Min diet (synpunkter och när förlorar man massa)?

Home Forums Deff och fettminskning Min diet (synpunkter och när förlorar man massa)?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Det är lätt att bli blind när man anser sig kunna saker. Inledde dieten 25e januari genom att kapa bort allt skräp. Åt mindre men inte direkt jobbigt lite. Tappade ca 5kg men stannade upp något så från och med 1a mars har jag ätit följande:

06.30
    3 ägg
    Proteinshake / (ibland EAA istället)
    2g omega3
    Multivitamin
    Hyperdrive 3.0

07.00-09.45
    Aktivt arbete, varuplock m.m

09.45
    2 ägg
    Ev. Proteinshake (beronde på om jag planerat att äta 500 eller 600g kycklingfile)

13.00
    300g Kycklingfile
    250g Broccoli
    2g omega3
    Hyperdrive

15.00
    EAA + PWO

16.00-17.00
    Gym (4 ggr i veckan)

17.00
    Ev. Proteinshake (blir totalt två om dagen, ev 1 om jag valt 600g kyckling)

17.30
    300g kycklingfile
    250g broccoli
    2g omega3

20-23
    500g kesella
    40g havregryn
    2g omega3

Utan tillskotten borde det röra sig om ca 18-1900kcal.
    300g protein
    50g kolhydrat
    50g fett

Detta är alltså en vanlig dag. Det varieras ganska lite.

Synpunkter förutom att det är onödigt högt proteinintag, för lågt fett samt för lite kcal? :D

185cm 89-90kg

Och när i helvete kan jag förvänta mig att börja tappa styrka? Har stagnerat något i ökningarna. Men jag ökar fortfarande och träningen rullar på riktigt bra. Kan vara värt att nämnas att jag inte äter några intressanta kosttillskott som skulle få Ren Idrott att reagera förutom dom jag postat i tråden.

Kosten är hur bra som helst i mina ögon. Inte ens om jag verkligen LETAR fel kan jag direkt se något ”dåligt”. Jag tycker personligen det känns fettsnålt men vi pratar inte alls om några ohälsosamt låga nivåer utan helt enkelt bara vad jag själv skulle uppskatta mer.

Så det finns ingen anledning att påpeka egentligen. Skulle hunger och sötsug bli ett stort problem kan du dock fundera eventuellt på just fettet.

Det enda ”felet” är vad malawiglenn påpekat. Finns ingen direkt anledning att ta EAA ihop med mat. Något annat du kan tänka på är att det mycket väl kan vara ett onödigt lågt matintag överhuvudtaget. En person som väger 90 kg och arbetar med kroppen förbrukar en hel del. Lägg träning på det så kan du säkert öka maten litegrann och fortfarande gå ner i godkänd takt.

malawiglenn wrote:
    varför EAA tillsammans med ”vanlig” mat där på frukosten?

För att knappast kan skada då jag är väldigt aktiv första timmarna på jobbet. Drar pall, lyfter rätt mycket tungt på jobbet. Varför inte ta vara på gratis träning? Spelar ingen roll om det kostar mig onödiga pengar då jag är ekonomiskt oberoende.

varför är det ett onödigt högt proteinintag?

För att jag märker ingen skillnad på 200g protein eller 300g protein.

Glömde tillägga, att varför jag ens dricker någon form av shake på morgonen är för att jag också tar kreatin och det är så vidrigt att bara dricka neutralt. Sen körde jag alltid EAA på morgonen då jag körde promenad innan frukost.

Men om EAA absolut inte har någon som helst effekt förutom på fastande mage kanske jag ska tänka om då. Men som sagt, det skadar inte min ekonomi och knappast min hälsa.

malawiglenn wrote:
    Har du några bilder på dig? Kollade lite på din blogg men dom var ganska gamla :)

Fett%?

Så länge du ökar i styrka och ”mår bra” så finns det ju inget att ”fixa”.

Du kan ju byta ut broccolin mot kokt färsk vitkål/morötter och kycklingen mot fläskfile om du vill ha alternativa måltider! :)

EAA’t bör du nog dricka precis innan du börjar styrketräna dock, inte 1 timma innan.

Gillar inte morötter eller vitkål. La precis upp en bild i journalen/medlemsbilder.

När jag tänker efter så dricker jag EAAn precis innan jag går. Så det blir bara en kvart innan passet ungefär.

Fläskfile är jobbigt att förbereda :D

Fett%, jadu. 15-20?
    [img=http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs036.snc3/12429_1345291866909_1069629855_1063480_6475547_n.jpg]

Inte 20%, 15 låter rätt rimligt.

Angående tappa styrka så behöver det inte komma alls.
    Kommer det en styrkeförlust så är det rätt sent, brukar vara sista 5 kilona innan tävlingsform.

Tycker kosten ser helt ok ut, men rätt lite mat om du tänkt köra på ett tag till.

Skulle hellre flytta havregrynen till efter träning.

Vincent Qvarfordt wrote:
    Inte 20%, 15 låter rätt rimligt.

Angående tappa styrka så behöver det inte komma alls.
    Kommer det en styrkeförlust så är det rätt sent, brukar vara sista 5 kilona innan tävlingsform.

Tycker kosten ser helt ok ut, men rätt lite mat om du tänkt köra på ett tag till.

Skulle hellre flytta havregrynen till efter träning.

15% låter rätt lite. För då borde jag vara jävligt hård om ca 5kg. Känns inte som så över buken, kärlekshandtagen och rumpan. Äter havregrynen efter träningen tillsammans med kesellan.

Kör detta upplägg 3-5 veckor till, fyller på med ca 1000kcal extra en gång i veckan.

Gustaf Lindberg wrote:
    15% låter rätt lite. För då borde jag vara jävligt hård om ca 5kg. Känns inte som så över buken, kärlekshandtagen och rumpan. Äter havregrynen efter träningen tillsammans med kesellan.

Kör detta upplägg 3-5 veckor till, fyller på med ca 1000kcal extra en gång i veckan.

Det är bara i slutet på en diet som viktminskning är så linjär.
    Även om du håller musklerna bra så försvinner lite vatten, vilket ger en sänkning av den fettfria massan vilket även minskar den totala massan vilket då ger en högre siffra BF jämfört med om du inte skulle tappa fettfri vikt.

Men gör du en bra minskning så är du i bra form om 8-9 kg skulle jag tro.

Vincent Qvarfordt wrote:
    Men gör du en bra minskning så är du i bra form om 8-9 kg skulle jag tro.

Jag kommer aldrig få vara mätt igen :(

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.