Min deff går slött!! Behöver hjälp!

Home Forums Deff och fettminskning Min deff går slött!! Behöver hjälp!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 68 total)
  • Author
    nutz wrote:
    Men snälla söta röra små slöfockar, promenader är aldrig cardio.. :(

Men det är väll bevisat att gå i rask takt bränner mer fett än vad en jogging runda gör? eller har jag fel?

nutz wrote:

Det beror ju lite på intensiteten käre vän.
    DINA promenader kanske inte är det;)

Du har ju gått om tid och din kost du skrev i ditt första inlägg kommer ge dig fina magrutor, att väga maten tycker jag är överkurs, möjligtvis sista tiden innan tävling för att inte tappa muskler men att bli skapligt hård klarar vem som helst med sund kost + träning.

Gå inte ner för lågt på intaget och låt det ta lite tid, ofta stannar vikten ett tag för att sedan rasa snabbt. Att fettet blivit löst är bevis på att din diet fungerar, tänk bara på att skippa kolhydrater på kvällen, bara protein innan morgonpromenad.

45 minuter morgonpromenad hinner man inte bli svett av, minst två timmar tycker jag (men där tycker alla olika :D )

Lycka till.

Pecman wrote:
    45 minuter morgonpromenad hinner man inte bli svett av, minst två timmar tycker jag (men där tycker alla olika :D )

Eller så sparar man tid OCH gör något vettigt dessutom, d.v.s. springer.;)

Har du sett en byggare sprungit nån gång? Själv har jag sprungit 200 meter sista åtta åren och det var en hemsk upplevelse med avsliten vad och knäskada på köpet :(

Jag tycker morgonpromenader i normalt gångtempo men lång tid är bäst, att hålla för högt tempo utan energi i kroppen är dumt då det bränner lika mycket muskler som fett.

Eddie Vedder wrote:
    Pecman wrote:
    Har du sett en byggare sprungit nån gång? Själv har jag sprungit 200 meter sista åtta åren och det var en hemsk upplevelse med avsliten vad och knäskada på köpet :(

Hmm, en uppvärmning kanske inte hade varit så dumt.

Pecman wrote:
    Jag tycker morgonpromenader i normalt gångtempo men lång tid är bäst, att hålla för högt tempo utan energi i kroppen är dumt då det bränner lika mycket muskler som fett.

Ta lite EAA före så minskar du det problemet.

nutz wrote:

Cardio eller ej…Så försvinner fettet på oss som gillar att promenera. Möter ofta mulliga joggare på mina promenader..Men dom kanske har andra mål (än förbränning)i sikte… ”Ser dock inte så bekvämt ut när dom flåsar fram”

Tur att vi är olika…:up:

Peace / Palle

Eddie Vedder wrote:

Starta tidigare så slipper du springa!!

Palle wrote:
    Starta tidigare så slipper du springa!!

Haha, tidsåtgången blir ju den samma! :D

Eddie Vedder wrote:
    Vad gör du under nätterna egentligen!? Du måste köra ganska tuffa pass i sömnen gissar jag? Om du nu lyckas tömma glykogendepåerna menar jag.

Morgonpromenader innan frukost är populära, av den anledningen att dina insulinnivåer är låga eller obefintliga efter nattens fasta, vilket möjliggör att en större andel av den förbrukade energin kommer att tas från fett i stället för från kolhydrater. Dessutom är de skonsammare för kroppen, vilket kan vara en fördel, speciellt mot slutet av en diet då kroppsfettet är lågt och skaderisken högre. Det är dock inget magiskt med morgonpromenader: orkar eller vill du inte gå innan frukost förbränner du precis lika mycket energi vid ett senare tillfälle, även om andelen fett kommer att vara något lägre, men detta är inte avgörande i det långa loppet, utan det är energi in minus energi ut som gäller.

/ King Grub från en Deffguide.

Tycker det talar för sig själv.

Spikis wrote:
    Tycker det talar för sig själv.

Jaså det tycker du. Jag skriver inte att muskelglykogenet töms under natten där; det är någon tolkning som du har gjort helt själv.

Och större fettoxidation under aktivitet innebär inte per automat större fettoxidation över dygnet.

hammare på spik, en ”rask” (går i snabb takt) vilket gör mig svettig efter 15minuter ca. Morgon promenaderna gör mig svettig och uppvärmd, så det värkar fungera för mig iallafall, att springa är inte min starka sida!

Holyjones wrote:
    Men det är väll bevisat att gå i rask takt bränner mer fett än vad en jogging runda gör? eller har jag fel?

Tvärtom. Maximal fettoxidation under aktivitet nås vid en betydligt högre intensitet (60-65% av Vo2Max) än promenadtempo.

Vet inte varför folk fokuserar så mycket på vad som bränner mest fett. Kalorierna är så klart det viktiga – de styr ju deffresultatet i det långa loppet.

Däremot har jag full förståelse för att man hellre går än springer – särskilt om man är byggare och väger en del. Då är ju löpning som att be om skadeproblem (samma sak om man är övervikt av andra anledningar).

Tobbe K wrote:
    Det beror ju lite på intensiteten käre vän.
    DINA promenader kanske inte är det;)
    Pecman wrote:

Det jag försöker säga är att promenader inte är cardio i den meningen av att man inte tränar sin kondition, förutsatt att man inte är i gruvligt dåligt skick. Man ska kunna gå i två timmar utan att flåsa, svettet säger bara att man blir varm av det. Lätt hänt när solen skiner.

Pecman wrote:

Som sagt, gruvligt dåligt skick.

Palle wrote:
    Cardio eller ej…Så försvinner fettet på oss som gillar att promenera. Möter ofta mulliga joggare på mina promenader..Men dom kanske har andra mål (än förbränning)i sikte… ”Ser dock inte så bekvämt ut när dom flåsar fram”

Tur att vi är olika…:up:

Jag tror du sett många före detta-tjockisar springa förbi också, även om de kanske började med promenader.

Jag vill inte vara en besserwisser eller ett jävla drygskåp, även om det är svårt att undvika, men jag kan inte fatta varför man envisas med att promenera i två timmar när man kan springa densamma sträcka på säkert 45-50 minuter med lite råg i ryggen. Och att sen kalla det för ”träning” på det. Är ni 60 år gamla med fucked up knän eller vadå? Kan man så bör man även träna sin kardiovaskulära förmåga, och ska man då promenera så är den enda giltiga ursäkten att man försöker lära sig springa eller vad det nu är för att bygga upp sitt flås en gång för alla.

Det är bevisat sen länge att det inte gör någon skillnad på fettbalansen och att det i slutändan är energilagarna som avgör huruvida du tappar vikt och fettmassa eller inte. Fan, ät lite mindre mat och sov ut på morgonen istället, jag är säker på att det gör er bättre.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 68 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.