Home › Forums › Deff och fettminskning › När ska jag Deffa?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 mars, 2008 at 15:20 #74448Anonym anvandareMember20 mars, 2008 at 15:20 #589163Anonym anvandareMember
jag har tränat serigöst i snart en månad (inte så länge jag vet) jag har planerat att träna hårt 4 dagar på gymmet. & jag kör med WHEY & Mass fuel före & efter träning vägen WHEY innan sömn.
men när ska jag börja Deffa? innan sommaren eller mitt i sommaren? eller har ni andra förslag som kan hjälpa mig?
Tack.
20 mars, 2008 at 15:33 #589164Anonym anvandareMemberDet beror ju helt och hållet på dig. Men deff är inte en uppbyggande fas så vill du lägga på dig muskler innan du tar bort ditt kroppsfett så ska du alltså deffa senare. Det finns inte några måsten med att deffa till eller under sommaren och du har bara tränat i en månad så ta det lugnt. Vill du ändå gå ner i kroppsfett nu till sommaren så tycker jag att det är god tid att börja nu beroende på hur mycket fett du har att förlora innan DU är nöjd. Man behöver ju inte vara störst för att dra ner på kroppsfett.
20 mars, 2008 at 16:25 #589165Anonym anvandareMemberBallPythoN wrote:Det beror ju helt och hållet på dig. Men deff är inte en uppbyggande fas så vill du lägga på dig muskler innan du tar bort ditt kroppsfett så ska du alltså deffa senare. Det finns inte några måsten med att deffa till eller under sommaren och du har bara tränat i en månad så ta det lugnt. Vill du ändå gå ner i kroppsfett nu till sommaren så tycker jag att det är god tid att börja nu beroende på hur mycket fett du har att förlora innan DU är nöjd. Man behöver ju inte vara störst för att dra ner på kroppsfett.Bra svar! :up:
+120 mars, 2008 at 16:54 #589166Anonym anvandareMemberCarlthulin wrote:jag har tränat serigöst i snart en månad (inte så länge jag vet) jag har planerat att träna hårt 4 dagar på gymmet. & jag kör med WHEY & Mass fuel före & efter träning vägen WHEY innan sömn.men när ska jag börja Deffa? innan sommaren eller mitt i sommaren? eller har ni andra förslag som kan hjälpa mig?
Tack.
för att deffa kan det ju va en god ide att bygga lite muskler först, va e det annars du ska försöka ta fram?? se till o träna o ät några år först om du nu inte har väldans massa kgs övervikt förstås
20 mars, 2008 at 17:18 #589167Anonym anvandareMemberBallPythoN wrote:Det beror ju helt och hållet på dig. Men deff är inte en uppbyggande fas så vill du lägga på dig muskler innan du tar bort ditt kroppsfett så ska du alltså deffa senare. Det finns inte några måsten med att deffa till eller under sommaren och du har bara tränat i en månad så ta det lugnt. Vill du ändå gå ner i kroppsfett nu till sommaren så tycker jag att det är god tid att börja nu beroende på hur mycket fett du har att förlora innan DU är nöjd. Man behöver ju inte vara störst för att dra ner på kroppsfett.ja asså jag har typ lite underhudsfett på nedre magen & lite vid brösten. annars är det lungt! har ju ca 4 månader på mig att lägga på mig muskler. kan bli svårt men lite resultat är bättre än inget.
20 mars, 2008 at 17:34 #589168Anonym anvandareMemberVad är det du ska hinna lägga på dig muskler för? Sommaren? Muskler ta lång tid att bygga så enkelt är det.
Har du så lite kroppsfett tycker jag att du ska lägga dig på ett kcal överskott på ca 500 och sedan träna. Om det nu är muskler du är ute efter. Men hör dig runt det finns många på detta forumet som har 100 gånger mer erfarenhet och kunskap inom detta.
20 mars, 2008 at 18:27 #589169Anonym anvandareMemberDeff tycker jag inte ens du ska fundera över än sålänge, tränar du för att få deffa? Lär dig träna, lär dig äta bra, öka i styrka och muskelmassa och när du sedan fått lite koll på vad du håller på med kan det kanske bli värt att fundera över kroppsformen på ett nytt plan.
Att ”deffa” efter fyra månaders träning existerar inte, det vore en helt vanlig bantning eftersom du inte kommer ha något att deffa fram.
Jag menar absolut inget illa nu, tvärtom. Det är för ditt eget bästa, finns ingen anledning att börja få defftankar innan man knappt vet vad bänkpress är.
20 mars, 2008 at 19:34 #589170Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Deff tycker jag inte ens du ska fundera över än sålänge, tränar du för att få deffa? Lär dig träna, lär dig äta bra, öka i styrka och muskelmassa och när du sedan fått lite koll på vad du håller på med kan det kanske bli värt att fundera över kroppsformen på ett nytt plan.Att ”deffa” efter fyra månaders träning existerar inte, det vore en helt vanlig bantning eftersom du inte kommer ha något att deffa fram.
Jag menar absolut inget illa nu, tvärtom. Det är för ditt eget bästa, finns ingen anledning att börja få defftankar innan man knappt vet vad bänkpress är.
Mycket bra skrivet! :emo-thumb
20 mars, 2008 at 19:38 #589171Anonym anvandareMemberDeffa står för definition eller minns jag fel? Alltså måste man ha muskler för att deffa. Skrev lite snurrigt där uppe. Vedder ha rätt.
20 mars, 2008 at 22:06 #589172Anonym anvandareMemberBallPythoN wrote:Vad är det du ska hinna lägga på dig muskler för? Sommaren? Muskler ta lång tid att bygga så enkelt är det.Har du så lite kroppsfett tycker jag att du ska lägga dig på ett kcal överskott på ca 500 och sedan träna. Om det nu är muskler du är ute efter. Men hör dig runt det finns många på detta forumet som har 100 gånger mer erfarenhet och kunskap inom detta.
ja, jag får se fram till hösten hur mycket jag har lakt på mig & gå efter det helt enkelt.
22 mars, 2008 at 17:38 #589173Anonym anvandareMemberva inte rädd för att lägga på dig. no bulk no hulk
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.