Nu börjar jag bli trött på skiten!!

Home Forums Deff och fettminskning Nu börjar jag bli trött på skiten!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author

Har deffat som en tok, gått ner nästan 10 kilo.
    Är aktiv på dagarna då jag har ett fysiskt krävande arbete.
    Ligger på ett kraftigt kcal minus, äter så mycket protein jag kan, mer fett än kolhydrater.

MEN JAG BLIR INTE AV MED MINA SISTA % I BF!!!
    Ligger på ca 15% nu, vill ner till 10%.

Vad gör jag!?

Frukost: 1 dl havregrynsgröt + ett ägg, kaffe.

Lunch: Lammfärsbiff med tzatziki + fetaost sallad.

Melanmål: Två ägg

Middag: Kyckling + broccoli.

Ungefär så ser mitt kosttema ut, dag ut, dag in.
    Samtidigt som jag jobbar mycket aktivt.

Yossi wrote:
    Vad gör jag!?

Rör dig mer eller ät mindre.

Inbillar mig att andra får bättre resultat än vad jag får med samma kost upplägg. Sjukt frustrerande!
    Ska börja röra mig mer. Men börjar seriöst tro att det är något fel på mig och mitt bukfett.

Yossi wrote:
    Inbillar mig att andra får bättre resultat än vad jag får med samma kost upplägg.

1. Då rör dig sig mer än du.

2. Har du kopierat någons kostschema rakt av?

Tänk på att alla inte har samma förbränning och de som går ner mer än dig med samma kost har antagligen högre ämnesomsättning.

Och som flessa skrev om du åt så här från första början och har gått ner 10kg kanske det är dags o ta bort ett mål för att ditt kaloribehov är inte desamma som de var för 10kg sedan.

Jo jag håller med, skrev fel , ändra till mat som innehåller mindre energi eller ändra på portionernas storlek.

Nej jag har inte kopierat någons kost schema utan har anpassat det efter mig och mina möjligheter.

Ja alltså jag jobbar som snickare, eller snarare snickarlärling.
    Det innebär att jag är den som bär allt från plats A till B. Jag kan lova er att det blir en del kcal brända när jag bär tex. betongplattor fram o tillbaka en hel arbetsdag på 8 timmar.
    Jag skulle tippa på att jag behöver mellan 3-4000 kcal om dagen.
    Med min kost ser jag till att aldrig hamna över 2000kcal. Hamnar jag över 2000kcal en dag så ser jag till att äta mindre dagen därpå.
    Det är ett rejält kcal underskott, men det står still. Eller snarare, magen är kvar!

Flessa wrote:
    Ett helt mål är verkligen inte befogat att utesluta, men att utesluta lite av t .ex pasta mot broccoli etc i någon måltid är att föredra, helt enkelt minska energitätheten i maten bara. Att helt utesluta ett mål vore lika med att gå hungrig stup i ett, därmed mycket bättre att byta ut livsmedel mot andra som mättar lika mycket fast till en ”kostnad” på mindre energi.

Det är visserligen svårt att utesluta energität mat i Yossis fall.

Yossi wrote:

Har du läst något om ”Den Termogena Dieten”, Yossi?
    Den ligger under artiklar här på forumet och kanske skulle hjälpa dig med ”det sista”.
    Lycka till.

Rasmus Kjellberg wrote:
    Har du läst något om ”Den Termogena Dieten”, Yossi?
    Den ligger under artiklar här på forumet och kanske skulle hjälpa dig med ”det sista”.
    Lycka till.

Provade den Termogena ett tag. Svår diet, krävs mer än vad jag kunde ge för att ta mig igenom den.
    Tycker dock att mitt kost upplägg borde fungera. Vilket det har gjort, jätte bra! Men inte längre..

Flessa wrote:
    Ett helt mål är verkligen inte befogat att utesluta.

Klart han kan välja den vägen om han vill. Skippa mellanmålet t.ex. Jag skulle käka de två äggen under någon annan tid på dygnet och plocka bort något annat där men visst kan man göra så.

Hur länge har du legat på den här vikten?
    Om det bara är typ en vecka så kanske det är att du samlat på dig mer vätska av ngn anledning, dricker mer och överhydrerar i det varma vädret?
    Hur mycket väger du och hur lång är du?

Förbränner du 3-4000 kcal och käkar 2000 kcal så går du ner i vikt. Om du inte går ner i vikt så är det fel på någon utav dom siffrorna eller båda två.

Det låter som du äter energifattigt och rör på dig mycket så jag skulle gissa på att du bara behöver ge det lite mer tid för att få det att släppa. Tänk på att det tar sin tid att gå från 15-10 % BF. Med lagom takt ska det väl ta dig 7 veckor ung.

Yossi wrote:

Ungefär så ser mitt kosttema ut, dag ut, dag in.
    Samtidigt som jag jobbar mycket aktivt.

Min första reaktion är att Din kropp går på svält. Dvs din kropps överlevnadsmekanism slår in och håller fettet kvar för senare förbränning. Vi tävlandes BB känner väl till detta fenomen. Jag drar själv ner mig till 3-4% Bf när jag tävlar. Med det krävs att man tillför tillräckligt med med näring för att kroppen ska känna att den har råd med att förbränna underhudsfett. Ser på din diet att Du har alldeles för lite kolhydrat och fettintag. Öka på lite och känn efter när du ligger på en bra nivå. Börja väg maten och räkna kcal/proteiner/kolhydrater. Du bör äta minst 2,3 g proteiner per kg kroppsvikt.

bffen669 wrote:
    Min första reaktion är att Din kropp går på svält. Dvs din kropps överlevnadsmekanism slår in och håller fettet kvar för senare förbränning. Vi tävlandes BB känner väl till detta fenomen. Jag drar själv ner mig till 3-4% Bf när jag tävlar. Med det krävs att man tillför tillräckligt med med näring för att kroppen ska känna att den har råd med att förbränna underhudsfett. Ser på din diet att Du har alldeles för lite kolhydrat och fettintag. Öka på lite och känn efter när du ligger på en bra nivå. Börja väg maten och räkna kcal/proteiner/kolhydrater. Du bör äta minst 2,3 g proteiner per kg kroppsvikt.

Så du menar att han kommer gå ner mer i fettvikt om han äter mer energi?

För att ta sig ner till 3-4% behövs lite smartare metoder, men i det här fallet så är det inte så.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.