Minska ”fett” och gå upp i muskler ?

Home Forums Deff och fettminskning Minska ”fett” och gå upp i muskler ?

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Nu är det så att jag har tränat i 2½ månad drygt, lite resultat har man ju fått men inte några speciellt ”stora”. Jag vill få bort lite fett från magen (mina 4 högsta ”magrutor” synns lite men under dem är det som en ”fettramsa”) och så. jag är varken tjock eller väger mycket. Jag är runt 1.77, väger 60kg (är 15 år). Och mitt mål än så länge är att bli lite större till sommaren (magrutor bland annat), och få bort lite fett.
    Just nu kör jag styrka 3gånger i veckan och kondition 2. Men har hört att man inte ska blanda deffning och styreträning, eller har jag fel ?
    Vad är det bästa allternativet för att få fram lite muskler och minska lite fett?

Tacksam för svar. :)

Givetvis skall man ”blanda” deffning och styrketräning. En deff skall innehålla styrketräning. Annars är det en vanlig bantning. Däremot kan normalpersonen inte förvänta sig att öka sin muskelmassa och minska sin fettmängd samtidigt.

15 år, en längd på 177 cm och en vikt på 60 kilo… en deff låter som det sämsta du kan hitta på. Du är redan på gränsen till underviktig.

King Grub wrote:
    Givetvis skall man ”blanda” deffning och styrketräning. En deff skall innehålla styrketräning. Annars är det en vanlig bantning. Däremot kan normalpersonen inte förvänta sig att öka sin muskelmassa och minska sin fettmängd samtidigt.

15 år, en längd på 177 cm och en vikt på 60 kilo… en deff låter som det sämsta du kan hitta på. Du är redan på gränsen till underviktig.

Jo, jag vet att jag inte väger mycket, jag är dock smal överallt förrutom lite mage och lite bröst. Men men, så du menar att jag ska fortsätta kombinera min styrketräning och kondition? alltså 3 dagar styrka och 2 dagar kondition ?

Ja, det är utmärkt.

Märk väl, att den som vill förlora fett, kommer att gå ner i vikt. I din viktsituation kanske det inte är så lämpligt. Tror du skulle se bättre ut med mer muskler i stället för att magra av. Dessutom är du ju bara 15 – du har säkert barnhull kvar som kommer att försvinna av sig självt.

Okej :) Tack så mycket! En fråga bara, ska jag köra tung styrketräning? Alltså med tunga vikter.

Så länge du vet att du utför rörelserna korrekt är det inte dåligt.

En artikel från Svensk Idrott:

[http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=104047&highlight=ungdomar]

Nu hade du tur nible, du har fått toppråd av nån som verkligen kan nåt :emo-thumb Lyssna på dessa och kör hårt!

Myling wrote:
    Nu hade du tur nible, du har fått toppråd av nån som verkligen kan nåt :emo-thumb Lyssna på dessa och kör hårt!

Hehe, joo. Ska ta åt mig av dom och köra på stenhårt till sommarn nu ;)

kämpa på nible, kör hårt.. av egen erfarenhet å säkert andra som haft likadant, så har man börjat träna men sen va öl å brudar roligare å man la av, sen börja å sen la av… det är nått man ångrar nu… men kom ihåg att du kan ha kul samtidigt som du tränar :)

keffa wrote:
    kämpa på nible, kör hårt.. av egen erfarenhet å säkert andra som haft likadant, så har man börjat träna men sen va öl å brudar roligare å man la av, sen börja å sen la av… det är nått man ångrar nu… men kom ihåg att du kan ha kul samtidigt som du tränar :)

Hehe, jo det har ju blivit några öl nångång ibland. Men ska lägga ner med det nu fram till sommaren :emo-thumb

Tänk inte på 08, tänk på 09 :) Sen så brukar varje gym erbjuda en instruktionstränare för det man betalar en gång i en timme, använd chansen så du inte gör fel på vissa övningar. Iallafall för din strukturs skull!

Dabifo wrote:
    Tänk inte på 08, tänk på 09 :) Sen så brukar varje gym erbjuda en instruktionstränare för det man betalar en gång i en timme, använd chansen så du inte gör fel på vissa övningar. Iallafall för din strukturs skull!

Done, ingick det i mitt gym kort :D

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.