tyckte jag fick.

Jag drog bort 600 Kcal istället för de 500 som skrevs i tråden, för jag tänkte jag börjar med det, och går sedan ner till 500 om det skulle vara så att det blev lite för mycket (eller lite för lite mat, kanske man ska säga). Hur som helst, ska ge lite bakgund.

21 år gammal, runt 176 cm lång och väger 79.9 kg. Gammal hockeylirare som faktiskt såg någolunda bra ut en gång i tiden. Har muskler som ligger där under och smyger, som jag känner det är dags att man får fram. Dock vet jag inte om jag själv har tillräckligt med disciplin till att göra ett eget matupplägg utan hjälp på traven.

Enligt stickyn så ska jag få i mig 1685.67 Kcal om dan. Och jag läste i någon tråd att det ska bestå av 40% protein, 40% kolhydrat och 20% fett. Efter lite uträkningar som jag använt mig av från en annan tråd, så blir det:

Prot – 168.567g
    Kol – 168.567g
    Fett- 37.45g

Jag är en person som (tyvärr) hatar fisk, och har väldigt svårt bara för lukten. Så hur nyttigt det än är, så kommer jag aldrig klämma i mig det. Annars så ska det nog inte vara några som helst problem matmässigt, jag ska bara veta vad som är bra att äta.

Kan även säga att jag springer några gånger i veckan, det är dock inte långt än så länge, men har som mål att till nästa vecka ta mig an 6 km sträckan. Något jag förmodligen klarar av redan nu, och kan bli så att jag går på den redan imorgon.

Hur som helst. tråden börjar bli lång. Jag hoppas bara att det finns någon vänlig skäl där ute som kan ge mig lite tips om upplägg, vad som är bra att få i sig men så att jag samtidigt håller mig inom ramen av de Kcal jag ska få i mig.

Jag sitter fast rätt så rejält, och vill förbättre min kropp. Börjar med att deffa, har satt som mål att ta mig ner till 70 kg så snabbt som möjligt. efter det så börjar jag bygga på gym. Och en sak till jag kan säga är att jag är arbetslös, så det jag har råd med är situps, armhävningar och löpning.

väldigt tacksam för svar!

Pepsi Max, kvarg med Fun Light, lite roliga grönsaker och kyckling är min melodi.

Här är bra skit:

[http://forum.body.se/showthread.php?t=5414&highlight=den+termogena+dieten]

Läs igenom allt om du har några funderingar. Äh, läs allt ändå.
    Dieten är tämligen enkel att hålla om man är motiverad..

Keso, kyckling, kesella med funlight, ägg, makrill, tonfisk, potatis, frukt, lax/alaska pollock, grönsaker, rapsolja, cola zero, kaffe, fetaost, kräft/räk ost. Detta är vad jag har levt på i 46 dagar nu. Har gått från 22,8 till 17,2% BF. vikt 83,8 – 77,2. Kan även tillägga att jag har fuskat 6 av dessa dagar:p Inte mkt men en halv pizza och någon daim glass:P Tränar iof 5 dagar i veckan också, 10min crosstrainer som uppvärmning sen 3 split schema:P Hoppas jag hjälpte dig något:P

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.