Home › Forums › Deff och fettminskning › Motivation inför deff!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 mars, 2008 at 18:31 #74527Anonym anvandareMember9 mars, 2008 at 18:31 #589632Anonym anvandareMember
Hej på er! Nu j*vlar, imorrn smäller det! Har gått runt & ”smådeffat” (som man inte får säga.) alldeles för länge nu, i helgen har man varit så onyttig det bara går, och lite tilll, massa godis, mackor med skagenröra, allt för att känna sig motiverad. Nu blir det till att leva på sallad, ägg, tonfisk, magertkött, ja.. underskott helt enkelt. Blir min första seriösa deff så tyckte det var skönt att skriva av sig lite.. Hoppas det är ok .
En fråga! : Kan man äta för mkt sallad?! Ska ju trots allt ligga på underskott..
Så här såg ett mål ut sist jag var i farten,
[http://imageshack.us [img=http://img216.imageshack.us/img216/8090/pict0528nd8.jpg]]
och det blev jag mätt på..
Allt för mig! Tack på förhand! Mvh
9 mars, 2008 at 19:06 #589633Anonym anvandareMemberDu kan äta för mycket sallad, men det är svårt och äta så mycket för och få i sig energin man behöver. Fast majs ger några pluskalorier.
9 mars, 2008 at 19:09 #589634Anonym anvandareMemberOkej, så om jag äter mig mätt på sallad (under deff) så är det i princip likamed att äta sig mätt på ”vanlig” mat?
Tack för svaret!
9 mars, 2008 at 20:10 #589635Anonym anvandareMemberSkulle vilja säga att det beror på vad du har i din sallad. Majs och ärtor är energirika medan sallad och gurka innehåller nästan ingenting. Och visst ska du ligga på underskott men inte för mycket och du bör ha någon form av balans mellan fett, protein och kolhydrater.
Att bli mätt säger ingenting om mängden kcal i måltiden. Ta en vecka där du väger och räknar ut vad din mat innehåller. Då lär du dig fort att kombinera kompletta och kcalsnåla måltider.
9 mars, 2008 at 22:36 #589636Anonym anvandareMemberFreppazz wrote:Okej, så om jag äter mig mätt på sallad (under deff) så är det i princip likamed att äta sig mätt på ”vanlig” mat?Tack för svaret!
Du behöver fett, kolhydrater, protein varje dag. Ligg på 500kl underskott varje dag, jag har hört att kroppen sparar på fettreserverna effektivare om man ligger på högre underskott.
10 mars, 2008 at 17:05 #589637Anonym anvandareMemberTackar alla!.. ska försöka ta del av infon!
Mvh
16 mars, 2008 at 19:22 #589638Anonym anvandareMemberNågot som är lite surt är att jag inte kommit igång med deffen ordentligt, dock så väger jag ~65-66kg, 175 lång/kort, och 18 år strax. Enligt mig själv så måste jag säga att jag är rätt grov, absolut inte störst i världen, men definitivt inte minst. ”Problemet” Är väl att jag skulle vilja ligga på ~70-73 kg deffad.. Som sagt, enligt mina sk. stats så är jag smal, men Irl så är jag tjock. (Grov) Så hur ska jag göra för att öka i någorluna fettfri massa?
Som jag äter nu, (dock en del variation, men riktmål..)
Frukost. : Yoghurt, ev. gröt, 1-2 mackor, ibland 1 ägg, 1glas nyponsoppa
Lunch. : Skollunch, äter tills jag blir mätt, kopletterar med sallad, ev hårt bröd.
Mellanmål. : Beroende på, ibland nån macka, eller banan.
Middag. : ”Vanlig” Husmanskost, äter tills jag blir mätt här med..
Kväll. : Varierande mellan ägg, macka(or) , banan, frukt. yoghurt.Tilläggas ska väl att det på helgerna kan bli en hel del onyttigheter, ”typ ut och äta med nåra polare” Pizza, godis etc etc.
Så vad tror ni om detta? Vet att det inte är den optimala deff-maten, men för att ändå gå upp ~5kg, men ändå vara slimmad, så kanske det är någorluna ok?
Vad ändra på?Tack på förhand!
Mvh18 mars, 2008 at 18:51 #589639Anonym anvandareMemberIngen?..
18 mars, 2008 at 19:56 #589640Anonym anvandareMemberFörst pratar du om att deffa och sen pratar du om att gå upp 5kg. Vad vill du nu då? Det är väldigt svårt att lyckas med både sakerna samtidigt. Nu vet jag inte hur mycket fett du har på dig just nu, men tänk på att det ligger nog minst 10kg muskelmassa mellan 65kg odeffad och 71kg deffad. (det beror ju givetvis hur deffad du vill bli)
Jag skulle dock råda dig att fokusera på att lägga på dig muskelmassa. Hellre att du biffar upp dig och är lite småpluffsig än att du deffar ner dig och slutar upp som en pinne. Om du då är hyffsat nogran med maten så kan du möjligtvis bränna lite fett på vägen.19 mars, 2008 at 06:32 #589641Anonym anvandareMemberJust nu vill jag bara sova.. Ne då, Ja det är klart, ska testa med det, tack så mkt!
Mvh Freppazz
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.