Home › Forums › Deff och fettminskning › Min mage – problem (bild)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 juli, 2009 at 14:31 #606096Anonym anvandareMember
Ja ni… Jag går ju til psykolog, och min läkare menar att jag inte borde träna för jag har fått tilbaka min mens.. När jag sa att jag äter mycket proteiner, så betyder det att det er nog det jag äter mest av. Altså, jag äter mer protein enn jag äter kollhydrater och fett
5 juli, 2009 at 14:38 #606097Anonym anvandareMemberLilleLatte wrote:Ja ni… Jag går ju til psykolog, och min läkare menar att jag inte borde träna för jag har fått tilbaka min mens.. När jag sa att jag äter mycket proteiner, så betyder det att det er nog det jag äter mest av. Altså, jag äter mer protein enn jag äter kollhydrater och fettMen att du äter mer protein än kolhydrater och fett säger mig inte så mycket Det kan ju innebära att du äter precis hur lite som helst… Tänk på att du måste ligga på ett positivt energiintag då du behöver gå upp i vikt, det innebär ganska mycket mat varje dag. Inom ätstörningsvården brukar man lägga sig på +900 kcl/dag för en hälsosam viktökning, skulle du välja att äta det i protein så motsvarar det ca 700 gram ren kycklingfilé EXTRA om dagen utöver ditt basbehov.
5 juli, 2009 at 14:44 #606098Anonym anvandareMemberLilleLatte wrote:Ja ni… Jag går ju til psykolog, och min läkare menar att jag inte borde träna för jag har fått tilbaka min mens.Om läkaren säger att du inte borde träna, så borde du inte träna.
Inte för att verka typig, men jag får känslan av att du vill gå emot läkarens råd och träna, eftersom du är rädd för att bli för tjock, och vänder dig hit för att få expertråd som motsäger läkarens?
Jag som inte vet särskilt mycket om kost, träning och ätstörningar anser att du definitivt bör göra som läkaren säger, och jag tror att de mer renommerade experterna här håller med mig.5 juli, 2009 at 15:08 #606099Anonym anvandareMemberVarför går du till en läkare du inte lyssnar på?
5 juli, 2009 at 15:39 #606100Anonym anvandareMemberDet vore bra, om alla relevanta fakta lagts fram från början, så man inte ger råd som är anpassade åt någon annan.
Det du skall göra är lyssna på läkare och psykolog och följa deras råd, inte några råd på ett anonymt träningsforum, om inte råden du får där är att göra som läkare säger.
7 juli, 2009 at 22:28 #606101Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Det vore bra, om alla relevanta fakta lagts fram från början, så man inte ger råd som är anpassade åt någon annan.Det du skall göra är lyssna på läkare och psykolog och följa deras råd, inte några råd på ett anonymt träningsforum, om inte råden du får där är att göra som läkare säger.
WÖRD :up:
8 juli, 2009 at 18:16 #606102Anonym anvandareMemberMen… titta på mig då.. Jag är ju inte direkt så smal att det är farligt.. Varför ska jag då inte få träna? Det enda jag har merkt mig rätt lenge nu, är att jag har en motivationsbrist, och at jag är sjukt hungrig jämnt.. Äter bara sunt, sunt, sunt, och jag är så himla trött på det. Har inte ätit något gott på över 1 år nu..
8 juli, 2009 at 18:20 #606103Anonym anvandareMemberLilleLatte wrote:Varför ska jag då inte få träna?Därför att läkaren säger det.
Eller menar du att någon random forumperson vet bättre?
8 juli, 2009 at 19:13 #606104Anonym anvandareMemberOM du nu ska ha tillbaka din mens, kanske du inte ska satsa 110% på proteintankar?
Ledsen å säga detta, jag får typ tårar i ögonen. Vi e så himla lika, eller rättare sagt VARIT!Förra sommaren åt jag typ bara protein å fett, jag var grymt undernärd å tränade tung styrketräning allt för jag ville ha muskler. MEN e man underviktg så ska man prioritera kroppens hälsa, och framför allt inte UNDVIKA kolhydrater!!!!!!!!
Jag blev beodrad av läkare att minska ner på proteinet då mina organ höll på att ta stryk, ÄTA mer kolhydrater, inte träna ihjäl mig å få tillbaka min mens!Antagligen gäller samma sak för dig, ääät flicka, ät allt du kan och sluta vara så fixerad och tänk på din mens och hälsa. Muskler och det kan man till 110% fokusera på när kroppen mår bra.
Btw, gick jag upp 20kg å mår som en drottning Lycka till och slå ätstörningen på käften.
9 juli, 2009 at 22:40 #606105Anonym anvandareMemberTack så mycket Lyftarbruden! Du verkar underbar! Har skickat dig en mail
Men har någon några tips om hur jag kan uppnå den her magen? En riktig dröm:|
9 juli, 2009 at 22:45 #606106Anonym anvandareMemberLilleLatte wrote:Tack så mycket Lyftarbruden! Du verkar underbar! Har skickat dig en mailMen har någon några tips om hur jag kan uppnå den her magen? En riktig dröm:|
Inte så stor skillnad på den där magen och din mage förutom att kvinnan på bilden har något större magmuskler än dig.
9 juli, 2009 at 23:22 #606107Anonym anvandareMembernible wrote:Inte så stor skillnad på den där magen och din mage förutom att kvinnan på bilden har något större magmuskler än dig.+1:up:
9 juli, 2009 at 23:30 #606108Anonym anvandareMemberSeriöst? Mitt syn på egen kropp måste vara helt störd:
Så tung styrkträning och nog mat vil ge mig större magmuskler? Litt rädd för att bara gaina fett:cry:
9 juli, 2009 at 23:57 #606109Anonym anvandareMemberLilleLatte wrote:Seriöst? Mitt syn på egen kropp måste vara helt störd:Så tung styrkträning och nog mat vil ge mig större magmuskler? Litt rädd för att bara gaina fett:cry:
Yes, det är så du ska gå till väga för att få större magmuskler.
Se till att inte ligga på ett för stort kaloriöverskott så ska det nog vara lugnt.
10 juli, 2009 at 08:37 #606110Anonym anvandareMemberLilleLatte wrote:Tack så mycket Lyftarbruden! Du verkar underbar! Har skickat dig en mailMen har någon några tips om hur jag kan uppnå den her magen? En riktig dröm:|
Sola lite och photoshopa lite så att du får ”optiskuggor” på rätt ställe så är du en omslagstjej.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.