Home › Forums › Deff och fettminskning › Min deff går slött!! Behöver hjälp!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 juli, 2008 at 15:29 #748015Anonym anvandareMembernutz wrote:Jag vill inte vara en besserwisser eller ett jävla drygskåp, även om det är svårt att undvika, men jag kan inte fatta varför man envisas med att promenera i två timmar när man kan springa densamma sträcka på säkert 45-50 minuter med lite råg i ryggen. Och att sen kalla det för ”träning” på det. Är ni 60 år gamla med fucked up knän eller vadå? Kan man så bör man även träna sin kardiovaskulära förmåga, och ska man då promenera så är den enda giltiga ursäkten att man försöker lära sig springa eller vad det nu är för att bygga upp sitt flås en gång för alla.
Det är bevisat sen länge att det inte gör någon skillnad på fettbalansen och att det i slutändan är energilagarna som avgör huruvida du tappar vikt och fettmassa eller inte. Fan, ät lite mindre mat och sov ut på morgonen istället, jag är säker på att det gör er bättre.
Stooort +1 på det. :up:
18 juli, 2008 at 17:11 #748016Anonym anvandareMemberQuote:Jag vill inte vara en besserwisser eller ett jävla drygskåp, även om det är svårt att undvika, men jag kan inte fatta varför man envisas med att promenera i två timmar när man kan springa densamma sträcka på säkert 45-50 minuter med lite råg i ryggen.Att jogga i 45-50 min är en ganska stor bedrift om man väger 90 kg + och inte kör konditionsträning regelbundet. Därtill kommer sedan det faktum att, såvida du inte är bra van vid att jogga regelbundet, löpträningen inverkar negativt på dina prestationer i gymet.
18 juli, 2008 at 17:14 #748017Anonym anvandareMemberGrandmaster wrote:Att jogga i 45-50 min är en ganska stor bedrift om man väger 90 kg + och inte kör konditionsträning regelbundet. Därtill kommer sedan det faktum att, såvida du inte är bra van vid att jogga regelbundet, löpträningen inverkar negativt på dina prestationer i gymet.Man behöver ju inte nödvändigtvis börja med att springa i 45min.
18 juli, 2008 at 17:15 #748018Anonym anvandareMemberTyskn wrote:Man behöver ju inte nödvändigtvis börja med att springa i 45min.Man behöver nödvändigtvis inte heller börja med att springa överhuvudtaget för den delen heller.
18 juli, 2008 at 17:26 #748019Anonym anvandareMemberGäller dina åsikter även mindre slitsamma konditionssporter som cykling och skidor m.m.?
18 juli, 2008 at 17:36 #748020Anonym anvandareMemberGrandmaster wrote:Att jogga i 45-50 min är en ganska stor bedrift om man väger 90 kg + och inte kör konditionsträning regelbundet. Därtill kommer sedan det faktum att, såvida du inte är bra van vid att jogga regelbundet, löpträningen inverkar negativt på dina prestationer i gymet.Vill bara klargöra min högst subjektiva åsikt för att undvika missförstånd.
Nej, visst, jag glömde specifiera i mitt inlägg att jag inte nödvändigtvis förespråkar just löpning som enda motionsform(även om det är mitt weapon of choice). Men om man lägger två timmar på promenad så hade jag förespråkat att lägga densamma tid på att ta sig till ett badhus eller gym med önskvärd motionsutrustning och försöka träna upp sin kardiovaskulära förmåga på ett eller annat sätt iallafall en eller två gånger i veckan.
Just för att vara ännu drygare tycker jag heller inte man ska basera sin träning på enbart styrketräning. Ett träningsupplägg borde alltid inkludera någon sorts högintensiv cardio, någorlunda oavsett målsättning. Visst, tävlingsdiet kan jag acceptera, men snackar vi svenssons i allmänt risig form(klen, blekfet och taskig cardio) behövs det allt som oftast en ordentlig grundträning.
Grandmaster, har du lust att dela med dig av dina erfarenheter av kombinationen styrketräning och högintensiv cardio(t.ex. kampsport) under både negativ och iallafall en underhållande kaloribalans?
18 juli, 2008 at 18:15 #748021Anonym anvandareMemberTyskn wrote:Gäller dina åsikter även mindre slitsamma konditionssporter som cykling och skidor m.m.?Cykling är mindre slitsamt än löpning och jag rekommenderar alltid cykling som HIIT (i de fall jag anser det vara befogat) t ex. Vet inte om det besvarar din fråga.
18 juli, 2008 at 18:22 #748022Anonym anvandareMembernutz wrote:Vill bara klargöra min högst subjektiva åsikt för att undvika missförstånd.Nej, visst, jag glömde specifiera i mitt inlägg att jag inte nödvändigtvis förespråkar just löpning som enda motionsform(även om det är mitt weapon of choice). Men om man lägger två timmar på promenad så hade jag förespråkat att lägga densamma tid på att ta sig till ett badhus eller gym med önskvärd motionsutrustning och försöka träna upp sin kardiovaskulära förmåga på ett eller annat sätt iallafall en eller två gånger i veckan.
Just för att vara ännu drygare tycker jag heller inte man ska basera sin träning på enbart styrketräning. Ett träningsupplägg borde alltid inkludera någon sorts högintensiv cardio, någorlunda oavsett målsättning. Visst, tävlingsdiet kan jag acceptera, men snackar vi svenssons i allmänt risig form(klen, blekfet och taskig cardio) behövs det allt som oftast en ordentlig grundträning.
