Min deff går slött!! Behöver hjälp!

Home Forums Deff och fettminskning Min deff går slött!! Behöver hjälp!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 68 total)
  • Author
    mccarlsson wrote:
    Som flera redan säger så behöver du ligga lägre kalorimässigt. Det finns flera modifikationer som du kan göra… men när jag ser vad du äter så tycker jag att variera 10%köttfärsen några dagar med något med mindre fett. Dra ner på havregrynen eller riset… behöver inte vara mycket men du kommer se effekt eftersom dessa är de kaloririka delarna i din kost

Okej, okej. Såsom byta köttfärsen mot kyckling filé//Tonfisk. ?

Jag ser det mer som ett sätt att dra ner på kalorierna. Energimängden i 10% köttfärs är ju ganska stor. Du kan ju äta det någon dag men sedan variera med kyckling, tonfisk, rostbiff eller något annat magert. Du kommer nästan få samma mättnadskänsla men får i dig betydligt färre kalorier. Sedan är det vanligt med en stagnerande deff. Brukar var lätt att ta sig till en viss fas, sedan får man göra något rejält drop i kalorimängden för att nå nästa

Fördelen med promenader på morgonen är att du har så lite kolhydrater i kroppen just då eftersom de gått åt unnder natten och på så sätt tvingas kroppen ta energin från fett lagret. Är i alla fall så jag uppfattat det. Men visst det går lika bra att gå någon annan tid på dagen. Dock bör man inte gå direkt efter du ätit en måltid, bättre vänta några timmar så blodsockret hinner sjunka. Är ingen expert på det här men det är så här jag fått det förklarat…

Spikis wrote:
    Fördelen med promenader på morgonen är att du har så lite kolhydrater i kroppen just då eftersom de gått åt unnder natten och på så sätt tvingas kroppen ta energin från fett lagret. Är i alla fall så jag uppfattat det. Men visst det går lika bra att gå någon annan tid på dagen. Dock bör man inte gå direkt efter du ätit en måltid, bättre vänta några timmar så blodsockret hinner sjunka. Är ingen expert på det här men det är så här jag fått det förklarat…

Att gå på tom mage på morgonen eller någon annan gång spelar ingen roll för fett minskningen sett över 24h.
    Kalori in/ut är det som räknas.
    [http://jap.physiology.org/cgi/content/abstract/92/3/1045]

Spikis wrote:
    Är ingen expert på det här

Noooo..? :ph34r:

Spikis wrote:
    Fördelen med promenader på morgonen är att du har så lite kolhydrater i kroppen just då eftersom de gått åt unnder natten och på så sätt tvingas kroppen ta energin från fett lagret.

Vad gör du under nätterna egentligen!? Du måste köra ganska tuffa pass i sömnen gissar jag? Om du nu lyckas tömma glykogendepåerna menar jag.

Eddie Vedder wrote:
    Vad gör du under nätterna egentligen!? Du måste köra ganska tuffa pass i sömnen gissar jag? Om du nu lyckas tömma glykogendepåerna menar jag.

Han kanske är ute å cyklar, som många andra här på forumet:whistle:

Dags för en uppdate nu!
    Idag provade jag att räkna kcal intaget och värkar gå ganska bra!
    Jag gick upp tidigt och tog mig en 45 minuters morgonpromenad.
    Sedan hjälpte jag en tjej kompis med flytt. Hem titta lite Tv, medans jag
    fixade maten. Hjälpte en kompis med sina datorproblem Och nu ska jag iväg och träna i 1 timme.
    Så här ser det ut ensålänge.

Frukost: 1dl Havregryns gröt = 126 kcal
    1 ägg = ca 80 kcal

Lunch: Isberssallad, 100g tonfisk, 100g majs = ca 300 kcal
    1 banan = 120 kcal

Jag uppdaterar vidare senare ikväll! Nu ska jag iväg på mitt gym pass och svettas!

Frukost: 1dl Havregryns gröt = 126 kcal
    1 ägg = ca 80 kcal

Lunch: Isberssallad, 100g tonfisk, 100g majs = ca 300 kcal
    1 banan = 120 kcal

Kväll: 150g Nötfärs, lök, 50g majs, 50g pasta, 2stk rågbröds skivor = ca 650-700 kcal.

Avrundat så landade intaget på Ca 1350 kcal på denna dag.
    Jag är väldigt nöjd faktiskt. Kvällsmaten kunde varit bättre! Blir bättre imorgon!
    Tänkte gå ner och försöka hålla intaget på 1000 kcal om dagen. Kommer säkerligen svälta ihjäl!
    Men jag ska nå mitt mål!

dra inte ner till 1000kcal per dag på tok för lite för dig!

dr Nick wrote:
    Att gå på tom mage på morgonen eller någon annan gång spelar ingen roll för fett minskningen sett över 24h.
    Kalori in/ut är det som räknas.
    [http://jap.physiology.org/cgi/content/abstract/92/3/1045]

Av egen erfarenhet Kan jag tala om morgoncardio funkar väldigt bra!!

Ett plus är ju att den ger utrymme för mer cardio under dagen för dom som har svårt att komma i form:up:

Peace / Palle

Palle wrote:
    Av egen erfarenhet Kan jag tala om morgoncardio funkar väldigt bra!!

Ett plus är ju att den ger utrymme för mer cardio under dagen för dom som har svårt att komma i form:up:

Peace / Palle

Det finns ju inget ”fel” i att köra cardio på morgonen eller att göra det på tom mage ändå även fast det ger samma resultat som att göra det vid något annat tillfälle.
    Jag gillar också morgon cardio,känns som om man vaknar till och sen har man ju det gjort.

Ja precis :) Morgon cardion fungerade skitbra! Verkligen härligt att ta en promenad runt krokarna på morgonen innan dagen börjar. Kommer köra stenhårt nu i 2 månaders tid. Kommer slänga upp bilder så att ni som vill kan följa min deff och stöda mig. Hade varit nice :) Hade gött! Postar om ett par veckor igen!

Men snälla söta röra små slöfockar, promenader är aldrig cardio.. :(

nutz wrote:
    Men snälla söta röra små slöfockar, promenader är aldrig cardio.. :(

Tack! så slapp jag säga det :D

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 68 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.