Home › Forums › Deff och fettminskning › Min diet kan behöver lite råd.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 augusti, 2010 at 14:52 #459710Anonym anvandareMemberalexhallgren wrote:Tycker jag ser klockrent ut!
Ok ska försöka på det här så får vi se om det ger resultat efter några veckor/ någon månad.
Är ingen jätte stor diet bara ett par kilon som ska bort.15 augusti, 2010 at 16:16 #459711Anonym anvandareMemberAbsolut. Låt det ta lite tid, så du inte stressar fram resultat, eller överger deffen för att resultaten inte kommer på ett par dagar.
16 augusti, 2010 at 23:07 #459712Anonym anvandareMemberalexhallgren wrote:Absolut. Låt det ta lite tid, så du inte stressar fram resultat, eller överger deffen för att resultaten inte kommer på ett par dagar.Självklart!
är väl först om kanske 2 veckor med detta schemat man ser om det har givit någonting.
för om man bara räknar på 2-3 dagar så kan ju t.ex vätskebalansen eller dylikt skilja sig.
Tålamod samt vilja är ju de 2 viktiga egenskaper när man tränar för att bygga muskler samt gå ner dvs diet.
Tänkte bara fråga om 2000kcal är för lite?
Så man inte komma tappa för mycket muskelmassa?16 augusti, 2010 at 23:20 #459713Anonym anvandareMemberPrecis. Det är som något sagt ett maratonlopp, inte en sprint man håller på med när man ska forma om sin kropp
Bra fråga. tror inte det ska vara något problem så länge du bibehåller en hög proteinhalt i kosten samt har en bra näringstaiming. Viss risk för muskelförlust finns det ju självklart, då du ligger på underskott, men med ett bra mat och träningschema kommer du ju minimera förlusten..
Kan bara tala av egen erfarenhet och då jag gått ned 10kg på 11 veckor och sedan nu gått upp ca 2-3kg senaste 4 veckorna, är jag starkare i i princip alla övningar på 7-8kg lägre kroppsvikt. Då gick jag ca 1000kcal underskott om dagen och kunde bibehålla en hög och bra träningsintensitet
Så kämpa på, sköt kost och träning så kommer det säkert gå bra
16 augusti, 2010 at 23:35 #459714Anonym anvandareMemberalexhallgren wrote:Precis. Det är som något sagt ett maratonlopp, inte en sprint man håller på med när man ska forma om sin kroppBra fråga. tror inte det ska vara något problem så länge du bibehåller en hög proteinhalt i kosten samt har en bra näringstaiming. Viss risk för muskelförlust finns det ju självklart, då du ligger på underskott, men med ett bra mat och träningschema kommer du ju minimera förlusten..
Kan bara tala av egen erfarenhet och då jag gått ned 10kg på 11 veckor och sedan nu gått upp ca 2-3kg senaste 4 veckorna, är jag starkare i i princip alla övningar på 7-8kg lägre kroppsvikt. Då gick jag ca 1000kcal underskott om dagen och kunde bibehålla en hög och bra träningsintensitet
Så kämpa på, sköt kost och träning så kommer det säkert gå bra
Japp. under en diet bör man köra tungt med va, dvs 4-6 rep går bra?
17 augusti, 2010 at 07:38 #459715Anonym anvandareMemberJa, det tycker jag ialla fall
17 augusti, 2010 at 11:23 #459716Anonym anvandareMemberphilippg wrote:Japp. under en diet bör man köra tungt med va, dvs 4-6 rep går bra?Framför allt bör du sträva efter att bibehålla eller öka din styrka.
17 augusti, 2010 at 11:40 #459717Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Framför allt bör du sträva efter att bibehålla eller öka din styrka.Jag stävar ju att öka i övningarna gör slut på mig lika mycket som när jag kör på kalorieöverskott. Fast öka i styrka är ju svårt när man går en diet. mitt mål är ju att tappa så lite muskler som möjligt sammtidigt som man går ner i vikt som är mitt mål just nu.
