Home › Forums › Deff och fettminskning › Min deff går slött!! Behöver hjälp!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 juli, 2008 at 22:35 #747971Anonym anvandareMember
Hallå, jag har under nästan 2 månader deffat ganska bra tycker jag själv. Gem fört med vad jag gjorde innan. Förut kunde jag slänga i mig 2-3 pizzor i veckan och kanske 4-6 Liter cola och en del snask, så som choklad och plock godis. När jag åt vanlig mat åt jag i stora mängder och jätte mycket kolhydrater.
Sen började jag deffa. Och har läst lite hit och dit och fått tips av olika källor.
Vilket lyder:
Frukost: 2dl Havregrynsgröt
2 timmar senare: Kasein protein (2 skopor) och en frukt
lunch: Kyckling filé och Grönsaker (Majs, paprika, ärtor och 2 matskedar ris)
2 timmar senare: Kasein protein (2 skopor) och en frukt
Kvällsmat: Ren köttfärs 10% Fetthalt och Grönsaker (Majs, paprika, ärtor och 2 matskedar ris)
2 timmar senare: Kasein protein (2 skopor) och en fruktSedan så tar jag ”San’s” Koffein tabletter (1stk 200mg) varje morgon, en multivitamin brustablett som blandas med vatten.
Klockan 17:00 5 dagar i veckan Tränar jag gym i 1timme ungefär, jag kör ingen morgon cardio innan frukost pga tidbrist. Jag tränar så att jag värkligen RÅ svettas varje gång.
Så klart har deffen givit resultat, men jag tycker att det börjar gå slött och trög. Fettet jag har, har blivit löst och minskat, vilket är ett bra tecken.
Men länge en så kommer jag inte, det börjar gå fruktansvärt långsamt.Någon som orkar läsa igenom och ge mig tips? Hur jag kan få bort resten av överflödet. Jag lägger upp en bild på överflödet så ni förstår vad jag menar.
Mvh// Jonas
P.s Ursäkta den fula grimasen på bilden
14 juli, 2008 at 22:35 #81527Anonym anvandareMember14 juli, 2008 at 22:37 #747972Anonym anvandareMemberSå konstigt är det väl inte… du äter för mycket. Eller så rör du på dig för lite i förhållande till hur mycket du äter. Uppenbarligen är inte kaloriunderskottet tillräckligt stort för att du skall gå ner i den takt du önskar.
14 juli, 2008 at 22:43 #747973Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Så konstigt är det väl inte… du äter för mycket. Eller så rör du på dig för lite i förhållande till hur mycket du äter. Uppenbarligen är inte kaloriunderskottet tillräckligt stort för att du skall gå ner i den takt du önskar.Det som är problemet ju :S När jag äter en måltid så blir det knappt en halv talrik. Betyder det att jag ska äta mindre vid varje tillfälle eller ska jag ta bort några måltider?
Tack
14 juli, 2008 at 22:49 #747974Anonym anvandareMemberDet spelar mindre roll. Gör som du trivs med och så som det passar ditt liv. Större och färre mål eller fler och mindre mål – slutresultatet blir likvärdigt. Vissa föredrar det ena, andra det andra. Äter du större mål påverkar dom längre tid och då behöver du inte äta lika ofta. Det finns inga belägg för att en mer frekvent måltidsordning skulle innebära bättre ämnesomsättningen eller större fett- och viktförlust.
14 juli, 2008 at 23:02 #747975Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Det spelar mindre roll. Gör som du trivs med och så som det passar ditt liv. Större och färre mål eller fler och mindre mål – slutresultatet blir likvärdigt. Vissa föredrar det ena, andra det andra. Äter du större mål påverkar dom längre tid och då behöver du inte äta lika ofta. Det finns inga belägg för att en mer frekvent måltidsordning skulle innebära bättre ämnesomsättningen eller större fett- och viktförlust.Okej! Tack så jätte mycket! Har en fråga till, En snabb o rask promenad varje morgon före frukost förbättrar resultat ganska mycket har jag hört, är det något jag borde försöka ett par veckor?
14 juli, 2008 at 23:04 #747976Anonym anvandareMemberHolyjones wrote:Okej! Tack så jätte mycket! Har en fråga till, En snabb o rask promenad varje morgon före frukost förbättrar resultat ganska mycket har jag hört, är det något jag borde försöka ett par veckor?Det som avgör är inte NÄR du går promenaden.
