När börjar jag gå ner???

Home Forums Deff och fettminskning När börjar jag gå ner???

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Jag har tränat periodisk i många år och har även tävlat i styrkelyft dock alltid varit intresserad av att bygga. Jag har hyffsat lätt att behålla (lyfter och rör mig dock mkt genom jobbet) och lätt för att bygga. För några veckor sedan beslöt jag mig för att ta tag i mitt liv och slutade helt att äta socker och äta nyttigt. Jag ville börja bygga men vill även få bort lite fett. Köpte ett viktaspaket genom gymgrossisten (CLA, Ripped Pro och L-Carnitine). Tränar 4-5 dagar i veckan och går långpromenad 3 ggr i veckan. Första två veckorna gick jag ner men sen gick jag upp ett kilo och nu står jag still. Jag har märkt skillnad i muskelmassan och jag vet att muskler väger mer än fett. Men när börjar man märka av fettförbränningen? :) jag är 165 cm och väger 68-69 kg. Mitt första mål är att väga 65 kg innan semestern börjar, sen ner till 62 kg.

Såhär äter jag

Kaffe, 1 dl havregryn med lättmjölk + äggvita eller proteindrink

Skål med lättyoghurt och en fincrisp

Kyckling med grönsaker och ris eller potatis.

Samma mellanmål som ovan eller en proteindrink.

Middag samma som lunch

Proteindrink efter gymmet

Visst borde det hända nått? Eller äter jag för lite?

Tacksam för tips!

Hur många kalorier ligger du på i underskott och hur mkt cardio kör du? Ett annat vanligt problem är att man äter upp kaloriunderskottet under ätardagar och då att det uteblir. Var alltså noga med att tracka allt du stoppar i dig.

Har skrivit några inlägg om kalorier här http://xn--trnartt-6wad.nu/kost/ , hur mycket du ska äta beror på hur snabbt du vill gå ner i vikt. Ganska lagom brukar vara att ligga på ett underskott på 300 kcal om dagen till att börja med utan att må dåligt.

Tänkte bara tipsa om du vill prova på en hemsida jag precis håller på med, http://www.mindremidja.se.

Sidan är främst tänkt till att kunna följa sin viktnedgång, diagram över hur mkt man ätit samt motionerat. Registrering och användning kommer att vara helt gratis fram till iallafall hösten under tiden jag håller på att utveckla den. Tips om förbättringar eller ideer mottages tacksamt (det finnns en del saker som skulle kunna göras annorlunda).

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.