Home › Forums › Deff och fettminskning › Min mage – problem (bild)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 september, 2009 at 23:01 #606126Anonym anvandareMemberLilleLatte wrote:Ush, denna sommaren har varit tuff for mig. Har hetsätit mycket, och inte haft särskilt regelbunda måltider Har hoppat upp typ 1 kg över natten, och 1 blev til 2. Får inte bort dom Titta på min mage, jag skäms så mycket! Några tips? Vill bara gråta … Tydligen kan jag bara vara smal om jag svälter mig..
Svälter du dig kommer du hetsäta mkt också , det är ingen bra ide sen tycker jag inte att det är något fel på din mage.
28 september, 2009 at 23:16 #606127Anonym anvandareMemberSnygg mage ju …
28 september, 2009 at 23:51 #606128Anonym anvandareMemberHar tittat i din tråd vid ett par tillfällen men inte svarat men nu känner jag att jag bara måste.
Ja känner så otroligt mycket igen det du går igenom. När jag var runt 15år så var jag överviktig. Under skolåret 15-16år så gick jag ner runt 35kg genom att inte äta så mycket i perioder men hur mycket jag än gick ner så fick jag inte fram mina magrutor och jag blev ”blind” och insåg inte hur smal jag egentligen var. Jag vägde till sist 66kg på mina 186cm och var fortfarande väldigt missnöjd med mig själv.
Det var inte förren efter ett par år när jag tränat och ätit sunt jag insåg vad som varit fel. Ingen träning och bra kost-Inga magrutor (visst lite, annars skulle man ju inte kunna stå) och när jag idag tar fram mina bilder från den tiden kan jag inte ens om jag försöker förstå hur jag kunde se på mig själv på det sättet, jag liknar en plockad kyckling med mina smala armar, ben ochmin höft som ser otroligt bred ut för jag inte hade några axlar.
Om du känner att du orkar träna tycker jag du ska göra det men planera den och begränsa den, inga 5timmars träning/dag. Och alla som hoppar i luften och tycker hon ska lyssna på doktorn…Har ni aldrig blivit feldiagnostiserade?? Fått konstiga uttalanden av läkare? Det har jag iallafall, har fått flertalet kommentarer som gjort att jag fått ifrågasätta deras kompetens, om det däremot är en specialläkare inom detta så ska jag tänka om mitt svar. Träning med måtta och sund kost borde inte vara någon fara, snarare tvärtom, sålänge du äter.
Jag tycker också det ser ut som du INTE behöver gå ner mer i vikt för det kommer troligen inte hjälpa dig nå dina mål. Satsa på styrketräning för hela kroppen och få i dig 5-6balanserade mål/dag, då kan du kanske i framtiden se ut som din tjej påbilden även om jag tror att den är bättre än verkligheten med ljus och retuschering.
Jag tycker du har en bra grund i kroppen och fin som den är men du behöver arbeta lite med din självbild. Var inte rädd att gå upp några kilo, det kommer göra dig gott i längden. Och tänk på att det tar tid att få bra reultat, det kommer inte över en natt. Kämpa på bara så ska du se att du kommer vara nöjd med dig själv en dag:up:
29 september, 2009 at 13:49 #606129Anonym anvandareMemberVille bara tala om att jag tycker att du har en fin mage! Absolut inga fel på den!
Träna på och ät bra mat så kommer det säkert ordna sig!
29 september, 2009 at 17:46 #606130Anonym anvandareMemberDu har ju riktigt fin mage! Perfekt!
Jag tycker att Kleine har mycket bra åsikter.
Hoppas att du mår bättre snart!
29 september, 2009 at 18:06 #606131Anonym anvandareMemberKleine wrote:Har tittat i din tråd vid ett par tillfällen men inte svarat men nu känner jag att jag bara måste.Ja känner så otroligt mycket igen det du går igenom. När jag var runt 15år så var jag överviktig. Under skolåret 15-16år så gick jag ner runt 35kg genom att inte äta så mycket i perioder men hur mycket jag än gick ner så fick jag inte fram mina magrutor och jag blev ”blind” och insåg inte hur smal jag egentligen var. Jag vägde till sist 66kg på mina 186cm och var fortfarande väldigt missnöjd med mig själv.
Det var inte förren efter ett par år när jag tränat och ätit sunt jag insåg vad som varit fel. Ingen träning och bra kost-Inga magrutor (visst lite, annars skulle man ju inte kunna stå) och när jag idag tar fram mina bilder från den tiden kan jag inte ens om jag försöker förstå hur jag kunde se på mig själv på det sättet, jag liknar en plockad kyckling med mina smala armar, ben ochmin höft som ser otroligt bred ut för jag inte hade några axlar.
