Netto’s fett% våg

Home Forums Deff och fettminskning Netto’s fett% våg

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Fick hem ett reklamblad från netto idag.
    Dom har ett erbjudande om en våg som mäter ut din vikt, din fett% och vattenmassan i din kropp. Denna våg kostar 129:-

Fick ett reklamblad från el-giganten också. Samma typ av vågav märket OBHnordica. Den kostar 299:-

Någon som har erfarenhet av någon av dessa?
    Är det ngn att köpa? Isf ska jag satsa på nettos eller el-gigantens?

Ledsen om denna tråd hamna i fel forum. Hittade inget annat som passa bra :)
    Ni får skicka vidare tråden isf.

Mvh Alexander

Jujje wrote:
    Fick hem ett reklamblad från netto idag.
    Dom har ett erbjudande om en våg som mäter ut din vikt, din fett% och vattenmassan i din kropp. Denna våg kostar 129:-

Fick ett reklamblad från el-giganten också. Samma typ av vågav märket OBHnordica. Den kostar 299:-

Någon som har erfarenhet av någon av dessa?
    Är det ngn att köpa? Isf ska jag satsa på nettos eller el-gigantens?

Ledsen om denna tråd hamna i fel forum. Hittade inget annat som passa bra :)
    Ni får skicka vidare tråden isf.

Mvh Alexander

Jag tycker inte du skall köpa någon av dessa vågar.
    Anledning? Dom fungerar inte!

Nu är jag inte helt hundra på detta men har för mig att dom billigaste bara
    skickar EN svag strömimpuls genom kroppen. Därav är vågarna Låååångt ifrån exakta då du hela tiden har olika mängder vatten i dig från ett tillfälle till ett annat.

Köp en vanlig våg istället.

Och måste du veta din fettprocent försök att hitta nåt gym som har en RIKTIG Kroppsanalysvåg! Den jag har möjlighet att använda på gymmet kostar drygt 25-30 000:-

OT, men midjemått rules.

Hej.Jag har hört att såna mätgrejer skickar en ström som tar den snabbaste vägen. Alltså har du den i händer mäter den fettet på överkroppen och om du står på en våg med fötterna utan att hålla i nåt med armarna går strömmen från ena benet till det andra. Vet ej om det riktigt stämmer men det är vad jag har hört. Så jag håller med ovanstående talare….

Micke.. wrote:
    Och måste du veta din fettprocent försök att hitta nåt gym som har en RIKTIG Kroppsanalysvåg! Den jag har möjlighet att använda på gymmet kostar drygt 25-30 000:-

Avviker man från normen kommer BIA-mätare att visa ett felaktigt värde hur dyr den än är. Vet folk (i sjukt bra form) som precis innan tävlign fått uppmätt 20% fett på en BIA-våg för 25 000 :-

Kaliper för att se trender och få ett ugefärligt mått på koppsfettet.

Vatten(densitets)våg eller DEXA för att få reda på fett% mer exakt.

kostar de så mkt :P hade jag ingen arning om ?

Vågen är helt OK, men kroppsfett-funktionen är som alla skriver helt värdelös. Jag har gjort en studie på hur vågens vikt-värde och kroppsfett-värde hänger ihop, och det jag kom fram till är att den helt enkelt gissar. På samma sätt hela tiden, oavsett om man ändrat kroppsfett en massa.

Hinner inte beskriva närmare nu, men för att mäta kroppsfett är dessa typer av vågar helt värdelösa. Men väga sig kan man ju alltid göra!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.