NSAID under diet, extra dåligt?

Home Forums Deff och fettminskning NSAID under diet, extra dåligt?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Bevisligen är NSAID (voltaren) dåligt för muskeltillväxt. Nedreglerar proteinsyntesen om jag inte minns fel?

Men hur är det under diet för muskelbesparande effekt. Riktigt dåligt med stor risk att förlora mer muskelmassa än utan NSAID?

Nej, inte en nedreglering. Förhöjningen av proteinsyntesen du får av styrketräning minskar eller uteblir.

Det är samma princip under deff. Du vill åstadkomma en muskeluppbyggnad under deff lika mycket som du vill det under någon annan period. Kanske ännu mer under diet för att få så bra resultat som möjligt.

Det är stor chans att du får sämre resultat av regelbundet bruk av NSAID. Speciellt under deff.

Den viktigaste frågan tror jag är hur smärtan hämmar träningen. Ingen träning som i princip omöjliggörs är ju bättre än väl genomförd träning på NSAID. Jag har inte studier direkt i min närhet och orkar inte leta men är det verkligen en fråga om så markant påverkan att träningen är ogjord?

Jag minns knappt något men har för mig att det inte var SÅ extremt?

Jo, jag är ganska säker på att man får drastiskt sämre resultat vid regelbundet användande av NSAID.

[http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2690426&postcount=11]

Dessutom har jag egen erfarenhet av det då jag åt Treo dagligen för mina problem med migrän. Det kan ju finnas vissa andra cofounders till det men resultaten uteblev nästan helt.
    När jag sedan slutade med tabletterna det så släppte det omedelbart.

Också läst att förhöjningen av proteinsyntesen eller vad det var i stort sett uteblev helt och hållet.

Brutit dieten och smörjt med voltaren nu i 7 dagar + naprapatbesök och det börjar kännas bättre.

Hur länge rek. man att behandla med voltaren? 10 dagar har jag hört?

Brukar stå på förpackningen.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.