Om du känner att du orkar träna tycker jag du ska göra det men planera den och begränsa den, inga 5timmars träning/dag. Och alla som hoppar i luften och tycker hon ska lyssna på doktorn…Har ni aldrig blivit feldiagnostiserade?? Fått konstiga uttalanden av läkare? Det har jag iallafall, har fått flertalet kommentarer som gjort att jag fått ifrågasätta deras kompetens, om det däremot är en specialläkare inom detta så ska jag tänka om mitt svar. Träning med måtta och sund kost borde inte vara någon fara, snarare tvärtom, sålänge du äter.
Jag tycker också det ser ut som du INTE behöver gå ner mer i vikt för det kommer troligen inte hjälpa dig nå dina mål. Satsa på styrketräning för hela kroppen och få i dig 5-6balanserade mål/dag, då kan du kanske i framtiden se ut som din tjej påbilden även om jag tror att den är bättre än verkligheten med ljus och retuschering.
Jag tycker du har en bra grund i kroppen och fin som den är men du behöver arbeta lite med din självbild. Var inte rädd att gå upp några kilo, det kommer göra dig gott i längden. Och tänk på att det tar tid att få bra reultat, det kommer inte över en natt. Kämpa på bara så ska du se att du kommer vara nöjd med dig själv en dag:up:
:emo-thumb
29 september, 2009 at 20:10 #606132Anonym anvandareMemberHej.
Jag har tyvär inte läst hela tråden men jag vet lite grand hur du har det/haft det.
Det jag kan säga är att alla har nåt de kan ta tag i när de sitter hur skulle du annars kunna stå utan att skinnet spricker. Jag hoppas du blir bättre och slutar kolla kcal och innehåll med de ögonen som gjorde det innan. Jag tycker du ska upptäcka vad som är hungers känslor. Om du inte har gjort det. Jag tyckte innan att det som kroppen sände ut som hunger var rena rama kicken att kunna motstå..
Håller verkligen tummarna för dig och försök äta av kolhydraterna oxå. De behövs som energi. Särskilt hjärnan och de inre organen behöver sitt fett osv. Är inte jätte haj på det närgående men vet att man kan bli ganska trött utan kollisar..
Ha det bra30 september, 2009 at 09:52 #606133Anonym anvandareMemberTack så jättemycket ni. Ni är underbara 😮
Fast jag tycker endå att min mage är lite ”puffsig” om ni fattar? Vet inte om det är för att jag har lite för mycket fett, eller om jag har dragit mycket vatten den senaste tiden? Har känt mig lite svullen dom senaste veckorna, och haft mycket problemer med magen..
30 september, 2009 at 13:59 #606134Anonym anvandareMemberPersonligen tror jag att det kan vara en personlig upplevelse. Exempelvis tycker jag att ja är fet, men har tillexempel mindre jeans storlek än mina ”smala/vältränade” polare. Mycket sitter i huvudet, för jag tycker din mage ser bra ut utifrån bilderna.
30 september, 2009 at 17:53 #606135Anonym anvandareMemberLägger vid en bild på min mage i juli. Kan någon förklara mig varför jag inte får några magrutor?
30 september, 2009 at 18:09 #606136Anonym anvandareMemberLilleLatte wrote:Lägger vid en bild på min mage i juli. Kan någon förklara mig varför jag inte får några magrutor?Du har för dålig magmuskulatur helt enkelt. I många fall så brukar det vara för mycket fett i vägen, men du har inte speciellt mycket fett kvar att tappa.
Kolla på alla pinnsmala supermodeller t.ex.; har de rutor? Nope.Tränar du någon form av belastningsträning?
30 september, 2009 at 19:10 #606137Anonym anvandareMember^ Vet du hur jag kan få fram dom?
30 september, 2009 at 19:17 #606138Anonym anvandareMemberJag tränar styrkträning 4 gångar i veckan. Har slarvat endel nu efter sommarlovet, men innan den bilden blev tagit tränada jag tungt. Några råd?
30 september, 2009 at 19:20 #606139Anonym anvandareMemberLilleLatte wrote:^ Vet du hur jag kan få fram dom?Träna magövningar med belastning (alltså tungt och inte 100 reps +) och ligg på ett kaloriöverskott så bygger du magmuskler, men det är inte säkert att du får fram dem bara därför. För att de ska synas måste du har lågt kroppsfett, och för att uppnå det behövs eller kaloriunderskott.
30 september, 2009 at 19:22 #606140Anonym anvandareMemberDu måste träna magen hårt och tillräckligt mycket för att bygga muskler. Det är väl det som kanske kan vara svårt för dig då du är rädd att lägga på dig fett.
Tränar du hårt och äter tillräckligt mycket kommer du sätta igång en positiv spiral då du bygger muskler och mår bättre.
Tränar du hårt och äter för lite kommer du att sätta igång en negativ spiral då du förlorar muskler istället.Och använd inte vågen som riktmärke för hur träningen går. Använd istället en kamera och ta kort på dig själv en gång i veckan eller så och jämför bilderna.
Lycka till!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.