Mini Deff!

Home Forums Deff och fettminskning Mini Deff!

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author

Hallå! Har tänk att skala av lite underhudsfett nu innan sommaren.
    Har styrketränat i 2,5år. Men har börjat lira fotboll nu, så nu blir gymmandet inte lika seriöst längre! Är 17år väger ca 70kg och är 172cm lång.
    Vill ha synpunkter på mitt tänkta kostschema.
    Har ingen möjlighet att väga all mat men jag går på känsla.

06.00: Morgonpromenad 20-40min

07.00: Frukost: 2dl Fiberhavregryn, 2dl mjölk,kanel. 2 Wasa Delikatess med Keso,skinka och paprika. Kaffe.

11.30-12.30: Skollunch. Mycket sallad, inte lika mycket kolhydrater.

16.00: Middag: 2dl ris, Kyckling, Ärtor/Paprika/Majs, 1 Näve Cashew nötter, Mjölk.

18.00 Fotboll/gym

22.00: 2 Wasa delikatess med keso,skinka,paprika. Eller Müsli, med mjölk och nått ägg.

Har ätit detta i ungifär en vecka hittils.

Kom med Råd/Synpunkter.

MVH

Ingen som har några synpunkter?

myggaan wrote:
    Har styrketränat i 2,5år. Men har börjat lira fotboll nu, så nu blir gymmandet inte lika seriöst längre! Är 17år väger ca 70kg och är 172cm lång.

[kostschema]

MVH

skrämmande att jag har samma stats som dig och att jag själv tänk o göra en mini deff :happy: Jag tycker du ska köra på se hur de går

myggaan wrote:
    Vill ha synpunkter på mitt tänkta kostschema.
    Har ingen möjlighet att väga all mat men jag går på känsla.

06.00: Morgonpromenad 20-40min

07.00: Frukost: 2dl Fiberhavregryn, 2dl mjölk,kanel. 2 Wasa Delikatess med Keso,skinka och paprika. Kaffe.

11.30-12.30: Skollunch. Mycket sallad, inte lika mycket kolhydrater.

16.00: Middag: 2dl ris, Kyckling, Ärtor/Paprika/Majs, 1 Näve Cashew nötter, Mjölk.

18.00 Fotboll/gym

22.00: 2 Wasa delikatess med keso,skinka,paprika. Eller Müsli, med mjölk och nått ägg.

Har ätit detta i ungifär en vecka hittils.

Kom med Råd/Synpunkter.

MVH

Är du man eller kvinna, för det första, och har du någon koll på kaloriintaget?

Känns som att du stoppar i dig väldigt lite protein ??

Oj, sorry det hadde jag missat. Jag är Man! ;)
    Jag har faktist ingen koll på kaloriintaget.. men skulle väll tippa på att varje ”varm mat” ligger runt 500kcal. Har som sagt ingen våg hemma, så kan inte ens väga mig!!:@
    Jo jag tycker också det känns som för lite protein.. Tycker det känns svårt att få i mig mer faktist, ekonomin håller inte för att köpa protein. Kesella är uteslutet eftersom att jag är laktosintollerant..

Hur länge ska din minideff fortgå?
    Ser ut att vara lite tunt med protein, men svårt att avgöra då det inte är exakta portioner.

Jag hadde tänkt att köra på till skolan slutar. Började 5/5 och skolan slutar 11/6. Fast nu har jag ändrat mig, och tänker hålla på tills jag är nöjd.

Jag förstår att det är svårt för er att bedömma. Men det var precis vad jag ville höra, så jag inte går miste om nått. Måste slänga in mer protein. Nu dom senaste dagarna har det vart 2-3 ägg, gröt och mjölk till frukost. Skollunchen är ju som den är, middagarna har varit kyckling minst 1 kycklingfilé. Och på kvällen har det blivit ytterliggare ett par ägg, eller en ”Body check”..

Cashewnötter i sig är ju fint men vid deff kan dom där 600+kcal/100g ge ett ganska stort överskott!

Aaa okej. Har faktist dratt ner på dom, och kör med lite olivolja istället.
    Vägde mig häromdagen 68.6kg stog vågen på. 72 innan! Så det går framåt iaff!!;)

blir lite fundersam… du väger 70KG och är 172cm lång… för mig låter de inte som du behöver deffa. om du har en del fett på kroppen så gör om de till muskler. deff i din storlek tycker jag låter dumt. bygg istället de ger mer :emo-thumb

HG-MAX wrote:
    blir lite fundersam… du väger 70KG och är 172cm lång… för mig låter de inte som du behöver deffa. om du har en del fett på kroppen så gör om de till muskler. deff i din storlek tycker jag låter dumt. bygg istället de ger mer :emo-thumb

Den där alltid så härliga ”gör om det till muskler”. Det går inte att förvandla fett till muskler. Jag kan hålla med om att med din längd och vikt låter det inte som att du behöver deffa. Men men, du vet bäst själv vilka resultat du vill ha så kör hårt med vad du än bestämmer dig för!

Yes i know. Tanken var inte att göra nått sten seriöst, utan att bara testa lite. Hadde jag velat vara jätte jätte seriös så hadde jag det. Men känner inte för att förändra hela min livsstil just nu när det är sommar och leedigt=)

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.