Home › Forums › Deff och fettminskning › Missnöjd så ger ’Diet Shake’ en chans..?!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 november, 2010 at 14:58 #418547Anonym anvandareMember
Spela innebandy+styrketräning och käka 820 kcal på en dag? Så kan du inte fortsätta!
4 november, 2010 at 15:23 #418548Anonym anvandareMemberMaod wrote:Spela innebandy+styrketräning och käka 820 kcal på en dag? Så kan du inte fortsätta!Håller med. Rena vansinnet.
En titt i min kristallkula säger mig att det här inte kommer att hålla särskilt länge.
5 november, 2010 at 00:34 #418549Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Håller med. Rena vansinnet.En titt i min kristallkula säger mig att det här inte kommer att hålla särskilt länge.
Det börjar faktiskt bli rätt tungt nu märker jag. det svartnar för ögonen när jag reser mig snabbt upp osv.. Får nog börja äta något mer på kvällen. fast jag har ändå det där dumdristiga tänket i huvudet att ’ju hårdare jag kör, desto snabbare blir jag klar med det’… :whistle:
antar att det kan stjälpa mer än hjälpa om det vill sig illa …5 november, 2010 at 00:41 #418550Anonym anvandareMemberkuula wrote:Det börjar faktiskt bli rätt tungt nu märker jag. det svartnar för ögonen när jag reser mig snabbt upp osv.. Får nog börja äta något mer på kvällen. fast jag har ändå det där dumdristiga tänket i huvudet att ’ju hårdare jag kör, desto snabbare blir jag klar med det’… :whistle:
antar att det kan stjälpa mer än hjälpa om det vill sig illa …ju hårdare du kör desto hårdare kommer du krascha, för att sedan ge upp. Man behöver absolut inte må förjävligt för att gå på diet. Om det svartnar för ögonen så är det ett tecken på att kroppen inte mår bra förstår du väll. Om du tränar två pass på 800 kalorier blir det ju inget kvar.
Du får nog tänka om lite annars kommer du bränna ut dig totalt.
5 november, 2010 at 03:27 #418551Anonym anvandareMemberDet spelar väl ändå ingen roll om han tränar eller inte, om du lever på 800kcal om dagen och dessuto kör 2 pass om dagen så är dit mål knappast att ta hand om kroppen. Jag fattar inte ens varför han styrketränar, kanske är hans mål att bygga ett skelett av kroppen?
Jag vill inte tala om för dig vad du ska göra (typiskt moral svensson) men enligt mig så borde du tänka om hela din ide.
Jag kör själv en deff för första gången men inte fan är jag nere på 800kcal om dagen, och dessutom styrketrännar etc.
kuula jag hoppas verkligen du tänker om
5 november, 2010 at 08:37 #418552Anonym anvandareMembergreenfish wrote:Det spelar väl ändå ingen roll om han tränar eller inte, om du lever på 800kcal om dagen och dessuto kör 2 pass om dagen så är dit mål knappast att ta hand om kroppen. Jag fattar inte ens varför han styrketränar, kanske är hans mål att bygga ett skelett av kroppen?Jag vill inte tala om för dig vad du ska göra (typiskt moral svensson) men enligt mig så borde du tänka om hela din ide.
Jag kör själv en deff för första gången men inte fan är jag nere på 800kcal om dagen, och dessutom styrketrännar etc.
kuula jag hoppas verkligen du tänker om
Du kanske ska skaffa dig erfarenhet av att deffa innan du ger dina expertutlåtanden?
Jag har legat på 1000-1200 KCAL under någon vecka på deff. (Vägde då runt +100 kg). Jag hade ett lättare konditionspass och ett gympass på agendan i princip varje dag.
Man måste vara lyhörd för hur kroppen svarar och vara beredd att slänga in kcal när det behövs för att klara det. Men under kortare perioder på några veckor har jag svårt att se att han skall krascha och bryta samman..?
Sluta vara så dramatiska och ”förutspå” effekter ni inte kan bevisa, framför allt om ni saknar erfarenhet av detta själva.Ja skall tillägga att en deff på högre KCAL intag (deffen efter denna) och bättre näringstiming samt mer resonligt träningsschema fick MINST lika bra effekt som den extrema dieten jag körde.
Så här i efterhand vill jag nästan påstå att den blev bättre. Då jag hade mer energi att göra av med på träning och fritidsaktiviteter som i sin tur bidrog till välmående och viktnedgång.5 november, 2010 at 08:57 #418553Anonym anvandareMemberkuula wrote:Det börjar faktiskt bli rätt tungt nu märker jag. det svartnar för ögonen när jag reser mig snabbt upp osv.. Får nog börja äta något mer på kvällen. fast jag har ändå det där dumdristiga tänket i huvudet att ’ju hårdare jag kör, desto snabbare blir jag klar med det’… :whistle:
antar att det kan stjälpa mer än hjälpa om det vill sig illa …Det är heller inte ovanligt att folk som kör med för stort underskott kukar ur rejält när de är ”klara” med deffen och äter en jävla massa skräp som belöning eller för att de arbetat upp hungerkänslor och matthet som inte är av denna värld.
