Home › Forums › Deff och fettminskning › muskeltillväxt – kroppsfett? hjälp !
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 december, 2007 at 18:51 #77061Anonym anvandareMember29 december, 2007 at 18:51 #646297Anonym anvandareMember
jag har gymmat under en viss period nu och har några frågor angående kroppsfettet och förbränning vid styrketräning.
det är så att jag ligger på 20% kroppsfett redan och alla säger till mig att jag måste äta mycket mycket för att öka i muskelstorlek, men jag undrar behöver jag, som redan ligger på 20% kroppsfett, äta 6 ggr dag för att bygga större? (3000kcal)
vad händer med kroppsfettet då? kommer den ligga på samma 20% hela tiden?(eller öka?)
vad ska jag göra för att bränna fettet samtidigt som jag bygger muskler?
hur fungerar det?tacksam för svar !
ps: de snubbarna som säger till mig är alla taniga och behöver extra energin, jag har ju min ”lagrad”
29 december, 2007 at 22:42 #646298Anonym anvandareMemberhenke2500 wrote:jag har gymmat under en viss period nu och har några frågor angående kroppsfettet och förbränning vid styrketräning.det är så att jag ligger på 20% kroppsfett redan och alla säger till mig att jag måste äta mycket mycket för att öka i muskelstorlek, men jag undrar behöver jag, som redan ligger på 20% kroppsfett, äta 6 ggr dag för att bygga större? (3000kcal)
vad händer med kroppsfettet då? kommer den ligga på samma 20% hela tiden?(eller öka?)
vad ska jag göra för att bränna fettet samtidigt som jag bygger muskler?
hur fungerar det?tacksam för svar !
ps: de snubbarna som säger till mig är alla taniga och behöver extra energin, jag har ju min ”lagrad”
Fastna inte på det där med 6 ggr/dag nu. Det triggar bara hungern och är inte nödvändigt.
3 januari, 2008 at 23:40 #646299Anonym anvandareMemberhej igen
tack för svaren, de är till stor hjälp, men jag hade lite följdfrågor. jag som ligger på ung 20%, ungefär hur mycket ska jag deffa ner mig till(procentmässigt)? 10-15%? med tanke på att bodybuilders har ju en ”on” season vikt och en ”off”season vikt, där de lägger på för att kunna bygga större, eller har jag fått det helt fel?3 januari, 2008 at 23:48 #646300Anonym anvandareMemberkan även tillägga att jag hade planerat att ta gainer efter träningen, och använda protein som mellanmål, ska jag nu skippa gainern efter träningen, och bara sikta in mig på protein?
4 januari, 2008 at 08:21 #646301Anonym anvandareMemberhenke2500 wrote:ska jag nu skippa gainern efter träningen, och bara sikta in mig på protein?Ja om du känner för att göra det så gör det. Du plockar ju bort näringslös energi i omättande drickform så det kan säkert vara klokt.
Ät en kolhydratrik måltid när du kommer hem dock. Tränar du bara styrketräning är det inget jättenehov av jättesnabba kolhydrater direkt efter. Vill du dessutom skippa proteindrinken också är ju inte heller det någon katastrof, förutsatt att din måltid infalller hyfsat tidigt efter att passet är slut.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.