muskelförlust ?

Home Forums Deff och fettminskning muskelförlust ?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #218762

    Tjena, 1 april -2012 påbörjade jag min deff. Jag började lugnt och hetsade inte med cardio utan körde de cirka 2 gå0nger i veckan. Nu ligger jag 1månadn och 18dagar in i min deff och ligger på cirka 79kg, när jag började min deff så låg jag på 86kg. Såklart ser man resultat, har blivit mycket smalare, både på magen och i ansiktet. Men är inte nöjd och har cirka 30 dagar kvar på min diet men är väldigt orolig att jag tappar muskler istället för fett *mycketledsengubbe. Jag håller väldigt högt protein intag ungefär 2g-3g/per kg. Jag tänkte förklara min dag och vill gärna ha åsikter och kommentarer för vill inte bi deppig framåt sommaren att jag körde denna diet utan större resultat. Personliga svar uppskattar jag väldigt mkt och länkar, har redan läst King grub’s deffguide 100 gånger så den behöver ni inte länka.
    Morgon: 1dl med 1 ägg i och 1dl whey 80
    Mellanmål: 1,5dl whey 80 (i skolan)
    Lunch: tonfisk eller kyckling + broccoli
    PWO: Napalm
    Direkt efter träning: 1dl whey80 + banan
    Kvällsmat: tonfisk/kyckling + broccoli
    Mellanmål: 1dl whey 80
    Innan sängen: 75g tonfisk + 125g keso
    (Sidan om detta så tar jag omega 3 tabletter)
    Träningsmässigt så kör jag fortfarande tunga vikter och efter varje träning går jag (7,5-8 speed) i 30-40min.
    Skulle verkligen uppskatta om någon/några skulle kunna hjälpa mig för vill verkligen vara i toppfrom inför sommaren. Dessutom skall jag påbörja en väldigt strikt bulk efter sommaren, ihop om att jag kan stå på scen 2014.
    TACK!

    #55757
    #218763

    Hur var formen på 86 kg? Och har du ungefär koll på hur många kg ned du bör gå för att
    nå önskad form?

    För det första ska du inte bli deppig om du inte når det resultat du vill framåt sommaren.
    För det andra ska du i lugn och fin takt gå ned i vikt, oavsett vad kalendern visar för datum.
    Det blir bara pannkaka om du börjar matcha viktnedgången mot någon slags deadline, som
    troligen ligger lite för nära i tid (nu gissar jag utifrån ditt inlägg).

    Styrketräning och cardio kräver en del energi. Det ser ut som du ligger ganska lågt.

    Se nu till att inte rasa i vikt, för då förlorar du garanterat muskelmassa.

    #218764
    Gettodachoppa wrote:
    Hur var formen på 86 kg? Och har du ungefär koll på hur många kg ned du bör gå för att
    nå önskad form?

    För det första ska du inte bli deppig om du inte når det resultat du vill framåt sommaren.
    För det andra ska du i lugn och fin takt gå ned i vikt, oavsett vad kalendern visar för datum.
    Det blir bara pannkaka om du börjar matcha viktnedgången mot någon slags deadline, som
    troligen ligger lite för nära i tid (nu gissar jag utifrån ditt inlägg).

    Styrketräning och cardio kräver en del energi. Det ser ut som du ligger ganska lågt.

    Se nu till att inte rasa i vikt, för då förlorar du garanterat muskelmassa.

    otroligt tacksam för ditt svar! Om man tittar på mitt schema består nästan alla mina måltider bara av protein+ fett, tycker du jag ska höja kolhydraterna?

    Du verkar otroligt duktig inom detta så lika lönt att fråga; Tror du jag hade fått mer resultat om jag började gå innan frukost + börja med perodisk fasta? 12-20 äta allt som står på mitt kostschema?

    tack!

    #218765
    Gettodachoppa wrote:
    Hur var formen på 86 kg? Och har du ungefär koll på hur många kg ned du bör gå för att
    nå önskad form?

    För det första ska du inte bli deppig om du inte når det resultat du vill framåt sommaren.
    För det andra ska du i lugn och fin takt gå ned i vikt, oavsett vad kalendern visar för datum.
    Det blir bara pannkaka om du börjar matcha viktnedgången mot någon slags deadline, som
    troligen ligger lite för nära i tid (nu gissar jag utifrån ditt inlägg).

    Styrketräning och cardio kräver en del energi. Det ser ut som du ligger ganska lågt.

    Se nu till att inte rasa i vikt, för då förlorar du garanterat muskelmassa.

    Glömd svara på din fråga, ber om ursäkt!

    Min form va väl helt ok för att va off season, var dock väldigt vattnig på armar och ben, vilket har nu försvunnit ganska mkt. Just nu så syns 4 rutor på magen och armar och ben känns mycket hårdare !

    Tack!