Alltså, kortsiktigt tror jag säkert att det går att ha ett stort jävla underskott men jag är tveksam till att det kommer att leda din form framåt om man ser över en längre period, säg 3-6 månader.
Vill du gå ner fort men ändå må ofantligt mycket bättre så rekommenderar jag Den Termogena Dieten som finns under artiklar.
5 november, 2010 at 09:41 #418554Anonym anvandareMemberIndec wrote:Du kanske ska skaffa dig erfarenhet av att deffa innan du ger dina expertutlåtanden?Nu läser vi nog inlägget från greenfish väldigt annorlunda. Jag tycker att greenfish har en klar poäng och skriver hårt men rättvist. Att tokträna på en svältkost är idiotisk. Och att prioritera styrketräning om man ändå skiter i allt känns ju som helt ogjord träning.
Ska man träna på 800 kcal skulle JAG inte rekommendera mer än kanske någon promenad och ytterst korta styrketräningspass. Vill man tokträna ska man även äta, vill man svälta ska man inte tokträna.
Att mixa båda är att be om problem.
5 november, 2010 at 09:51 #418555Anonym anvandareMemberIndec wrote:Du kanske ska skaffa dig erfarenhet av att deffa innan du ger dina expertutlåtanden?Fast nu handlar det om att köra två pass om dagen på 800kcal, det är inte direkt att sitta på soffan hela dagen och sedan ut på en powerwalk. Och du skriver själv sedan att man ska vara lyhörd på kroppens signaler, och det är ju uppenbart att TS kropp gett signaler om att det är allt för lite energi.
Klart man kan ligga lågt, jag ligger själv på runt 1200 vilodagar då jag kör en promenad. Då ska de väll sägas att jag väger lite nu, så det är inget ENORMT underskott. Men även här känner jag att jag ligger på gränsen och har också känt mig lite snurrig och därmed fått lägga till mer energi.
Jag förstår vart du vill komma, det kan hända att folk börjar skrika svältkost osv i onödan. Men i detta fallet tycker iaf jag det är berättigat att kritisera.
5 november, 2010 at 11:33 #418556Anonym anvandareMemberkuula wrote:Det börjar faktiskt bli rätt tungt nu märker jag. det svartnar för ögonen när jag reser mig snabbt upp osv.. Får nog börja äta något mer på kvällen. fast jag har ändå det där dumdristiga tänket i huvudet att ’ju hårdare jag kör, desto snabbare blir jag klar med det’… :whistle:
antar att det kan stjälpa mer än hjälpa om det vill sig illa …Att spela innebandymatch och enbart käka en banan för återhämtning = idioti.
Att det svartnar framför ögonen bör du ta på största allvar. Kommer du ändra ditt upplägg?
5 november, 2010 at 17:46 #418557Anonym anvandareMemberIndec wrote:Du kanske ska skaffa dig erfarenhet av att deffa innan du ger dina expertutlåtanden?Jag har legat på 1000-1200 KCAL under någon vecka på deff. (Vägde då runt +100 kg). Jag hade ett lättare konditionspass och ett gympass på agendan i princip varje dag.
Man måste vara lyhörd för hur kroppen svarar och vara beredd att slänga in kcal när det behövs för att klara det. Men under kortare perioder på några veckor har jag svårt att se att han skall krascha och bryta samman..?
Sluta vara så dramatiska och ”förutspå” effekter ni inte kan bevisa, framför allt om ni saknar erfarenhet av detta själva.Ja skall tillägga att en deff på högre KCAL intag (deffen efter denna) och bättre näringstiming samt mer resonligt träningsschema fick MINST lika bra effekt som den extrema dieten jag körde.
Så här i efterhand vill jag nästan påstå att den blev bättre. Då jag hade mer energi att göra av med på träning och fritidsaktiviteter som i sin tur bidrog till välmående och viktnedgång.Precis jag är en ren nybörjare just därför påtalade jag det i mitt inlägg. Tycker inte heller man ska läsa på för mycket om vad man bör eller inte göra utan att lyssna på kroppen först och främst. Men detta handlar inte om att sitta på röven och inte göra ett skit. Killen styrketränar/innebandy på 800kcal om dagen, exakt vad får man ut av det?
Du har rätt att jag inte ska uttala mig förrän jag har en bred erfarenhet. Men det kan bli ett problem då jag aldrig har bantat tidigare, utan har istället valt att styrketräna i form av ett kontrollerat kcal behöv = deffa.