Det som avgör är hur mycket energi du gör av med när du promenerar.14 juli, 2008 at 23:10 #747977Anonym anvandareMemberPrecis som Razmeister och King Grub redan påtalat är det hur mkt energi som intas respektive förbrukas som avgör om du är i energibalans, energiunderskott eller kanske energiöverskott. Energibalansen påverkar i sin tur vikten.
Om du vill ha ett smidigt sätt att ha kontroll över ditt energiintag kan jag rekommendera FormFixaren. Googla på det så kan du ladda hem det gratis. Supersmidigt!
14 juli, 2008 at 23:13 #747978Anonym anvandareMemberpieceofme wrote:Precis som Razmeister och King Grub redan påtalat är det hur mkt energi som intas respektive förbrukas som avgör om du är i energibalans, energiunderskott eller kanske energiöverskott. Energibalansen påverkar i sin tur vikten.Om du vill ha ett smidigt sätt att ha kontroll över ditt energiintag kan jag rekommendera FormFixaren. Googla på det så kan du ladda hem det gratis. Supersmidigt!
Okej! Jag ska ge det ett försök! Tack ska ni alla ha för hjälpen
16 juli, 2008 at 03:58 #747979Anonym anvandareMemberIngen expert på ämnet, men ett tips är att börja väga maten vilket gör att du kan räkna exakt hur många kcal du får i dig per dag och samtidigt räkna hur mkt du kcal du förbränner under dygnet. Då har du full kontroll över din viktminskning
Jag hade också en period där det började gå jäävla segt, men jag uppskattade tydligen kcal in till mindre än vad jag egentligen fick i mig.. Så prova det nån vecka så tror jag att du kommer komma igång igen ..
Mvh, Sia
16 juli, 2008 at 11:08 #747980Anonym anvandareMemberEller också kan du prova Den Termogena Dieten. Finns under artiklar.
16 juli, 2008 at 11:39 #747981Anonym anvandareMemberaaiS wrote:Ingen expert på ämnet, men ett tips är att börja väga maten vilket gör att du kan räkna exakt hur många kcal du får i dig per dag och samtidigt räkna hur mkt du kcal du förbränner under dygnet. Då har du full kontroll över din viktminskningJag hade också en period där det började gå jäävla segt, men jag uppskattade tydligen kcal in till mindre än vad jag egentligen fick i mig.. Så prova det nån vecka så tror jag att du kommer komma igång igen ..
Mvh, Sia
Låter som mycket jobb! Men du har helt rätt, det är det enda sättet som på ett säkert sätt visar att jag bränner… Men hur räknar jag vad jag själv förbränner på en dag?
Tack tack!16 juli, 2008 at 11:43 #747982Anonym anvandareMemberHolyjones wrote:Låter som mycket jobb! Men du har helt rätt, det är det enda sättet som på ett säkert sätt visar att jag bränner… Men hur räknar jag vad jag själv förbränner på en dag?
Tack tack!Det är mindre jobb än du tror, men ansträngningen är värd det. Är man lat så händer det inte mycket, vare sig det handlar om deff eller något annat man vill uppnå.
Ett enkelt sätt att skaffa sig en uppskattning kring dagsförbrukningen av kalorier är att ta kroppsvikten gånger 30.
Exempel: 80(kg) X 30 = 2400 kcal.
Använd detta som en utgångspunkt och justera efterhand och beroende på hur viktnedgången ser ut.
16 juli, 2008 at 12:20 #747983Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Det är mindre jobb än du tror, men ansträngningen är värd det. Är man lat så händer det inte mycket, vare sig det handlar om deff eller något annat man vill uppnå.Ett enkelt sätt att skaffa sig en uppskattning kring dagsförbrukningen av kalorier är att ta kroppsvikten gånger 30.
Exempel: 80(kg) X 30 = 2400 kcal.
Använd detta som en utgångspunkt och justera efterhand och beroende på hur viktnedgången ser ut.
Såklart vill jag göra allt för att nå mitt mål Till jul ska jag vara färdig deffad, klarar jag det innan är jag riktigt nöjd! Tack så jätte mycket för all hjälp! Jag ska köpa på detta Gånga min vikt med 30, och äta mindre kcal än vad jag förbränner. Det ska nog gå! Tack så jätte mycket allihopa!
16 juli, 2008 at 12:25 #747984Anonym anvandareMemberSom flera redan säger så behöver du ligga lägre kalorimässigt. Det finns flera modifikationer som du kan göra… men när jag ser vad du äter så tycker jag att variera 10%köttfärsen några dagar med något med mindre fett. Dra ner på havregrynen eller riset… behöver inte vara mycket men du kommer se effekt eftersom dessa är de kaloririka delarna i din kost
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.