Morgonpromenad vs kcal minskning

Home Forums Deff och fettminskning Morgonpromenad vs kcal minskning

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Inför min deff i april-juni:

Är det OK att ligga på sitt dagsbehov i kcal intag och köra 4-5 morgonpromenader istället för att minska intaget med 500 kcal under dagsbehovet?

OM ja! vad är skillnaden i metoder att enbart minska kcal intaget och inte öka kardio kontra att ligga på dagsbehov och öka kardio?

Conpros wrote:
    OM ja! vad är skillnaden i metoder att enbart minska kcal intaget och inte öka kardio kontra att ligga på dagsbehov och öka kardio?

Hälsomässiga fördelar av konditionsträningen är egentligen den enda riktigt väsentliga skillnaden, fettbalansen lär bli densamma på båda alternativen.

Men ska du promenera eller konditionsträna? Promenader är i sig en jättebra motionsform men någon konditionsökning lär du inte åstadkomma, förutsatt att konditionen inte är helt körd i botten förstås.

Tack för svar Eddie!

Jag tänkte köra morgonpromenader. Satsar inte på ökad kondis. Blir mer löpning till sommaren då jag ev. ska löptävla.

Jag har inte deffat förut, men vilken variant är vanligast bland byggare?
    Är det att minska kcal intaget eller att öka fettförbränningen genom ex. morgonpromnader? eller en kombination?

Conpros wrote:
    Jag har inte deffat förut, men vilken variant är vanligast bland byggare?
    Är det att minska kcal intaget eller att öka fettförbränningen genom ex. morgonpromnader? eller en kombination?

Jag vet inte vad som är vanligast faktiskt, är själv ingen byggare och lär aldrig någonsin genomgå en deff i hela mitt liv.

Men om JAG vore du skulle jag definitivt välja det alternativet då du promenerar, jag skulle dock inte plåga mig ut före frukost. Jag hatar träning före frukost.:D
    Men om du känner att du orkar gå som bäst då så är det ju ett bättre val. För det är prestationsförmågan du ska gå efter, inte påhitt om att det skulle öka fettförbränningen en massa och såna saker.

Men som sagt, jag hade definitivt promenerat om jag vore du, dels kan du äta mer – alltså få i dig mer näring – och dels har fysisk aktivitet andra hälsomässiga fördelar. Jag tror dessutom du kommer må bättre med några långpromenader utöver ditt gymmande.:up:

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.