Home › Forums › Deff och fettminskning › Min första deff..
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 mars, 2008 at 13:23 #74358Anonym anvandareMember26 mars, 2008 at 13:23 #588564Anonym anvandareMember
Yes då är det dags att få en bra form till sommaren och tänkte börja med min första deff. Har läst deffguiden men behöver svar på om detta är ett bra upplägg..
Frukost:
omelett på 2 ägg, 1 tomat, 1 äpple, omega 3 + mitvitotal
Mellanmål:
1 äpple + handfull nötter
Lunch:
1 port magert kött/fisk, 1/2 tallriken med grönsaker, nötter/avokado/olivolja, omega 3
Mellanmål:
Innan träning
macka med keso, avokado, skinka
Efter träning
Whey protein, 2dl soljamjölk, banan, vitt bröd
( De dagar jag inte tränar tar jag inga kolhydrater till mellanmålet)
Middag
..som lunch..
Kvällsmål
Whey protein, 2dl soljamjölk, 1 äpple, grönt teÄr 165 lång och väger 66kg..tränar en 5ggr i veckan både styrka o kondition..men nu blir det lättare vikter på gymmet då kolhydratsmängden minskar och lågintensiv cardio. Målet är att komma under 60-sträcket.. Tror ni det kommer att gå om jag följer detta?
26 mars, 2008 at 14:08 #588565Anonym anvandareMemberlinolin wrote:Tror ni det kommer att gå om jag följer detta?Ja, om energimängden du intar är mindre vad du gör av med.
Nej, om energimängden motsvarar det du gör av med eller är större.Maten du äter spelar ingen roll för viktnedgången, det är kaloribalansen som avgör det.
26 mars, 2008 at 15:10 #588566Anonym anvandareMemberSamquente wrote:Ja, om energimängden du intar är mindre vad du gör av med.
Nej, om energimängden motsvarar det du gör av med eller är större.Maten du äter spelar ingen roll för viktnedgången, det är kaloribalansen som avgör det.
Jo jag vet att energimängden spelar roll och det var därför jag undrade om kostupplägget såg bra ut. Får jag i mig lagom med energi av kosten? Fattas det ngt eller är ngt överflödigt? Tränar som sagt 5ggr i veckan och då ca 1h/gång och utöver det promenader ca 2h per dag.
26 mars, 2008 at 16:49 #588567Anonym anvandareMemberlinolin wrote:Får jag i mig lagom med energi av kosten? Fattas det ngt eller är ngt överflödigt? Tränar som sagt 5ggr i veckan och då ca 1h/gång och utöver det promenader ca 2h per dag.Svårt att säga om du får lagom med energi av kosten, eftersom vi har ingen aning hur stor din hand är. Handfull nötter kan ge 100kcal för en person som har en liten hand medan en som har lite större hand kan det ge 500kcal. Vi vet inte heller hur stor din portion med fisk är. Hur mycket olivolja, avokado och nötter du äter till lunch. Inte heller hur stora dina proteindrinkar är.
Min subjektiva åsikt är att du har dålig fördelning på makronutrienterna dvs fett, protein och kolhydrater. Eftersom du utesluter nästan kolhydrater helt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.