Så just därför är jag förvirrad varför han ens kör styrketräning, hur behåller man en massa av muskler om ens diet ligger på 800kcal om dagen?
Förstår inte vad du menar med ”expert” utlåtanden, är som sagt nybörjare.
Håller med Eddie, promenera eller någon lätt cardio kombinerat med hans diet istället för att köra på för fullt.
Eddie Vedder wrote:Nu läser vi nog inlägget från greenfish väldigt annorlunda. Jag tycker att greenfish har en klar poäng och skriver hårt men rättvist. Att tokträna på en svältkost är idiotisk. Och att prioritera styrketräning om man ändå skiter i allt känns ju som helt ogjord träning.Ska man träna på 800 kcal skulle JAG inte rekommendera mer än kanske någon promenad och ytterst korta styrketräningspass. Vill man tokträna ska man även äta, vill man svälta ska man inte tokträna.
Att mixa båda är att be om problem.
Precis, det var exakt så jag menade mitt svar :up:
5 november, 2010 at 17:52 #418558Anonym anvandareMemberGober wrote:Fast nu handlar det om att köra två pass om dagen på 800kcal, det är inte direkt att sitta på soffan hela dagen och sedan ut på en powerwalk. Och du skriver själv sedan att man ska vara lyhörd på kroppens signaler, och det är ju uppenbart att TS kropp gett signaler om att det är allt för lite energi.Klart man kan ligga lågt, jag ligger själv på runt 1200 vilodagar då jag kör en promenad. Då ska de väll sägas att jag väger lite nu, så det är inget ENORMT underskott. Men även här känner jag att jag ligger på gränsen och har också känt mig lite snurrig och därmed fått lägga till mer energi.
Jag förstår vart du vill komma, det kan hända att folk börjar skrika svältkost osv i onödan. Men i detta fallet tycker iaf jag det är berättigat att kritisera.
Kör samma race som du under vilodagerna. Promenerar och tar det lugnt när jag ligger på 12-1500kcal om dagen, ibland kör jag en lätt löpning.
5 november, 2010 at 19:55 #418559Anonym anvandareMemberHej! Det är verkligen kul att det är så många som faktiskt bryr sig, och att ni säger vad ni tycker o tänker då jag är ganska ny på den här fronten.
För att försöka besvara lite frågor och förklara hur jag tänkt så;
Innan jag drog igång med den här dieten så tänkte jag ägna mig åt cardio varje dag som jag inte hade innebandy, långa och ganska lågintensiva pass.
Men när jag förklarade mitt upplägg för några vänner, samt läst lite i trådarna här, så kom jag fram till att jag förmodligen kommer tappa mycket i muskler under min diet, och det kände jag att jag ville undvika så gott som möjligt (dra ner på mängden muskler som jag förmodligen blir av med), genom att styrketräna.Jag har nu börjat äta ca 2 äpplen mer per dag, och ta en liiiite större portion till Lunch (ca 300kcal), har inte riktigt känt av effekten utav mina ändringar än.
Att jag bryter ner min kropp och förstör den helt o hållet känner jag kanske är en liten överdrift, men jag förstår vad ni menar och att det kanske leder till det i det långa loppet. Men det rör sig ju om 3 veckor, inte 3-6månader som jag läste att nån skrivit. Får se hur jag gör efter helgen, ifall jag lägger om min kost lite, kanske trycker in nån lite måltid på kvällen, har inte gjort det än (även fast jag skrev att jag skulle göra det …)
Nu i helgen blir det innebandy för full rulle, Herrjunior-Distriktmästerskap både lördag & söndag, vilket innebär en 4-6matcher under helgen. Har funderat på om jag kanske ska fylla på mitt energiförråd innan dess, men vet inte än, jag vill som sagt inte gärna ’fuska’ då jag förtillfället tar viktnedgången före innebandyn.
Jag har inte skrivit ner hur gårdagen, och den här dagen såg ut än, men kan göra det om det finns intresse utav det?
5 november, 2010 at 20:21 #418560Anonym anvandareMemberkuula wrote:Jag har inte skrivit ner hur gårdagen, och den här dagen såg ut än, men kan göra det om det finns intresse utav det?Det beror ju på om intresse finns från DIG att få synpunkter.
För övrigt en bedrövlig inställning mot dina lagkompisar om du till och med svälter under cupen. Gör inte det.
6 november, 2010 at 08:59 #418561Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Det beror ju på om intresse finns från DIG att få synpunkter.För övrigt en bedrövlig inställning mot dina lagkompisar om du till och med svälter under cupen. Gör inte det.
Kunde inte hålla med mer.
Skilj mellan viktigt och oviktigt.
Att deffa är inte allt här i livet och för övrigt så kan du ju ligga på minst underhållsintag och ända fixa ett underskott med tanke på den höga aktivitetsnivån under helgen.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.