Min mage – problem (bild)

Home Forums Deff och fettminskning Min mage – problem (bild)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 86 total)
  • Author

Prova att träna riktigt tungt, typ 5-10 rep i siptups med vikt på bröstet. Variera med ex cable crunchhes, hängande benlyft och liggande benlyft.

Vad säger läkaren nu då?

Angående:

LilleLatte wrote:
    Ja ni… Jag går ju til psykolog, och min läkare menar att jag inte borde träna för jag har fått tilbaka min mens.. När jag sa att jag äter mycket proteiner, så betyder det att det er nog det jag äter mest av. Altså, jag äter mer protein enn jag äter kollhydrater och fett
    henkebenke wrote:
    Vad säger läkaren nu då?

Angående:

Ingen aning. Har inte frågat..

LilleLatte wrote:
    Ingen aning. Har inte frågat..

Jösses, skärp dig nu. 👿

Snake wrote:
    Jösses, skärp dig nu. 👿

Sorry, men om jag vill ha en snygg, veltränad och hård kropp, så måste jag ju träna. Först ut nu är att bli av med fettet på magen, och hoppas att jag hittar några muskler när det försvinner:

Glöm inte maten, utan maten växer inga magrutor!

LilleLatte wrote:
    Sorry, men om jag vill ha en snygg, veltränad och hård kropp, så måste jag ju träna. Först ut nu är att bli av med fettet på magen, och hoppas att jag hittar några muskler när det försvinner:

Du har bara en kropp, så du borde ta väl hand om den och följa din läkares rekommendationer.

Som sagt; du har en smal kropp, du har inte en fittnesskropp med muskler. Än hur mycket du dietar så kommer du bara komma närmre och närmre en anorektikers kropp :/

Fast det med maten är det svåraste. Jag har verkligen tagit tag i mig själv nu, och har inte hetsätit på ett tag. Kjänns underbart, fast jag är blivit uppmerksam på kcal igen, och det stör mitt huvud. Jag är hungrig jämnt, och i går var jag tvungen att lägga mig på badrumsgolvet för att jag var så hungrig att min mage gjorde jätteont! I går hadde jag träningsfri, och åt typ 1000 kcal under dagen. I dag har jag varit ute på en morgonpromenad innan frukost, och tränat ben, biceps, axlar och mage. Gick också til gymmet och hem igjen (totalt 30 minuter). Är helt slut just nu. Men kolla vad Pauline Nordin skriver i sin blogg. Inte rart man blir tväksam på hur mycket man kan äta.. : [http://fighterdiet.com/blog/?p=2284]

Läste bara start inlägget och dina 2 senaste så vet inte om allt detta redan har sagts men skriver in det endå;
    Först och främst är ditt senaste inlägg skrämmande! Du var tvungen att ligga ner på badrumsgolvet för att du var så hungrig, när det är så, så måste du äta, inte så svårt att förstå.
    Men vet att ätstörningar sitter extremt djupt, jag hade dom själv för ca 2 år sedan, men absolut inte lika allvarliga.
    Din största önskan av det jag har läst är att få magrutor, vilket du kan få om du äter rätt och tränar rätt, hittills värkar du inte uppfylla någon av dom kraven.
    Som en sa i förra rutan, kolla på dom supersmala modelerna, har dom magrutor fast dom ligger runt 30-40 kg? Nej. Detta är pga att dom inte har några muskler att få fram, det du måste göra för att få magmuskler är att bara att lyssna på själva ordet magMuskler.
    Ät proteinrik mat, räkna ut ditt kcal behov, ligg på en överskott, då byggs dina magmuskler upp.
    Just nu värkar du ha ett matintag som min 7 åriga kusin.
    Det som kommer hända om du lägger dig på ett ca 250kcal överskott i en månad är ett kilo uppgång, och mer magmuskler, säger absolut inte att det kommer va lätt för dig att äta så, men det är enda sättet, för din livsstil just nu är en snabb väg till en för tidig död, och då överdriver jag inte.

Edit; såg nu att du hade blivit tillsagd att inte träna av en doktor, är detta fortfarande så?

LilleLatte wrote:
    Fast det med maten är det svåraste. Jag har verkligen tagit tag i mig själv nu, och har inte hetsätit på ett tag. Kjänns underbart, fast jag är blivit uppmerksam på kcal igen, och det stör mitt huvud. Jag är hungrig jämnt, och i går var jag tvungen att lägga mig på badrumsgolvet för att jag var så hungrig att min mage gjorde jätteont! I går hadde jag träningsfri, och åt typ 1000 kcal under dagen. I dag har jag varit ute på en morgonpromenad innan frukost, och tränat ben, biceps, axlar och mage. Gick också til gymmet och hem igjen (totalt 30 minuter). Är helt slut just nu. Men kolla vad Pauline Nordin skriver i sin blogg. Inte rart man blir tväksam på hur mycket man kan äta.. : [http://fighterdiet.com/blog/?p=2284]

Lägg ner att läsa den bloggen. Hon är så ortorektisk som man kan bli, så det lämpar sig inte speciellt bra att DU med dina ätstörningar blir matad med hennes maniska betéende. En blind leder en blind…

Hur tror du att du ska kunna bygga muskler och få dina efterlängtade magmuskler om du inte äter ordentligt? Ska du få det genom önsketänkande och luft?
    I ärlighetens namn borde magrutor vara det sista på din önskelista, du måste se till att bli frisk istället.

Vet inte vart jag ska göra av mig just nu. Jag är snurrig, och kroppen känns darrig och svag :( Är besviken på mig själv också, för att jag inte orkade träna i dag…

LilleLatte wrote:
    Vet inte vart jag ska göra av mig just nu. Jag är snurrig, och kroppen känns darrig och svag :( Är besviken på mig själv också, för att jag inte orkade träna i dag…

Du ska återuppta den behandling du en gång fick (jag tolkar det som att du inte längre är under behandling?).

Det finns bara en person som kan vända det här och det är du. Ju längre du väntar desto tyngre blir det att få bukt med. Det sämsta du kan göra är egentligen att hänga här bland folk som har noll koll på ätstörningar och till stor del är ortorektiska själv.

Kom igen nu. You can do it :up:

Snake wrote:
    Du ska återuppta den behandling du en gång fick (jag tolkar det som att du inte längre är under behandling?).

Det finns bara en person som kan vända det här och det är du. Ju längre du väntar desto tyngre blir det att få bukt med. Det sämsta du kan göra är egentligen att hänga här bland folk som har noll koll på ätstörningar och till stor del är ortorektiska själv.

Kom igen nu. You can do it :up:

:emo-thumb

Värkar mest som om du struntar totalt i alla slags råd folk ger dig i tråden, och använder den mest till att skriva hur tjock du tkr du är (:)och om hur du besviken du är på dig själv osv.
    Va sägs som att faktist försöka lyssna på det folk säger, de var väl drf du skapade tråden från första början?

Snälla LilleLatte. Ta och läs igenom alla svar du fått i denna tråd. Det är många som vill dig väl här, så även jag. Alla varningsklockor ringer när jag läser vad du skriver (och ser dina bilder). Du är jättesmal!!!

Som så många skriver här krävs det att man äter mer än vad kroppen förbrukar för att bygga muskler. Just nu är du förblindad av en åkomma som gör det ångestladdat att gå upp i vikt. Ägna istället ALL din energi åt att bli frisk innan du fixerar dig vid något på din kropp.

Kämpa tappert!!!

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 86 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.