    #218766

    Svårt att säga vad du tappar när jag inte har något att referera till som en bild tex. nu ska jag inte låta bitter här men annars ser det bra ut.
    Du känner ju din kropp bäst själv för att avgöra vad som händer med din kropp och ju mer tid du ger dig till träning och laborera med kosten så ökar din förståelse.
    jag fick intrycket av att du inte är så gammal så se detta som ett experiment :) det kommer fler soliga dagar om det inte skulle bli exakt som du tänkt dig i huvudet. kör hårt så kommer resultat !

    #218767
    gymmaniac wrote:
    otroligt tacksam för ditt svar! Om man tittar på mitt schema består nästan alla mina måltider bara av protein+ fett, tycker du jag ska höja kolhydraterna?

    Du verkar otroligt duktig inom detta så lika lönt att fråga; Tror du jag hade fått mer resultat om jag började gå innan frukost + börja med perodisk fasta? 12-20 äta allt som står på mitt kostschema?

    tack!

    Jag är verkligen inte otroligt duktig, men jag är ganska bra på att lära
    mig av mina egna misstag. Misstag gör man ju, det är ofrånkomligt…

    Nja, ”mer resultat”? Som i snabbare viktnedgång? Välj ett upplägg som
    du är bekväm med och där du har tillräckligt bra koll på maten och
    träningen. Upplägget i sig är faktiskt inte det svåraste, utan det är att
    vara uthållig och låta tiden gå.

    PF har jag inte provat, men det finns många här inne som säkert kan ge
    dig tips.

    Ett allmänt råd är att hålla dig till ett upplägg och löpa linan ut. En annan
    sak att tänka på till nästa gång är att vara ute i god tid så du slipper stressen
    över att inte hinna bli färdig.

    Hoppas du kommer i den form du önskar.

    #218768

    Protein + fett är metaboliskt sett rätt likt fasta.

    #218769
    Madball wrote:
    Protein + fett är metaboliskt sett rätt likt fasta.

    Hur tycker du jag ska göra?

    #218770

    håll dig till högt protein intag! varför? Jo för att spara på musklerna och eventuellt bygga större muskler.

    ät mycket kolhydrater! varför? kolhydraterna gör att du håller dig stark, uthållig. detta behövs under deff.

    håll fettet på ca 50g om dagen mer fett behöver du inte! och ät inte BARA ”bra” fetter blanda alla fetter!

    #218771
    halloojj wrote:
    håll dig till högt protein intag! varför? Jo för att spara på musklerna och eventuellt bygga större muskler.

    ät mycket kolhydrater! varför? kolhydraterna gör att du håller dig stark, uthållig. detta behövs under deff.

    håll fettet på ca 50g om dagen mer fett behöver du inte! och ät inte BARA ”bra” fetter blanda alla fetter!

    Man ska väl inte äta mkt kolhydrater på deff?

    #218772
    gymmaniac wrote:
    Man ska väl inte äta mkt kolhydrater på deff?

    Det gör man precis som man vill.

    Alltså, ditt upplägg ligger ju väldigt nära det som anses ”optimalt”. Jag ser faktiskt inte problemet, eftersom din viktnedgång håller i sig? Men lägg för all del till lite kolhydrater kring träning.

    Du är orolig för att tappa muskler, men finns det något i verkligheten som säger att du skulle göra det? Din oro känns spontant en aning irrationell med upplägget du kör. Du har ju i dig protein hela dagen vid jämna tidpunkter liksom; folk har deffat på bra mycket sämre upplägg än så.

    #218773

    Varför så mycket pulver? Sen skulle det vara roligt att se någon bild med. Överlag så tycker jag du äter för lite. In med ris, potatis och ät riktiga måltider istället för massa pulver.

    #218774
    Zoltan Szabo wrote:
    Varför så mycket pulver? Sen skulle det vara roligt att se någon bild med. Överlag så tycker jag du äter för lite. In med ris, potatis och ät riktiga måltider istället för massa pulver.

    Mycket protein pulver då mina föräldrar betalar det.
    Resten av maten får jag köpa själv, blir ganska dyrt då jag är bara 16år

    Tack för ditt tips!

    #218775
    Madball wrote:
    Det gör man precis som man vill.

    Alltså, ditt upplägg ligger ju väldigt nära det som anses ”optimalt”. Jag ser faktiskt inte problemet, eftersom din viktnedgång håller i sig? Men lägg för all del till lite kolhydrater kring träning.

    Du är orolig för att tappa muskler, men finns det något i verkligheten som säger att du skulle göra det? Din oro känns spontant en aning irrationell med upplägget du kör. Du har ju i dig protein hela dagen vid jämna tidpunkter liksom; folk har deffat på bra mycket sämre upplägg än så.

    När du säger ”folk har deffat på bra mycket sämre upplägg än så” syftar du då på att mitt upplägg är dåligt ?:what:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.