Min diet

Home Forums Deff och fettminskning Min diet

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Börjar med min diet imon och har tänkt o skala av ca 12 kg.

Vill se vad ni här tycker om min kost.

Morgonpromenad(eftersom det är sommar så blir det när jag vaknar har ej exakt tid.

Direkt efter: 60 gram havregryn+1vassleprotein

2-3 timmar mellan här

Innangymmet 10 gram Eaa+5gkreatin.

eftergymmet 10 gram eaa+5gkreatin

mat efter ca 30 min.

300 gram kycklingsfile + 75gram ris

innan läggdags kasseinprotein.

Vikt:68
    Längd:165

Nu kanske ni tycker att jag äter för lite men tänk även på min vikt och längd osv.

Samma som alla upplägg. För lite fett och för lite grönsaker. Du är inte ensam, det gäller 99/100 kostupplägg på den här sidan.:)

Sök på ”fettkällor” och ”grönsaker” t.ex. Eller en mer konkret sökning såsom ”majonnäs” och ”broccoli”. Då hittar du trådar där dessa ord ingår och det är i regel samma typ av trådar som den här.

Jag glömde skriva att jag tar omega 3 kapslar och att jag steker kycklingen med grönsaker.

jemry wrote:
    Jag glömde skriva att jag tar omega 3 kapslar och att jag steker kycklingen med grönsaker.

Det är fortfarande extremt fettsnål, om du nu inte har panerad kyckling och jättemycket fett och tar 20 omega-3 kapslar.;) Eller enbart äter kycklingvingar.:D

En vanlig kycklingfilé absorberar nästan inget fett alls. Lägg till 3 ägg om dagen eller så. Då är det mindre extremt i alla fall.

Variera kycklingen med t.ex. fet fisk och nötkött då och då.

Eddie Vedder wrote:
    Det är fortfarande extremt fettsnål, om du nu inte har panerad kyckling och jättemycket fett och tar 20 omega-3 kapslar.;) Eller enbart äter kycklingvingar.:D

En vanlig kycklingfilé absorberar nästan inget fett alls. Lägg till 3 ägg om dagen eller så. Då är det mindre extremt i alla fall.

Variera kycklingen med t.ex. fet fisk och nötkött då och då.

Okej jo jag har också tänkt o lägga till 2-3 ägg till frukosten.

Jo jag brukar variera med kyckling,tonfisk,kött men blir för det mesta kyckling:D

Jag brukar ha 1 ½ dl minimjölk i gröten också skulle jag få i mig några mer gram fett om jag bytte ut till rödmjölk? dvs är det stor skillnad mellan dom?

jemry wrote:
    Jag brukar ha 1 ½ dl minimjölk i gröten också skulle jag få i mig några mer gram fett om jag bytte ut till rödmjölk? dvs är det stor skillnad mellan dom?

Rödmjölk är väl 3%-ig om jag inte missminner mig?
    Jämför med minimjölken.

jemry wrote:

Ja den feta mjölken ger mer fett än den (i praktiken) fettfria mjölken. Men personligen tycker jag faktiskt det känns lite överdrivet att kalla standardmjölk/fil/yoghurt för ”feta” produkter. Vänder man på det så är de ju faktiskt 97% fettfria.;)

Om valet för mig står mellan t.ex. x antal kcal från en proteindrink till gröt med lättyoghurt eller skita i proteindrinken och istället ta ett extra ägg eller fet yoghurt är valet enkelt. D.v.s. den fetare varianten utan proteindrink.

har ändrat lite nu på maten

Protein: Siktar på runt 120 gram.
    Fett: siktar på runt 60 gram
    Kolhydrater: siktar på runt 80 gram

Vikt:68
    Längd:165

Vikten kommer gå ner å kommer få ett stopp snart när tycker ni att jag ska sänka och hur mycket ska jag börja med å sänka då?

siktar på 55 kg, går efter spegeln egentligen men vid 55 kg så ser det bra ut nu kanske vissa tycker att de är lite men är kort 165 cm lång.

jemry wrote:
    siktar på 55 kg, går efter spegeln egentligen men vid 55 kg så ser det bra ut nu kanske vissa tycker att de är lite men är kort 165 cm lång.

Inga fel alls med 55 kg på 165 cm. Det är inte vikten i sig som är ett problem, det är hur man tar sig dit och vilken inställning man har till sin kropp och sitt ätande som är det väsentliga. Man kan vara underviktig med en hälsosam syn på sin kropp och man kan vara normalviktig men med ätstörningsbeteenden.

Om din viktnedgång stagnerar kan du ju börja röra mer på dig och/eller sänka kolhydratintaget t.ex. :) Vid stagnation kan annars en viss tids energibalans troligtvis vara bra. Att du helt enkelt stannar upp för en tid, låter vikten vara still på t.ex. 60 kg för att se hur ditt energibehov numera förändrats, och därefter sätter fart mot 55 igen.

Eddie Vedder wrote:
    Inga fel alls med 55 kg på 165 cm. Det är inte vikten i sig som är ett problem, det är hur man tar sig dit och vilken inställning man har till sin kropp och sitt ätande som är det väsentliga. Man kan vara underviktig med en hälsosam syn på sin kropp och man kan vara normalviktig men med ätstörningsbeteenden.

Om din viktnedgång stagnerar kan du ju börja röra mer på dig och/eller sänka kolhydratintaget t.ex. :) Vid stagnation kan annars en viss tids energibalans troligtvis vara bra. Att du helt enkelt stannar upp för en tid, låter vikten vara still på t.ex. 60 kg för att se hur ditt energibehov numera förändrats, och därefter sätter fart mot 55 igen.

Aha okej , funderar på att gå ner ca 1 kg i veckan de första 1-2 månaderna , och sedan 0,5 kg vad tror du om det?

Säg att jag går ner 1 kg i veckan så länge de går , sen kommer jag ju gå ner till 60 kg, då är ämnesomsättningen lägre? kanske jag helt plöstligt ligger på -500 då? blir det inte så automatiskt typ? om jag behåller den kosten vid start?

Jag tror att jag kommer sänka på kolhydraterna , eftersom jag kommer köra en hel del kondition om jag ökar konditionsträningen så tror jag att det kommer slita på musklerna för mycket.

Sikta inte på vikten, sikta på måtten.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.