mullig –> Deffa –> Bygga?

Home Forums Deff och fettminskning mullig –> Deffa –> Bygga?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

funkar den kombinationen?
    att deffa tills det onödiga fettet har försvunnit för att sen börja bygga?
    jag har hört så olika. ’nej det är onödigt eftersom att du endå kommer ligga på energiöverskott när du bygger’ ’nej bygg först och deffa sen’ och så vidare.
    funkar detta?
    om det är till någon hjälp är jag ca 167 lång, väger ca 72 (med en hel del muskler), och är vegeterian.

ursäkta för noobigheten.8)

Jag tycker att man bör dieta ner sig till en bra bf-nivå innan man börjar ”bygga”.

Att ligga på ett kaloriöverskott när man redan har en del att ta av…ja…dieten blir ju inte kortare.

Jag vet inte om Lyle McDonald har ändrat sig sedan han skrev detta:

Quote:
    I’m going to suggest that those individuals wishing to gain muscle mass (without drugs) while keeping bodyfat under control will be alternating between that low end of bodyfat percentage (6-8% men, 12-15% women) and perhaps 10-12% for men and 18-20% for women.
    Jay wrote:
    Jag tycker att man bör dieta ner sig till en bra bf-nivå innan man börjar ”bygga”.

Att ligga på ett kaloriöverskott när man redan har en del att ta av…ja…dieten blir ju inte kortare.

Jag vet inte om Lyle McDonald har ändrat sig sedan han skrev detta:

Håller med till fullo.

Lyle is the man.:P

Men va e en bra bf niva då? måste vara den personliga åsikten…

Danne N wrote:
    Men va e en bra bf niva då? måste vara den personliga åsikten…

Dels det och, om man har byggarplaner, det som Lyle skriver.

Jag undrar om det inte är byggarvärdens största myt att det inte går att bygga muskler och bränna fet samtidigt!

Läs hela Ove Rytter reflekterar fit for fight!

Quote:
    Fit For Fight
    Gruppen tappade 99,5 kilo fett och ökade samtidigt 15 kilo muskler under dessa 104 dagar!! Detta visar att gym- och kardioträning är den rätta vägen till sommarform. Och resultaten är ingen bluff, utan hardcorefakta. Han som vann, en kille som inte tränat på 13 år, minskade sitt underhudsfett med nästan 50 % på 104 dagar, samtidigt som han lade på sig muskler.
    [https://www.body.se/images/newsletter/277/]

viktträning => ökad muskelmassa, ökad metabolism etc… vore det inte bästa sättet då att öka sin totala energiförbrukning, att sätta lite fart på musklerna?

och givetvis ligga på en ”lagom” nivå på sitt energiintag…
    mer energi på träningsdagarna, mindre på vilodagarna…

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.