17 augusti, 2010 at 11:45 #459718Anonym anvandareMemberphilippg wrote:mitt mål är ju att tappa så lite muskler som möjligt sammtidigt som man går ner i vikt som är mitt mål just nu.Poängen med det Jon påpekar, och som jag håller med om, är att just MÅLET att öka i sig är en grundförutsättningar för att INTE TAPPA. Förstår du?
Satsar du rent mentalt på att fortfarande öka så minskar risken för att du tappar. Om du istället redan från början tänker ”nu äter jag mindre och kommer bli svagare så jag sänker belastningen redan nu” då skjuter du dig i foten.
17 augusti, 2010 at 12:18 #459719Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Poängen med det Jon påpekar, och som jag håller med om, är att just MÅLET att öka i sig är en grundförutsättningar för att INTE TAPPA. Förstår du?Satsar du rent mentalt på att fortfarande öka så minskar risken för att du tappar. Om du istället redan från början tänker ”nu äter jag mindre och kommer bli svagare så jag sänker belastningen redan nu” då skjuter du dig i foten.
hehe förstår så jag gör verkligen inte.
Ger järnet försöker köra så tungt och öka i alla övningar så mycket det bara går som vanligt. Skillnaden ligger på matbordet att jag äter mindre helt enkelt.
18 augusti, 2010 at 07:28 #459720Anonym anvandareMemberRäknar jag ut harris&benedict ekvationen 2066 Utan någon fysisk aktivitet så tog jag X 1.4 och blev ca 2900. Så det innebär att jag idag ligger ungefär -900kcal per dag?
Låter lite väl mycket i min mening.18 augusti, 2010 at 08:38 #459721Anonym anvandareMember1.4 är en rimlig siffra för en dag när du kanske knallar till och från affären och handlar, städar lite, lagar mat, kanske tar en kortare promenad o.s.v. Helt vanligt liv alltså där du fixar med en del sysslor.
2900 känns inte helt orimlig för en kille på din vikt men var samtidigt medveten om att du har en tids bantning i ryggen och din kropp KAN ju ha anpassat sig lite till det. Men skit samma, kör på det du har räknat ut och de hur det går. Finns i9ngen anledning att tänka för mycket redan nu.
18 augusti, 2010 at 15:02 #459722Anonym anvandareMemberphilippg wrote:Hej!började min diet för ca 2 veckor sedan tycker jag ser lite tunnare tightare ut fast syns inte på vägen än.
Såhär ser mitt ungefärliga kcal osv ut per dag: 2476 kcal prot: 273,5 kolhydrater: 208,5 fett: 66, är det lite för lite fett och hur ser det ut annars?
Tränar tung styrketräning 5 gånger i veckan + startar varje pass med att gå snabbt i 15 min samt avslutar med att gå 10 min.
Kan det vara så att man dricker lite väl mycket under träningen så det bli väska som lägger sig därav syns det itne på vågen?
För varierar väldigt mycket från dag till dag.Tacksam för lite råd och tips.
Angående vikten så tror jag att du får en rättvisare översikt om du väger dig direkt på morgonen. Jag vet inte om det riktigt talar om hur mycket du väger eftersom du inte har ätit någonting, men du lär se bättre huruvida du har gått upp eller ner i vikt.
18 augusti, 2010 at 18:31 #459723Anonym anvandareMemberHamphusKjellman wrote:Angående vikten så tror jag att du får en rättvisare översikt om du väger dig direkt på morgonen. Jag vet inte om det riktigt talar om hur mycket du väger eftersom du inte har ätit någonting, men du lär se bättre huruvida du har gått upp eller ner i vikt.Är ju precis när man går upp man ska väga sig dvs det är din vikt. Jag kommer givitvis ha tålamod kommer väl först märka hur mitt schema är efter ca 2 veckor.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.