Home › Forums › Deff och fettminskning › Mitt kost schema
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 augusti, 2007 at 11:07 #81125Anonym anvandareMember7 augusti, 2007 at 11:07 #740106Anonym anvandareMember
Frukost
40g Havregryn till gröt
10g valnötter hackade
50g Kesella mager mosad med
50g banan som blandas med gröten, smaksätt med lite kanel
Ren Proteindrink
2 st äggvitor
Kcal ca 440 Protein ca 45-50Mellanmål
20g All Bran plus
80g Minikeso
70g bär, t ex blåbär eller hallon
Kcal ca 135 Protein ca 12Lunch
50g Pasta el. Ris
75g Tonfisk
75g Kesella smaksätt med t ex vitlök örter och örtsalt
Kcal ca 310 Protein ca 37Mellanmål
Som ovanEfter träning
Två st riskakor
ProteindrinkMiddag
250g Pangasiusfilé, Torsk eller Kyckling
30g Ris
Kcal ca 340 Protein ca 50Kvällsmål
2 st äggvita
Ren proteindrink
Kcal ca 190 Protein ca 35Hur tycker ni detta ser ut? Mitt mål just nu är bara att gå ner i vikt.
Kör 7 st morgon promenader och 4-5 styrkepass.
Komentera gärna.!!!! Tacksam för all hjälp och svar jag får.7 augusti, 2007 at 11:19 #740107Anonym anvandareMemberHur ser makrofördelningen ut?
Totalt antal kalorier?
Hur lång är du?
Vad väger du?
Hur mycket vill du gå ner?
På hur lång tid?
7 augusti, 2007 at 11:28 #740108Anonym anvandareMemberHur ser makrofördelningen ut? Det vet tyvärr inte…
Totalt antal kalorier? Ca 1500 lite mer eller lite mindre
Hur lång är du? 163 cm
Vad väger du? 69.3 kg i morse
Hur mycket vill du gå ner? 10 kg till.
På hur lång tid? Innan jul så jag sen kan börja bygga muskler
7 augusti, 2007 at 11:46 #740109Anonym anvandareMemberJag tycker det är dom två vanligaste missarna som finns. I nästan alla kostupplägg tycker jag folk har bra variation med typiska kolhydrat- och proteinkällor och verkar noggranna med det.
Dock är det ofta väldigt snålt med fett samt att frukt och grönsaker inte verkar håla så hög standard.
Din kost stämmer väldigt väl överens med det. Jag tycker det ser bra ut, definitivt. Om det rent energimässigt är ”rätt” vet jag inte men nyttig är iaf kosten.
Enda tipset är att skippa fettskräcken och kanske skära ner lite på proteinet istället. Sedan är ju grönsaker mycket bra deffmat då det både är väldigt nyttigt samt att du kan äta mycket på få kcal.
7 augusti, 2007 at 12:19 #740110Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Jag tycker det är dom två vanligaste missarna som finns. I nästan alla kostupplägg tycker jag folk har bra variation med typiska kolhydrat- och proteinkällor och verkar noggranna med det.Dock är det ofta väldigt snålt med fett samt att frukt och grönsaker inte verkar håla så hög standard.
Din kost stämmer väldigt väl överens med det. Jag tycker det ser bra ut, definitivt. Om det rent energimässigt är ”rätt” vet jag inte men nyttig är iaf kosten.
Enda tipset är att skippa fettskräcken och kanske skära ner lite på proteinet istället. Sedan är ju grönsaker mycket bra deffmat då det både är väldigt nyttigt samt att du kan äta mycket på få kcal.
Är ingen grönsaks älskare därför är det inte inlagt i min kost. Kanske jag skulle minska och bara äta 1 äggvita morgon och kväll då?
7 augusti, 2007 at 15:31 #740111Anonym anvandareMemberAnloy wrote:Kanske jag skulle minska och bara äta 1 äggvita morgon och kväll då?Varför då? Jag skulle inte plocka bort ägg om jag var du, däremot skulle jag äta hela ägg. Åtminstone en av gångerna då du äter äggvitor. Istället för två äggvitor till frukost tar du ett helt ägg t.ex.
7 augusti, 2007 at 15:56 #740112Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Varför då? Jag skulle inte plocka bort ägg om jag var du, däremot skulle jag äta hela ägg. Åtminstone en av gångerna då du äter äggvitor. Istället för två äggvitor till frukost tar du ett helt ägg t.ex.Okej.
7 augusti, 2007 at 17:39 #740113Anonym anvandareMemberJag saknar fibrer i din kost.Förutom havregrynen och allbranflingorna. Istället för riskakor kan du inte ta en näve havregryn i proteindrinken?
Själv tar jag alltid krossade linfrön i ett glas vatten.2 msk. Häller i mig det då får jag massor med fibrer samt omega 3. Två flugor i en smäll!Frukt då? Fruktsmoothisar är ju gott!
10 augusti, 2007 at 09:58 #740114Anonym anvandareMemberHåller med Lioness, sånna smoothisar är båda goda och bra. Anloy, vi har ungefär likadana kroppar o har nästan samma mål. Jag ska försöka hänga på ditt schema till viss del o träna på som nu:) Lycka till för dig:)
23 augusti, 2007 at 15:35 #740115Anonym anvandareMemberJag skulle kanske också jämna ut proteinintaget under dagen. Dina middagar och luncher är höga men mellanmålen innehåller inte så mycket protein.
Vad jag förstår så kan väl kroppen bara plocka upp ett visst antal gram per måltid? Dina mellanmål känns lite fattiga på protein….
23 augusti, 2007 at 15:39 #740116Anonym anvandareMemberRodders wrote:Jag skulle kanske också jämna ut proteinintaget under dagen.Spelar ingen roll.
Rodders wrote:Vad jag förstår så kan väl kroppen bara plocka upp ett visst antal gram per måltid? Dina mellanmål känns lite fattiga på protein….Nej.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.