Home › Forums › Deff och fettminskning › mjölkprodukter
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 september, 2007 at 08:01 #80226Anonym anvandareMember20 september, 2007 at 08:01 #712849Anonym anvandareMember
den här kanske hör hemma i näringslära men jag testar här..
I slutfasen är det många som utesluter mjölkprodukter, varför gör man det? Vad har det för effekt på fettförbränningen?
/En nyfiken själ 😮
20 september, 2007 at 09:34 #712850Anonym anvandareMemberTroligtvis p.g.a. av att mjölkprodukter ger ett ganska stort insulinpåslag samt att kasein har visat sig vara lipogent.
Jag har svårt att se varför det någonsin skulle kunna ha någon betydelse. Okej om man utesluter mjölk som måltidsdryck, kan ju förstå att drickbara kcal knappast är att föredra i slutet av en hård deff men att plocka bort kvarg och keso t.ex. känns lite väl overkill.
Å andra sidan har jag aldrig genomgått en hård deff, kommer jag heller aldrig göra. Så i dom extrema fallen (d.v.s. diet för att komma i scenform och inte bara beachform) kanske såna, i övrigt obetydliga, faktorer kan göra en skillnad.
20 september, 2007 at 09:46 #712851Anonym anvandareMemberellen wrote:Vad har det för effekt på fettförbränningen?Möjligen att det minskar fettförbränningen att utesluta mjölkprodukter.
[http://www.obesityresearch.org/cgi/content/full/13/12/2102]
[http://www.obesityresearch.org/cgi/content/full/12/4/582]
20 september, 2007 at 09:47 #712852Anonym anvandareMemberplockar bort all mjölkprodukter sissta 2 veckorna, och detta för att undvika laktos, samt att undvika sk mjölkmage….men det är jobbigt som fan utan kvarg (som jag äter väldigt mk av i vanliga fall)och mjölk till frullen =OP
21 september, 2007 at 07:46 #712853Anonym anvandareMemberTack för era svar!
Kul att veta vilken forskning det egentligen finns på det.21 september, 2007 at 08:03 #712854Anonym anvandareMemberjiggen wrote:plockar bort all mjölkprodukter sissta 2 veckorna, och detta för att undvika laktos, samt att undvika sk mjölkmage….men det är jobbigt som fan utan kvarg (som jag äter väldigt mk av i vanliga fall)och mjölk till frullen =OPKöper du grejjerna från lidl e det ju tvärlugnt.. Kan vara Sveriges mest laktosintoleranta person och ändå konsumera mjölkprodukter till förbannelse utan problem.
Lidl Fo lajf
21 september, 2007 at 10:54 #712855Anonym anvandareMemberJag har ätit mjölk produketer tom 4 dagar innan tävling detta året och är i bättre from än sist då jag uteslöt dom något tidigare.
Så jag kan inte se någon anldening att utesluta dom förtidigt. Men jag har mest praktisk erfarenhet av det.
22 september, 2007 at 16:33 #712856Anonym anvandareMemberKung Bruno wrote:Varför utersluter man då mjölk precis innan tävling? Vad har laktosen för negativ effekt förutom att det ger energi?En gammal myt. Byggare från den gamla skolan hävdade att det gav dem ”tjock hud” (förmodligen vätskeretention) och nuförtiden använder man korkade argument relaterat till insulinfrisättning etc. Att det leder till vätskeretention, hos vissa, är det enda rationella argumentet.
Med det sagt så kan man också resonera som så att laktos delvis inte lagras som muskelglykogen och bearbetas nästan som fruktos (mer specifikt består laktos av en glukosmolekyl och en galaktosmolekyl, varav galaktos går till levern). Huruvida det spelar någon roll i praktiken, även för maniska byggare som försöker göra det absolut mesta av kaloriintaget (ex två v innan tävling), är mycket tveksamt.
22 september, 2007 at 16:48 #712857Anonym anvandareMemberellen wrote:den här kanske hör hemma i näringslära men jag testar här..I slutfasen är det många som utesluter mjölkprodukter, varför gör man det? Vad har det för effekt på fettförbränningen?
/En nyfiken själ 😮
De här e en intresant artikle om mjölk skriven av seth ronland:
[http://forum.body.se/showthread.php?t=3927&highlight=mj%F6lkprodukter http://forum.body.se/showthread.php?t=3927&highlight=mj%F6lkprodukter%5D
22 september, 2007 at 17:39 #712858Anonym anvandareMemberKung Bruno wrote:Aha, okej.Lite OfT kanske, men på dina bilder du lagt upp, har du gjort någon ”Tömning och laddning” eller liknande innan? Eller är det ren hårdhet?
Nej, ingen tömning eller annat trams.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.