När ska man deffa?

Home Forums Deff och fettminskning När ska man deffa?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 30 total)
  • Author
    Chillarn wrote:
    menade att man kanske får räkna med det? :P lr så

Eller så?

förlåt :P brukar bara skriva så, men aja det jag menar är väl att man får räkna med att lägga på sig lite? alltså för jag går upp en hel del nu när jag tränar, äter 4-5 gånger/dag (bra kost)

Razmeister899: Du verkar ganska erfaren :) schysst att du svarar! Svårt å få hjälp ngn annanstans mer än här typ på detta forumet, är inte direkt så ”erfaren” om deffing

Jag har alltid varit väldigt kritisk till deffning eftersom jag tycker att man plågar kroppen helt i onödan och vänder upp och ner på sin metabolism. Gör man bara små förändringar i kosten och träningen så ska man kunna bli smal och slipad ändå.

Chillarn wrote:
    förlåt :P brukar bara skriva så, men aja det jag menar är väl att man får räkna med att lägga på sig lite? alltså för jag går upp en hel del nu när jag tränar, äter 4-5 gånger/dag (bra kost)

Razmeister899: Du verkar ganska erfaren :) schysst att du svarar! Svårt å få hjälp ngn annanstans mer än här typ på detta forumet, är inte direkt så ”erfaren” om deffing

Oj, tack. :)
    Dock finns det MÅNGA som kan MYCKET mer!
    Men som sagt, om du vill gå upp långsamt i vikt så gäller det bara att ha koll på att kaloriöverskottet är lagom stort, och tvärtom ifall målet är att tappa fett.
    Vill du inte väga maten kan du alltid höja/sänka maten och hålla koll i spegeln åt vilket håll det barkar.
    :up:

okej ! :)

Jag tycker inte att du ska deffa eftersom om man kollar på din längd och din vikt så är du inte överviktig precis. Sen så är deffning enligt mej nåt som är för extremt och som kommer från eliten inom krioppsbyggarindustrin som alltid börjar massa deff och uttorkningar
    innan tävlingar och liknande. Vill du gå ner i vikt eller bli mer slipad så ändra bara lite i kosten och släng in några cardiopass efter träningarna. Men det viktigaste är att du mår bra och tycker det är kul att träna!

Greven595 wrote:
    Vill du gå ner i vikt eller bli mer slipad så ändra bara lite i kosten och släng in några cardiopass efter träningarna. Men det viktigaste är att du mår bra och tycker det är kul att träna!

Det är ett just precis ett deff-upplägg du beskriver.

vad är cardiopass? XD

Konditionspass. Löpning, simning, cykling, boxning, jympa eller nått. En aktivitet där du tränar hjärtat och din kardiovaskulära förmåga!

Chillarn wrote:
    vad är cardiopass? XD

Strunta i det. Det ordet finns ingen anledning att lära sig alls, använd det inte utan använd det vackra ordet ”konditionsträning”eller exempelvis ”uthållighetsträning”.

Det där andra ordet som börjar på c är ett vidrigt ord som du inte behöver lägga på minnet.:)

hehe okej! jomen simning låter ju bra, men när ska man placera ut det på ”gymschemat” ?

När du har tid för det. Det beror något på dina mål. Så långt från styrketräning som möjligt om du är väldigt mån om att göra alla ökningar som du nånsin kan, efter styrketräning funkar väl bra om du vill slå två flugor i en smäll och vara tidseffektiv.

Kör cardio, fast långsam cardio vid deff, smartast för besparing av muskelmassa. (hihi retas)

Chrillee wrote:
    Kör cardio, fast långsam cardio vid deff, smartast för besparing av muskelmassa.

Jasså?

Chrillee wrote:
    Kör cardio, fast långsam cardio vid deff, smartast för besparing av muskelmassa. (hihi retas)

Att du skrev ”hihi retas” var alltså inget skämt?
    Du skojjar?

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.