Minska i fett, basketspelare

Home Forums Deff och fettminskning Minska i fett, basketspelare

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Hej!

Jag är en kille som är 1.89 och väger 93 kilo. Jag går gymnasieskola då jag spelar basket 2gånger i veckan (skoltid) och har träning utöver det 2-3 gånger i veckan.

Jag tränar på gym 3gånger i veckan utöver det. Då varierar jag hela kroppen och använder oftast 3×10 reps.

Problemet är det att jag har och har alltid haft mycket kroppsfett. När jag var liten var jag överviktig (ganska mycket) och sedan har det ”planat ut” lite, men jag tycker själv att jag lite halvfet.

En vanlig vecka för mig ser ut såhär:
    Frukost: 1port Fiberhavregrynsgröt, 1kokt ägg, 2st skivor mörkt bröd utan smör med skinka och ett glas jouice.
    Lunch: Skolmat, då jag försöker äta mera grönsaker än både protein och kolhydratkälla(potatis,ris)
    Kvällsmat: T.ex. kycklingwok eller svensk husmanskost.

Jag bor ensam och lagar min mat själv! Vad finns det för enkla maträtter som jag kan laga och som är kalorisnåla?!

Träning:
    Måndag: Gym + basketträning
    Tisdag: basketträning morgonen + träning på kvällen
    Onsdag: Gym
    Torsdag: basket eftermiddagen + kvällen
    Fredag: Gym
    Lördag: Match/vila
    Söndag: Match/vila

Jag tar kreatin innan gym samt whey80 efter.

Jag ska åka till USA i augusti och har som mål att minska min vikt till dess och
    min målvikt är 85kg.

Jag har legat på den här vikten sedan december och jag har pendlat uppåt men aldrig neråt! Vad ska jag göra?

Jag har alltid varit den tjocke i laget och är trött på det! Gör vad som helst för att kunna få en snygg kropp!

Vad gör jag för fel?
    Vad behöver jag ändra på?

Mvh
    Adam

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.