Min första riktiga deff

Home Forums Deff och fettminskning Min första riktiga deff

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hejsan, nu var det dags för min första riktiga deff, har lite frågor angående detta men innan det skall jag skriva lite info om mig själv!

Ålder: 18
    Längd: 182
    Vikt: 89 kg

Jag har tränat på en seriöst nivå i snart 2 år, och känner nu att det är dags att se vad jag har under ”allt” fettet.
    Är relativt påläst inom området fast har ändå flera saker jag är väldigt okunnig inom.. därför vänder jag mig hit och hoppas på att kunna få några vettiga svar åtminstone!

Många säger att dem tycker jag skall klippa kolhydraterna helt och lägga in en ätar dag var 10:e dag ungifär och vissa påstår att om jag klipper kolhydraterna så kommer jag tappa mycket massa, vilket jag verkligen inte vill göra!

Vad tror ni är bäst?

sedan undrar jag lite över cardio:n, som det ser ut nu tränar jag vanligtvis vid 16:00 tiden efter det åker jag hem äter, väntar någon timme eller två, häller i mig mina aminosyror och sedan kör en power-walk på en timme! vet att det bästa är att göra det tidigt på morgonen eller innan träning men som det ser ut nu har jag ingen möjlighet till det

Tror ni det är bra som jag kör nu, förövrigt kör jag pw 4-5 dagar i veckan som det ser ut nu!

Kostupplägget är den biten jag undrar mest om, lägger mitt kostupplägg här så får ni se vad ni tycker, ge GÄRNA förslag på ändringar eller tips som funkar bra för er!

Fruktos:
    250g kvarg ca
    3 ägg
    1.5 g fiberhavre

10: protein shake 1 dl

Lunch
    11:40-12:00

250g kyckling/köttfärs
    100g pasta
    Lite grönsaker

15:00-16:00
    Innan gym:
    100g pasta
    250g kyckling/köttfärs

Under gym:

Under:
    Aminosyror
    Efter:
    Protein shake // 30g protte
    Banan // 25g carbs

19:00
    Ca 200-250 g kyckling

22:00
    kesella 250g

22:30
    casein protein 1dl

Räkna på kalorierna kontra vad du gör av med är det första jag hade gjort. Det ser ut som du har ett väldigt högt proteinintag medans du har ett väldigt lågt fettintag. Skulle råda dig att lägga in mer fett i form av nötter/mandel eller avokado. Tillaga gärna din kyckling i raps eller olivolja. Men som sagt räkna på hur mycket kcal du får i dig och hur mycket protein/fett/kolhyderater du får i dig. 2gprot /kg räcker vid deff. du ska försöka ha 1g fett/kg och sedan fylla på med kolhyderater till önskat energiintag.

mvh Vincent

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.