Home › Forums › Deff och fettminskning › Missnöjd så ger ’Diet Shake’ en chans..?!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 oktober, 2010 at 13:00 #418518Anonym anvandareMember
Nu en sisådär 2 månader innan Nyår så har ja tänkt att ta tag i träningen (och viktminskningen) på riktigt igen!
Just nu ser det ut såhär;
Ålder: 18år
Längd: 188cm
Vikt: ca 84kg (morgonvikt)Värt att nämna är dock att jag i december (år 2009) hade en vikt på 107pannor, hehe :whistle: .. men mycket löpning och ihärdighet gav ganska så bra resultat!
I alla fall! Jag har nu stått stilla i vikt i snart 2 månaders tid, och känner att det är dags att göra ’ett ryck’ och försöka nå, inte min ideal vikt, men en vikt som jag känner mig nöjd med, och det är väl främst den där magen som vägrar att försvinna.
Nu till det som jag strävar efter! Jag känner att en vikt på nånstans mellan 76-78kg skulle nog få mig att må så mycket bättre både psykiskt och fysiskt! Och lite små-lat som jag är så har jag beställt hem ”Diet shake” & ”Burn” ihopp om att tillsammans med mycket konditionsträning, få mig att minska i vikt igen!
Så nu på måndag inleder jag min diet och ska hålla den i 3 veckor framöver! Känner mig ganska så taggad och sugen på att komma igång med tränandet igen!
Och nu till det jag behöver hjälp med. Jag har gymat förr (under 1 års tid, för 1½ år sedan) och ska nog dra igång med det igen efter min diet. Vad tror ni fungerar bäst? att försöka deffa ner mig några kilon till och sedan börja ’bygga’ genom att öka mitt kcal intag, eller att göra tvärtom..? först ’bygga’ och sedan deffa?
Alla svar uppskattas något enormt :up:
Jag kommer med uppdateringar angående träning & kost, från och med med på måndag :nod28 oktober, 2010 at 13:00 #63284Anonym anvandareMember28 oktober, 2010 at 13:34 #418519Anonym anvandareMemberen dag ser väl ungefär ut såhär för mig;
Frukost 06.00, 2mackor med ett glas Juice.
Mellanmål 09.00, 1macka + frukt.
Lunch 12.00, är oftast vanlig husmanskost (dock i för stora mängder):whistle:
Middag 17.00, blir husmanskost här med, aningen för mycket mat tror jag..
Sen tar ja nåt vid 21.00 (kan bli 2mackor eller flingor)och det sker även endel ’småätande’ imellan åt. men äter inte mycket godis/chips/pizza, ahh du vet sånt. Det har jag klarat mig ganska bra utan :nod
och det jag tänkt mig är att byta ut frukost & middag mot diet shake’sen. och sen byta ut mellanmålen mot enbart en frukt, men får väl se hur kroppen reagerar..
28 oktober, 2010 at 13:38 #418520Anonym anvandareMemberDet är uppenbart att du har väldigt dålig koll på ditt matintag. Skippa att slentrianmässigt äta juice, flingor och mackor och börja ät mer strukturerat till att börja med. Inget av det nämnda är per automatik ”dåligt” men dina matvanor signalerar ett ätande som bara sker på ren rutin och helt utan struktur.
Så det är inte konstigt att det ser ut som det gör. Strama upp kosten innan du går på en quick fix tycker jag. För återgår du till samma vanor lär du snabbt få tillbaka vikten också.
28 oktober, 2010 at 13:49 #418521Anonym anvandareMemberJa jag har som sagt väldigt dålig struktur på min kost.. jag har slappnat av nu när jag gick ner såpass mycket i vikt i våras. Blir väl till att helt o hållet börja väga och räkna allting man stoppar i sig! kosten är ju väldigt svår tycker jag, och tyvärr så är jag ganska glad i maten med ..
