Home › Forums › Deff och fettminskning › När börjar ni som deffar med ätardagar?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 april, 2008 at 13:08 #73997Anonym anvandareMember12 april, 2008 at 13:08 #586353Anonym anvandareMember
Jag har inte börjat än.Har gått ner från 98kg till ca 94,5kg.(vikten pendlar upp och ner ca 1kg)Tänkte börja med ätardagar 1.maj och då tänkte jag äta vanlig mat i normala mängder.Saknar mest bröd,söt-saker saknar jag inte alls.
Vad tycker ni när är det bäst att börja med ätardagar?Finns det några regler när och hur?Måste man vänta tills man har halverat sin kcal-intag för att börja med dem?12 april, 2008 at 13:12 #586354Anonym anvandareMemberDet finns inga som helst regler för ätardagar. Du går på hur du själv känner. Om du inte själv känner att du behöver ätardagar så skippa dom. Vill du ha en dag nån gång ibland då du tillåter dig själv att äta det du vill, kör på det. Bara dom inte kommer för ofta så ska det inte vara några problem.
Jag själv körde 8 veckor utan att röra något onyttigt men sen har jag helt enkelt lagt in några då jag har känt för det.Ett tips kan ju också att lägga in dem en dag då du har ben, då du förbrukar lite extra.
12 april, 2008 at 14:33 #586355Anonym anvandareMemberKänner du verkligen ett så starkt behov av ätardagar då? Det verkar inte så utifrån vad du skriver och om du känner att du klarar dig är det ju bara enbart dumt.
Men finns behovet så är det väl inte fel att köra, hur mycket du grisar i dig är upp till dig och någon ”regel” finns inte.
Dels kan man ju se det som en grisätardag, man kan se det som en dag då man unnar sig lite extra gott och skiter i kaloriräkning. Sedan kan man ju se det som en seriös dag med typ ”kolhydratladdning”, det känns ju dock som ett väldigt tråkigt sätt att förstöra en dag som kan låtas vara mer lättsam.
Det jag menar är att det kanske kan vara skönt rent psykiskt att inte fundera över deff-och träningspåverkan jämt jämt jämt och om då t.o.m. ätardagen blir ett sätt att försöka vara opti så är det ju på sätt och vis samma sak där.
Mitt tips är ändå att du i det längsta skiter i ätardagar överhuvudtaget, varför planera in dom i förväg? Det är ju som att ge upp på förhand ju.
12 april, 2008 at 14:37 #586356Anonym anvandareMemberSom det redan blivit skrivet, om du inte känner ett direkt behov så är det onödigt. Jag deffar nu och kör mina ätardagar på lördagar, då har jag ändå någorlunda koll på kalorierna, sen blir det helt enkelt lite godis på kvällen.
12 april, 2008 at 16:00 #586357Anonym anvandareMemberJust nu ligger jag på 2800 kcal och har inga problem att stå emot allt som inte ska ätas,men tänkte börja med ätar dagar sen när kcal-intaget går ner ännu mer.Saknar pizza ibland mest pgav själva pizzabrödet.
12 april, 2008 at 16:20 #586358Anonym anvandareMembermina ätardagar kör jag oftast bara ett mål mat som jag byter ut mot något ja är sugen på. Att bara äta skit en hel dag skulle inte göra mig gladare, då jag får ångest efter jag ätit något onyttigt haha. Förra helgen åt jag t.ex Ryggbiff istället för tonfisk och potatisgratäng istället för ris.
12 april, 2008 at 20:41 #586359Anonym anvandareMemberRichard B wrote:mina ätardagar kör jag oftast bara ett mål mat som jag byter ut mot något ja är sugen på. Att bara äta skit en hel dag skulle inte göra mig gladare, då jag får ångest efter jag ätit något onyttigt haha. Förra helgen åt jag t.ex Ryggbiff istället för tonfisk och potatisgratäng istället för ris.Jag vill inte heller äta bara skrep mat och gudis hela dagen.Skulle äta som jag äter idag men skulle byta ett mål mot tex en pizza(bara om jag är sugen) och ett till mot samma som idag fast med tex grillad kyckling och lite större portioner än idag plus extra bröd till det.Med andra ord bra mat men utan mått.
Idag behöver jag inte ätardagar,jag går ner och äter ganska mycket.
Idag äter jag ca 2700-2800 kcal fördelade på ca 300-330g protein,ca 200g kolisar och 70-80g fett.12 april, 2008 at 21:20 #586360Anonym anvandareMemberJag tankar upp med kolhydrat i samband med styrketräning två gånger i veckan.
12 april, 2008 at 21:24 #586361Anonym anvandareMemberJag har planerat att ha mina ätardagar på söndagar eftersom jag kör ben på måndagar och tycker att det är mest krevande.
13 april, 2008 at 06:09 #586362Anonym anvandareMemberCelox wrote:Jag har planerat att ha mina ätardagar på söndagar eftersom jag kör ben på måndagar och tycker att det är mest krevande.Ja men gör det då. Jag ser inte direkt anledningen till tråden ens. Du har funderat på att läga in en dag med lite mer avslappnad inställning där du unnar dig något godare.
Då är det ju bara att göra det, inget du behöver be om lov för här på forumet direkt. Kör på och må bra.
13 april, 2008 at 09:35 #586363Anonym anvandareMemberCelox wrote:Jag har planerat att ha mina ätardagar på söndagar eftersom jag kör ben på måndagar och tycker att det är mest krevande.Varför inte äta ordentligt på måndagen istället och låta benen få lite tillväxt på köpet? Eller träna på söndagen?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.