Min deff

Home Forums Deff och fettminskning Min deff

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author

Tjena, har nu deffat i lite mer än 2 veckor. började 2 januari och har hållt mig bra känns det som.

Vikt då jag började deffen: 94kg
    Längd: 190 cm
    Ålder:18

Matschema

Frukost: 1 port havregrynsgröt med en näve solroskärnor. 2 ägg stekta/kokta på 2 mackor eller makrill i tomatsås. Omega-3 tillskott o vitamin tillskott

Lunch: Det som erbjuds i skolan. tar då oftast halva tallriken med grönsaker kanske lite kolhydrater sen resten proteiner. 1 port

Mellanmål:makrill i tomatsås med en skiva mörktbröd./ en frukt och en näve nötter o proteindrink.

Tränar här mellan
    Direkt efter passet: en banan och proteinshake

MIddag:Mat som tillagas hemma. fördelar det så halva tallriken är grönt o pyttelite kolisar sen resten kött.

Kvällsmål: en frukt med lite keso eller nåt liknande.

Är detta ett bra upplägg av matschema?

sedan undrar jag om man kommer lyckas med målet att hamna på en fettprocent på 13-15% tills slutet på april. När jag gjorde sån vägning så visade den 22% fett. Dock så var inte den anpassa för 18åringar då jag är 18 år. Så han som utförde det sa att det inte behövde stämma redigt. Men om vi utgår från det så vad tror ni ?

Kan ju säga att jag tränar 4 ggr/v gym och fotboll 3ggr/v. Måndagarna och fredagarna kör jag förbränning/HIIT.

Kosten som sådan ser jag inga fel i alls, tvärtom tycker jag den är kanon rent näringsmässigt. Däremot kan mängden ifrågasättas. Nog för att du vill ner i vikt men du är en stor kille och du tränar ju rejält verkar det som så ditt energibehov är ju högt.

Om du vill hålla igen på kolhydrater så gör det inte efter passet som nu i alla fall. Annars tycker jag du kan köra på och utvärdera efter hand. Om kosten är på tok för energisnål kommer du märka av det via snabb viktnedgång och nedsatt prestation. Sannolikt kommer ett på tok för lågt matintag resultera i att du känner dig trött och koncentrationslös, kanske sover sämre o.s.v.

Om du märker av såna saker så är det bara att lägga till lite mer mat men fortsätta på inslagen väg vad gäller dina utmärkta livsmedelsval. :)

Lycka till!:up:

Roligt att se ett deff-upplägg som inte innehåller typ 0,2 g fett/kg kroppsvikt. :up:
    Lycka till!

edinio wrote:
    Tjena, har nu deffat i lite mer än 2 veckor. började 2 januari och har hållt mig bra känns det som.

Vikt då jag började deffen: 94kg
    Längd: 190 cm
    Ålder:18

Matschema

Frukost: 1 port havregrynsgröt med en näve solroskärnor. 2 ägg stekta/kokta på 2 mackor eller makrill i tomatsås. Omega-3 tillskott o vitamin tillskott

Lunch: Det som erbjuds i skolan. tar då oftast halva tallriken med grönsaker kanske lite kolhydrater sen resten proteiner. 1 port

Mellanmål:makrill i tomatsås med en skiva mörktbröd./ en frukt och en näve nötter o proteindrink.

Tränar här mellan
    Direkt efter passet: en banan och proteinshake

MIddag:Mat som tillagas hemma. fördelar det så halva tallriken är grönt o pyttelite kolisar sen resten kött.

Kvällsmål: en frukt med lite keso eller nåt liknande.

Är detta ett bra upplägg av matschema?

sedan undrar jag om man kommer lyckas med målet att hamna på en fettprocent på 13-15% tills slutet på april. När jag gjorde sån vägning så visade den 22% fett. Dock så var inte den anpassa för 18åringar då jag är 18 år. Så han som utförde det sa att det inte behövde stämma redigt. Men om vi utgår från det så vad tror ni ?

Kan ju säga att jag tränar 4 ggr/v gym och fotboll 3ggr/v. Måndagarna och fredagarna kör jag förbränning/HIIT.

Läskigt, du käkar typ exakt samma som jag!:D
    Fast jag tränar 5 ggr i veckan och sätter i mig 250 g risgrynsgröt efter träningen+prottedrink och en banan!:P

Tack för alla trevliga kommentarer, men dock så har jag inte fått svar på min viktigaste fråga som är:

Kommer jag kunna hamna på en fettprocent 13-15% tillslutet på april? eller är det för lite tid? Hade sist 22% i fett.

edinio wrote:
    Kommer jag kunna hamna på en fettprocent 13-15% tillslutet på april? eller är det för lite tid? Hade sist 22% i fett.

Ja

Men du kan också hamna lägre och du kan hamna högre. Ingen av oss vet mer än du om framtiden, det kan gå och det kan skita sig. Kör på, utvärdera efter en td, gör eventuella revideringar, fortsätt en tid för att sedan återigen utvärdera etc. etc.

Ska bli kul att se hur det går för dig, uppdatera!

tack för svaret…

ska uppdatera mina resultat en gång i månaden här så kan ni se om det går bra :emo-thumb

förresten glömde fråga om hur mycket fett är 22% i kg ? Om ni förstår vad jag menar. Frågan kanske e lite luddig. Menar bara att om jag vägde 94 från början o hade 22% i fett hur många kilo fett är det ca?

94 kg * 0.22 = 20.7 kg fett

Förresten, uppdatera tråden med åtminstone vikt lite oftare så är det lättare att se hur det går. Kanske en gång i veckan eller varannan vecka. Ifall du nu skulle ligga på för lågt/för högt energiintag är det ju onödigt att göra det en månad innan du ändrar på upplägget.

oh jävlar då får ja väl ligga i ?:S haha

Hur många kilo har en person som ligger på 10-13% fett?

jaha oj förlåt. så nu om jag har 22 kg fett och går nertill en fett % på 14%fett så har jag ungefär 14 kg fett då..

Kan ju posta mitt nuvarande resultat:

2jan: vikt:94kg

9 jan(1 vecka efter) 93kg

16 jan(1 v efter) 91 kg.. Vet ej om detta är vätska eller om jag gått ner alldelse för snabbt.

19 jan – vikt:90,8 kg

20 jan – vikt 91,7

21 jan- vikt 91.1

Detta är nuvarande. tänkte väga mig varje dag för att se om nåt händer..

okeey.. så jag ska väga mig en gång i veckan då…

najs najs.. fast man e lite rädd för att man inte ska kunna nå målet:/ ca 13 veckor kvar till att hamna på en iaf minst 15% fett. antar att musklerna syns då ?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.