Grandmaster, har du lust att dela med dig av dina erfarenheter av kombinationen styrketräning och högintensiv cardio(t.ex. kampsport) under både negativ och iallafall en underhållande kaloribalans?
Det finns en zon mellan ’tävlingsdiet’ och svenssons också. Du får en ganska hyfsad grundkondition (om än ej mätbar med regelbunden konditionsträning) av styrketräning, förutsatt att intensiteten är någorlunda hög (vilket man kanske inte ska ta för givet baserat på hur de flesta tränar).
Jag ser verkligen ingen anledning för regelbunden konditionsträning för någon som styrketränar regelbundet och sköter sin kost. En sådan livsstil skyddar det kardiovaskulära systemet alldeles utmärkt.
Mina erfarenheter av styrketräning och HIIT är ganska blandade; katastrofala i början av min träningskarriär (hög frekvens, låg kolh diet), och neutrala på senare tid (1-2x/v HIIT, underhåll eller moderat underskott, IF).
18 juli, 2008 at 18:31 #748023Anonym anvandareMembernutz wrote:Jag tror du sett många före detta-tjockisar springa förbi också, även om de kanske började med promenader.Jag vill inte vara en besserwisser eller ett jävla drygskåp, även om det är svårt att undvika, men jag kan inte fatta varför man envisas med att promenera i två timmar när man kan springa densamma sträcka på säkert 45-50 minuter med lite råg i ryggen. Och att sen kalla det för ”träning” på det. Är ni 60 år gamla med fucked up knän eller vadå? Kan man så bör man även träna sin kardiovaskulära förmåga, och ska man då promenera så är den enda giltiga ursäkten att man försöker lära sig springa eller vad det nu är för att bygga upp sitt flås en gång för alla.
Det är bevisat sen länge att det inte gör någon skillnad på fettbalansen och att det i slutändan är energilagarna som avgör huruvida du tappar vikt och fettmassa eller inte. Fan, ät lite mindre mat och sov ut på morgonen istället, jag är säker på att det gör er bättre.
Jag har aldrig gått mer än 20-30min någon morgon…Så varför skulle jag plötsligt ge mig på något så korkat som att springa i 45 min!!
Vad har du för tävlingserfarenheter?? Med tanke på att du tror du kan råda mig till bättre form!!
Jag tillhör dom lyckligt lottade som har en rolig vardag att vakna upp till..Så att sova bort morgonen passar inte så bra.
Lite mat passar inte så bra om man gillar muskler!!
Take care / Palle
19 juli, 2008 at 03:15 #748024Anonym anvandareMemberPalle wrote:Jag har aldrig gått mer än 20-30min någon morgon…Så varför skulle jag plötsligt ge mig på något så korkat som att springa i 45 min!!Vad har du för tävlingserfarenheter?? Med tanke på att du tror du kan råda mig till bättre form!!
Jag tillhör dom lyckligt lottade som har en rolig vardag att vakna upp till..Så att sova bort morgonen passar inte så bra.
Lite mat passar inte så bra om man gillar muskler!!
Take care / Palle
Det var riktat till Pecman. Gå två timmar på morgonen = hjärndött.
19 juli, 2008 at 18:51 #748025Anonym anvandareMemberSpikis wrote:Tycker det talar för sig själv.Nu har ju King Grub redan svarat men din heltokiga feltolkning av citatet i deffguiden talar verkligen inte för sig själv. Det handlar ju inte ens om det du skrev.
20 juli, 2008 at 02:05 #748026Anonym anvandareMemberGrandmaster wrote:Cykling är mindre slitsamt än löpning och jag rekommenderar alltid cykling som HIIT (i de fall jag anser det vara befogat) t ex. Vet inte om det besvarar din fråga.Jo, det gjorde du i princip. Nu har du även förklarat varför byggare inte skulle behöva extra konditionsträning.
Jag syftade snarare på att om man som tung kroppsbyggare, eller allmänt överviktig, vill utföra någon slags konditionsträning så borde det väl vara bättre med cykel, inlines, skidor m.m. som inte är lika påfrestande för lederna.21 juli, 2008 at 12:59 #748027Anonym anvandareMemberHallåj allihopa, jag slänger upp färska bilder nu, Vet själv inte om jag har gjort framsteg eller om jag lagt på vikt…Min våg fungerar inte längre Har inga batterier hemma! Här kommer dem iallafall! Hade gutt, Kommentera gärna!
21 juli, 2008 at 13:48 #748028Anonym anvandareMemberNu var det ju inte någon vidare pose på bilden i början av tråden men av vad man kunde se på dessa bilder så tycker jag att musklerna börjar definitivt titta fram lite mer. :emo-thumb
21 juli, 2008 at 13:55 #748029Anonym anvandareMemberdet är fan inte mkt mat du äter pojk . Ibland är det faktiskt värt att läsa på ordentligt eller få hjälp av en som är kunnig i området. hur fort går du på morgonen ?
Jag håller med Grandmaster ska du köra HIIT gör det på cykel . Minns när jag körde intervaller på 66 kg på löp bandet hela huset skakade och knäna tar ju stryk. Skaffa bra löparskor även om det är bara promenader du ska köra .
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.