Home › Forums › Deff och fettminskning › Morgon promenad
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 januari, 2013 at 04:54 #1073045Anonym anvandareMember
Tommy har svarat bra !!!
på det hela är det vanlig matematik,gör du av med mer än du tar in,då får du bort lite.bra att gå på morgonpromenader,jaa visst.då har man det gjort också. men viktigt!! att promenera långsamt för att bränna utav fett.så fort man börjar göra något fortare än att man kan tala bra och lugnt,så börjar kroppen spjälka från glykogen depåerna,dvs,kolhydrater osv.
och gärna gå typ 30-45 minuter också.över 30 minuter i alla fall.det är då fettförbränningsmotor kommer igång,och sedan så fortgår detta också,även efteråt ett par timmar.11 januari, 2013 at 13:21 #1073055Anonym anvandareMemberbighulken wrote:Tommy har svarat bra !!!
på det hela är det vanlig matematik,gör du av med mer än du tar in,då får du bort lite.bra att gå på morgonpromenader,jaa visst.då har man det gjort också. men viktigt!! att promenera långsamt för att bränna utav fett.så fort man börjar göra något fortare än att man kan tala bra och lugnt,så börjar kroppen spjälka från glykogen depåerna,dvs,kolhydrater osv.
och gärna gå typ 30-45 minuter också.över 30 minuter i alla fall.det är då fettförbränningsmotor kommer igång,och sedan så fortgår detta också,även efteråt ett par timmar.Jag håller delvis med men inte om allt. Din maximala fettoxidation är runt 72-73% av din VO2max vilket folk brukar ta som att om du arbetar med en högre puls än så så kommer du inte bränna lika mycket fett. FEL!
Som jag skrev tidigare och som du själv skrev så är det matemtiken och de fysiologiska grunderna som gäller i slutändan när det gäller att bli av med fett.
Arbetar du intensivare kommer du göra av med mer energi, om denna energi delvis är tagen ifrån glykogen så kommer kroppen som jag tidigare skrev att väga upp för detta senare under dygnet/dygnen.Vill du bränna som allra mest fett bör du ligga still, eller?…. Din relativa fettförbränning är närmare 100% vid vila nämligen, men det betyder inte att det är det bästa sättet att gå ner i vikt på
Ta en rask promenad, fundera inte på din takt utan gå på bara om det är något som du känner är en bra idé. Vad gäller morgonpromenader brukar folk ändå ha bestämda sträckor eller ett visst tidsspann som de måste hinna gå på. I dessa fall så promenera i rask takt tycker jag.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.