Min mage – problem (bild)

Home Forums Deff och fettminskning Min mage – problem (bild)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 86 total)
  • Author

Du har ju ådror på sidan av magen, dina höftben syns med… så något fett har du inte:emo-thumb

Kör lite mera magövningar så skall du se de blir super bra, tror 90-95% av alla tjejer skulle var super nöjda om dom hade magen du visar upp nu

Du har mindre fett än tjejen på bilden du lade upp mest troligen. Men du har även mindre muskler och därför ser det annorlunda ut.

Hur ska du gå upp i fett av att styrketräna tungt?

sid wrote:
    Du har mindre fett än tjejen på bilden du lade upp mest troligen. Men du har även mindre muskler och därför ser det annorlunda ut.

Hur ska du gå upp i fett av att styrketräna tungt?

Jag gissar på ett kaloriöverskott.
    Varför diskuteras det ens hur TS ska träna, när hon fått rekommendationer av sin läkare att inte göra det för tillfället?

För övrigt så håller jag med de flesta som redan skrivit i tråden.
    Jag tycker först och främst att du ska få tillbaka din mens, som även du vill, och komma tillbaka till ett lite mer ”normalt” liv sett till kosten.
    Faller alla bitarna då på plats så tycker jag att du ska höra med läkaren igen om det är okej att börja träna.
    Jag tycker inte heller att du ska vara rädd att bara ”gaina fett”, du märker under vägens gång hur viktuppgången ter sig.
    Bilden du la upp på din drömmage är absolut ingen omöjlighet, hon har lite mer muskler än du bara så ge det den tid det tar att komma tillbaka så når du den.
    Lycka till!

Snake wrote:
    Sola lite och photoshopa lite så att du får ”optiskuggor” på rätt ställe så är du en omslagstjej.

Ja för faan! Ni anar inte hur extremt mycket av alla modellbilder som photoshopas! Hur ”snygga och vältränade” dom än är så sitter det alltid någon och tajtar till midjan och puffar upp brösten lite till i photoshop. Finns många tjejer som är avundsjuka på din smala midja! :emo-thumb

Rasmus Kjellberg wrote:
    Jag gissar på ett kaloriöverskott.
    Varför diskuteras det ens hur TS ska träna, när hon fått rekommendationer av sin läkare att inte göra det för tillfället?

Så tung styrketräning medför per automatik ett kalori överskott? Intressant berätta mer.

F.ö diskuterar jag inte hur hon ska träna jag frågade kring varför man skulle gå upp i fett av tung styrketräning. Vilket är en helt annan sak.

Att man ska följa sin läkares råd är en självklarhet vilket inte ens borde behöva nämnas.

PS. F.ö hur många här tror att elitidrottande tjejer inom, gymnastik, fitness, bb, simhopp, friidrott osv. har sin mens intakt? Bara en liten fotnot.

skriv gärna tillbaka om du vill snacka om de här, jag tar dig på största allvar. Detta e inte hälsosamt för fem öre.

jag tyckte bilden såg bra ut =)

Tycker det är lite konstigt att få komplimenter för hur jag ser ut, när jag faktist är undervektig, och läkaren har sagt at jag MÅSTE upp i vikt:o

Önskar bara att du tar till dig av läkarnas råd och inte gör det du tror är bäst, vilket är fel..

Sluta träna..

LilleLatte wrote:
    Tycker det är lite konstigt att få komplimenter för hur jag ser ut, när jag faktist är undervektig, och läkaren har sagt at jag MÅSTE upp i vikt:o

Kan bara hålla med! Tycker det är väldigt illa att folk sitter och säger att det ser bra ut för du är alldeles för mager. Försök ta till dig läkarens ord istället och nå en hälsosam vikt och ett tillräckligt näringsintag. Det är en tuff kamp, men det handlar mycket om att påminna sig varje dag om att ge kroppen det den faktiskt behöver. Hoppas att du får bra hjälp från sjukvården och att du kommer tillrätta med dina svårigheter.

LilleLatte wrote:

Det kommer alltid finnas folk som tycker man är snygg, oavsett om man är kort, lång, smal, tjock, tränad, otränad, sjuk, frisk o.s.v.

sid wrote:
    Så tung styrketräning medför per automatik ett kalori överskott? Intressant berätta mer.

Det har jag aldrig sagt.
    Du frågade hur hon skulle gå upp ”i fett” med tung styrketräning, och jag svarade att ett kaloriöverskott brukar vara tillvägagångssättet om en viktuppgång är det som önskas.
    Även om man tränar tung styrketräning så kommer en del av viktuppgången att vara fett, förutsatt att man äter mer än man förbrukar.

Är det teoretiskt möjligt att äta mer än vad man förbrukar och ändå tappa fett?

bänkpress wrote:
    Man behöver äta fett för att bränna fett i rimliga mängder!

Nej kroppsfett förbränns utan fett från kosten.

TheBigOne wrote:
    Är det teoretiskt möjligt att äta mer än vad man förbrukar och ändå tappa fett?

Ja något annat vore helt omöjligt. Det sker ju en fettomsättning i din kropp 24/7 hela ditt liv. Men någon negativ fettbalans under en tid då din kropp varit i positiv energibalans kan du inte uppnå.

Ush, denna sommaren har varit tuff for mig. Har hetsätit mycket, och inte haft särskilt regelbunda måltider :( Har hoppat upp typ 1 kg över natten, och 1 blev til 2. Får inte bort dom :( Titta på min mage, jag skäms så mycket! Några tips? Vill bara gråta … Tydligen kan jag bara vara smal om jag svälter mig..

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 86 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.