Mitt deff schema bra eller dåligt?

Home Forums Deff och fettminskning Mitt deff schema bra eller dåligt?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Tänkte kolla med er som har koll här på forumet ifall jag ska tilläga eller ändra nåt med min deff.

Det hela börjar med att man går upp på morgonen

Måltid 1: En skopa protein (whey 80) och en halv liten cantalop melon

En stund efter äter jag stora frukosten

Måltid 2: 6 ägg med 2 gulor,en portion havregryns gröt och en slice hamburgar ost (18%fett)

2 timmar efter blir det

Måltid 3: fullkorns bröd med 1 matsked jordnötsmör och 2 skopor protein(whey80)

Efter 1.5-2 timmar så e det dax med lunchen.

Måltid 4: ca 230 g kyckling file, 1 stor eller 2 små potatisar, blandad sallad cirka 2 koppar. sen sallad och vinäger dressing 2 matskedar.

EFter att lunchen e avklarad väntar jag 2 timmar och sen e det dax å äta igen.

Måltid 5: 2 skivor fullkorns börd med 4 skivor kalkon bröst och en halv avocado.

okey efter någon timma e det dax för köra dagens gympass och innan stoppar jag i mig.

Måltid 6: 1 liten skål fruktsallad häller i ca en matsked ljus sirap och sen 1 skopa why 80 protein.

Nu är gympasset klart och man e helt slut.

Måltid 7: 2 skopor whey 80.

NU e man hemma och det e dags att laga middagen, (ca 1 – 1.5h sen man gymma.)

Måltid 8: 230g flundra file, halv kopp svarta bönor och en burk gröna bönor.

Nu e klockan gansk och man måste gå lägga sig så i med det sista
    Måltid 9: 250g lätt keso och en matsked salsa sås(för smakens skull)

Dagens kost består av 352g protein,298g kolhydrater, 69g fett och totalt 3235 kalorier

Kostillskott: protein,fiskolja,meltdown,L-glutamin

Okey hoppas det inte alls var för mycket och jobbigt att läsa.

Så nu till era synpunkter vad kan förbättras vad kan man skippa?
    Jag är en kille på 24 år har en hel del muskler under fettet, väger 116kg.

Det är inga fel på det, bara energiintaget som kan behöva justeras efter hand, om du märker att det inte händer tillräckligt alt händer för mycket.

Om du vill kan du slå samman måltiderna till färre men större; det gör ingen skillnad på resultaten, om du inte har tid eller lust att fjutta med småmål hela tiden.

Tycker de små måltiderna hjälper mig skit bra mot sötsug.

Täkte köra så här i en månad och sen dra ner ytterligare på kolhydraterna

zaniar wrote:
    Täkte köra så här i en månad och sen dra ner ytterligare på kolhydraterna

Din matsked med sirap känns ju som ett ganska logiskt val att plocka först då i alla fall.;)

Hehe aa eller e det onödigt att jag kör med det nu oxå??

Tänkte på att det var snabb energi inför passet därför bra

zaniar wrote:
    Hehe aa eller e det onödigt att jag kör med det nu oxå??

Tänkte på att det var snabb energi inför passet därför bra

Det kan inte jag avgöra i ditt fall men jag hade själv aldrig kommit på tanken att tillsätta en matsked socker sådär. Men upplever du att det gör träningen gott och även smakar gott så ska inte jag säga något om det.:)

Dock lär inte kolhydraterna bli särskilt snabba men det blir en del fruktos med både sirap och fruktsallad. Vore jag du skulle jag skippa sirapen och lägga till ytterligare en äggula av de där du tyvärr slänger bort.

ett bra tips är att gå en snabbis på morgonen för det är den tiden på dagen man tar bort extra kilon (före frukost):D men din dags kost är faktiskt grym

gymarn wrote:
    ett bra tips är att gå en snabbis på morgonen för det är den tiden på dagen man tar bort extra kilon (före frukost):D men din dags kost är faktiskt grym

Nej så är det inte. Ta en titt i första bästa tråd som berör det där och du kommer läsa att så inte är fallet. Det diskuteras ju nästan varenda dag och alltid samma konstaterande om att det bara är en förlegad myt baserad på alldeles för långt dragna slutsatser. Ofattbart att det lever kvar….

gymarn wrote:

Va fan? Är du i den här tråden och sprider felaktigheter också?
    Läs om läs rätt.

Marco i ny skepnad tror jag bestämt

kör 20 min stepp(intervall) 3 ggr i veckan direkt efterträningen

Hört att musklerna pumpar ut fettcellerna och ifall man kör kardio direkt efter träningen bränner man bort det bättre(kanske oxå en myt)

zaniar wrote:
    kör 20 min stepp(intervall) 3 ggr i veckan direkt efterträningen

Hört att musklerna pumpar ut fettcellerna och ifall man kör kardio direkt efter träningen bränner man bort det bättre(kanske oxå en myt)

Det stämmer inte. Har själv aldrig hört något sånt men det kanske finns en sådan myt.

Fettoxidationen kan säkert tänkas vara förhöjd efter att kolhydrater förbrukats men då ska ju helst just den muskulaturen ha tömts på kolhydrater också.

I övrigt är antagligen konditionsträning direkt efter styrketräningspasset den sämsta tänkbara tidpunkten.

I övrigt är antagligen konditionsträning direkt efter styrketräningspasset den sämsta tänkbara tidpunkten.[/QUOTE]

När är den som bäst då?

Fått min källa från en bodybuilder.

zaniar wrote:
    När är den som bäst då?

Helt separerat från styrketräningen. Förslagsvis på olika dagar.

zaniar wrote:
    Fått min källa från en bodybuilder.

Jo det kunde jag nästan gissa….:whistle:

hehe okey tak för hjälpen då=)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.