28 oktober, 2010 at 14:39 #418522Anonym anvandareMemberVad fan ska du gå och proppa i dig grejer fem-sex gånger per dag om du är fet för? Käka frukost, lunch och middag.
28 oktober, 2010 at 17:07 #418523Anonym anvandareMemberJ.v.K & Macrus:
Ja alltså ni har helt rätt och jag kan inte svara på varför jag proppar i mig saker i onödan, det handlar väl om dålig självdiciplin.. men det ska det bli ändring på!
funderar på att ladda upp någon bild så att ni ser vad jag har att jobba med.. fast det skulle väl inte tjäna så mycket till
tack för era svar än sålänge! all kritik uppskattas, då jag vet att jag har en heeeel del att lära :up:
28 oktober, 2010 at 21:32 #418524Anonym anvandareMemberkuula wrote:J.v.K & Macrus:Ja alltså ni har helt rätt och jag kan inte svara på varför jag proppar i mig saker i onödan, det handlar väl om dålig självdiciplin.. men det ska det bli ändring på!
funderar på att ladda upp någon bild så att ni ser vad jag har att jobba med.. fast det skulle väl inte tjäna så mycket till
tack för era svar än sålänge! all kritik uppskattas, då jag vet att jag har en heeeel del att lära :up:
En orsak till att du äter massa skit mellan målen kan ju vara för att din frukost, middag och kvällsmat inte mättar ett smack? Prova äta en frukost med 250gr kvarg och 2-3 kokta ägg istället för mackor som inte mättar så skall du se att suget minskar. Byt ut alla mackor mot ägg.
28 oktober, 2010 at 21:36 #418525Anonym anvandareMemberNykropp wrote:och 2-3 kokta ägg istället för mackor som inte mättar så skall du se att suget minskar. Byt ut alla mackor mot ägg.J.v.K wrote:Amen! kokta ägg mättar otroligt bra och innehåller en perfekt balans utav proteiner, fett & kalorierI have tought you well my sons.
28 oktober, 2010 at 21:59 #418526Anonym anvandareMemberHehe sannerligen. Med tanke på min viktnedgång kan jag inte protestera.
30 oktober, 2010 at 14:38 #418527Anonym anvandareMemberJa har fått en del att fundera över nu alltså! men jag tror jag har kommit upp med ett ganska hyffsat upplägg som ja ska börja med på måndag! kommer med uppdateringar om hur kosten ser ut, under veckans gång!
30 oktober, 2010 at 15:46 #418528Anonym anvandareMemberAlltså det är ju inte så jädra svårt som man tror. Kolla runt lite på kaloriinnehåll på det du äter så kommer du se att du kan kapa av en jädra massa kalorier genom att byta en del saker. Men trots det äta dig mätt.
30 oktober, 2010 at 23:41 #418529Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:Yesman behöver inte vara som mig och vara optimanisk med att väga varenda skit haha använd sunt förnuft! de tar en stund i början men försök göra det till något roligt
Liten hjälp för den som är kalorianalfabet :
[http://www.gnarpan.com/kalorier/kalori_tab.html]31 oktober, 2010 at 10:27 #418530Anonym anvandareMemberMarcus Syvertsen wrote:Vad fan ska du gå och proppa i dig grejer fem-sex gånger per dag om du är fet för? Käka frukost, lunch och middag.Vilken jävla attityd. Han har inte sagt att han är fet till och börja med. Han behöver hjälp och undrar. Tror inte han vill ha en kaxig nervärderande svar från en fjortis på 60 kg.
1 november, 2010 at 01:17 #418531Anonym anvandareMember(fattar inte riktigt hur man citerar andra, är lite ny på forumet så att säga, hehe)
BygSyke: hehe, ja lite attytid var det där, men jag tackar för alla tips & kritik (hårda som snälla)
Sitter nu på söndagsnatten och åt precis min sista macka på , iaf 2 veckorstid! Imorn startar slitet -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.