Home › Forums › Deff och fettminskning › Mindre bra att somna efter frukost?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 maj, 2008 at 15:55 #582568Anonym anvandareMember
Hej!
Funderar över om följande senarium påverkar formen negativt?
Säg att man vaknar tidigt på morgonen går upp och äter frukost med relativt mycket näring, för att sedan gå och somna om tex 1 timme. Lagrar man in fett på ett mindre optimalt sätt eller gäller fortfarande kalorier in-ut över dygnets timmar? Många förespråkar ju trots allt att man inte skall inta för mycket mat, i synnerhet, kolhydrater innan man lägger sig.
Vad tror ni?
13 maj, 2008 at 15:55 #73367Anonym anvandareMember13 maj, 2008 at 15:56 #582569Anonym anvandareMemberFortfarande kcal-in-ut som gäller!
13 maj, 2008 at 23:13 #582570Anonym anvandareMemberMen kcal ut är inte direkt så effektiv när man sover
Kolhydrater behövs inte då, därför omvandlas det till fettlager.14 maj, 2008 at 06:47 #582571Anonym anvandareMemberDabifo wrote:Men kcal ut är inte direkt så effektiv när man sover
Kolhydrater behövs inte då, därför omvandlas det till fettlager.Kan du inte bara hålla ditt skitsnack för dig själv!?:frust:
Hur kan man påstå något sånt där? Trådskaparen tar en tupplur, du menar att alla kolhydrater ”omvandlas till fettlager” då? Det här kanske kommer som en chock men när man sover är man inte temporärt död, kroppen lever faktiskt även under sömn.
Som sagt, oavsett om du själv tror på allt det där så kan du väl sluta skriva så ingen riskerar att tro dig.
14 maj, 2008 at 10:07 #582572Anonym anvandareMemberDet spelar ingen roll…efter din tupplur tar du väl an dagen som vanligt…
14 maj, 2008 at 12:14 #582573Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Kan du inte bara hålla ditt skitsnack för dig själv!?:frust:Hur kan man påstå något sånt där? Trådskaparen tar en tupplur, du menar att alla kolhydrater ”omvandlas till fettlager” då? Det här kanske kommer som en chock men när man sover är man inte temporärt död, kroppen lever faktiskt även under sömn.
Som sagt, oavsett om du själv tror på allt det där så kan du väl sluta skriva så ingen riskerar att tro dig.
Jag tycker att han är rätt rolig, ibland misstänker jag att han är lite smått galen med sina ”råd” som han delar ut till höger och vänster
14 maj, 2008 at 22:44 #582574Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Kan du inte bara hålla ditt skitsnack för dig själv!?:frust:Hur kan man påstå något sånt där? Trådskaparen tar en tupplur, du menar att alla kolhydrater ”omvandlas till fettlager” då? Det här kanske kommer som en chock men när man sover är man inte temporärt död, kroppen lever faktiskt även under sömn.
Så ämnesomsättningen är lika hög som när man är vaken?
14 maj, 2008 at 23:18 #582575Anonym anvandareMemberDabifo wrote:Så ämnesomsättningen är lika hög som när man är vaken?Givetvis inte. Vad har det med saken att göra?
15 maj, 2008 at 09:24 #582576Anonym anvandareMemberGrejen är att jag inte sover så länge innan jag vaknar första gången, men jag har märkt att jag kan gå upp och äta och ibland sova en stund till efteråt.
Tror kanske inte att det är så stor skillnad om jag bara ligger still på sängen eller om jag sover sett till kaloriomsättning.Hoppas inte det påverkar allt för negativt iaf…
15 maj, 2008 at 10:44 #582577Anonym anvandareMemberhouston1 wrote:Hoppas inte det påverkar allt för negativt iaf…Nej det gör det definitivt inte, oroa dig inte och lyssna aldrig på vad Dabifo skriver. Han är expert på att skriva saker som gör att personer som redan oroar sig över onödiga saker bara blir ännu mer oroliga helt i onödan.
En tupplur påverkar alltså inte, det är en tid av total inaktivitet där energiförbrukningen är minimal (lägre än BMR) men det utesluter ju inte på något sätt att du uppnår rätt kaloribalans under dagen för det.
Och att tupluren tas tidigt är inte sämre än om du hade tagit den klockan 14:00 vilket knappast är ovanligt att människor gör.
15 maj, 2008 at 10:51 #582578Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Nej det gör det definitivt inte, oroa dig inte och lyssna aldrig på vad Dabifo skriver. Han är expert på att skriva saker som gör att personer som redan oroar sig över onödiga saker bara blir ännu mer oroliga helt i onödan.haha
15 maj, 2008 at 21:38 #582579Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Nej det gör det definitivt inte, oroa dig inte och lyssna aldrig på vad Dabifo skriver. Han är expert på att skriva saker som gör att personer som redan oroar sig över onödiga saker bara blir ännu mer oroliga helt i onödan.En tupplur påverkar alltså inte, det är en tid av total inaktivitet där energiförbrukningen är minimal (lägre än BMR) men det utesluter ju inte på något sätt att du uppnår rätt kaloribalans under dagen för det.
Och att tupluren tas tidigt är inte sämre än om du hade tagit den klockan 14:00 vilket knappast är ovanligt att människor gör.
Och du är guds gåva till det här forumet :o:|
16 maj, 2008 at 03:01 #582580Anonym anvandareMemberDabifo nu räcker det fan, sluta ge folk råd. Alla dina råd är värdelösa. Du kan ingenting.
”hjälp, jag somnade efter maten, är det inte optimalt?” houston1 du lär fan söka proffshjälp innan du går under.
16 maj, 2008 at 08:10 #582581Anonym anvandareMembernutz wrote:Dabifo nu räcker det fan, sluta ge folk råd. Alla dina råd är värdelösa. Du kan ingenting.Så sant som det är sagt. Man häpnar.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.