Home › Forums › Deff och fettminskning › Mitt deffupplägg, synpunkter?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 mars, 2012 at 11:45 #50251Anonym anvandareMember29 mars, 2012 at 11:45 #120765Anonym anvandareMember
har nu tänkt dra igång en deff under cirka 8 veckor, målet är 78 kilo i slutvikt.
utgångsläge. ålder 25år längd 183cm vikt 85kg (morgonvikt)
den dagliga aktiviteten kan liknas med kontorsarbete vilket innefattar ganska låg aktivitet förutom gymmet på eftermiddagen.äter ungefär enligt följande
Frukost 2 ägg + havregrynsgröt+ proviva
mellanmål (dietpro)
lunch varierande (ofta lax)
liten gainer (efter träning)
middag 250g kyckling filé + grönsaker
kvällsmål, kvarg 250g
har räknat ut att enligt detta kostupplägg ligga på cirka 1800kcal om dagen.är detta ett rimligt upplägg eller bör jag ändra på vissa delar?
tränar 4 dagar i veckan på gymmet och går i snitt 3 morgonpromenader i veckan á 60 minuter.
29 mars, 2012 at 17:36 #120766Anonym anvandareMemberFIddas wrote:har nu tänkt dra igång en deff under cirka 8 veckor, målet är 78 kilo i slutvikt.utgångsläge. ålder 25år längd 183cm vikt 85kg (morgonvikt)
den dagliga aktiviteten kan liknas med kontorsarbete vilket innefattar ganska låg aktivitet förutom gymmet på eftermiddagen.äter ungefär enligt följande
Frukost 2 ägg + havregrynsgröt+ proviva
mellanmål (dietpro)
lunch varierande (ofta lax)
liten gainer (efter träning)
middag 250g kyckling filé + grönsaker
kvällsmål, kvarg 250g
har räknat ut att enligt detta kostupplägg ligga på cirka 1800kcal om dagen.är detta ett rimligt upplägg eller bör jag ändra på vissa delar?
tränar 4 dagar i veckan på gymmet och går i snitt 3 morgonpromenader i veckan á 60 minuter.
Jag har ungefär samma ålder,längd och vikt som du och ligger också runt 1800-1900kcal om dagen funkar bra för mig iaf. Märkte att går jag under 1800 blir styrketräningen väldigt lidande orkade ingenting. Bara att testa och se hur du svarar på den kcal mängden väg dig en gång i veckan vid samma tid och samma förutsättningar väger du dig på morgonen innan du äter ena veckan måste du givetvis väga dig på morgonen innan du äter veckan därpå också.
Jag hade dock gjort en lite justering att ta bort gainern och köra vanligt proteinpulver eller aminosyror efter träningen och lagt till lite kolhydrater i måltiden efter träningen istället för mig ger det bättre mättnad och har inte märkt någon skillnad på återhämtningen .
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.