Home › Forums › Deff och fettminskning › Ny kropp, hjälp önskas!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 maj, 2010 at 14:29 #488253Anonym anvandareMember
Hej!
Börjar först med att tala om att jag inte är en van forumanvändare så ber om ursäkt för eventuella fel
Om mig: 32, kvinna. Äter enligt Lchf… tränar för tillfället pilates som mest samt cyklar och promenerar.
Jobbar även långa pass där det förekommer tunga lyft och är allmänt väldigt fysiskt krävande.Är 173 och väger just nu 59 kg… ”normalt” dock min kropp ser allt annat än normal ut . Har muskler men det mesta är ”löst” undrar om det kan vara skinn eller om det är fett?
Har inte kommit igång med nåt träningsschema ännu, där tänkte jag kanske nån hade nåt tips på?!
Äter: Frukost oftast kaffe med äggmjölk
Lunch: kött av alla slag eller fisk med broccoli/blomkål eller sallad och gräddsås.
Middag: Ungefär som lunchen.
Ibland äter jag lite nötter som mellanmål men oftast är jag inte hungrig.Hur ser detta ut egentligen? Hur ofta bör jag träna och vad? Iom att jag äter lowcarb highfat är jag mätt ganska länge, är det då ok och träna på fastande mage?
Undrar ni nåt eller om jag kanske skrev lite vagt som ställ gärna frågor!
20 maj, 2010 at 14:29 #67692Anonym anvandareMember20 maj, 2010 at 15:49 #488254Anonym anvandareMemberVad vill du uppnå med din träning? Svårt att ge bra tips utan den vetskapen.
Att träna fastande är inget problem, men tillskott av BCAA eller snabba proteiner före träning kan vara av fördel för muskeluppbyggnad. Måltiden efter är viktigast, oavsett om du är hungrig då eller ej.
20 maj, 2010 at 15:54 #488255Anonym anvandareMemberNougat wrote:Har muskler men det mesta är ”löst” undrar om det kan vara skinn eller om det är fett?Det är mest troligt att det är fett, men svårt att säga något om din form utan att ha sett dig. Svårt att veta exakt vad du menar med ”löst”, men en effekt av LCHF är att musklerna förlorar inlagrad vätska, vilket gör dem plattare och förmodligen ”lösare”.
20 maj, 2010 at 15:58 #488256Anonym anvandareMemberDet är mängden mat som spelar stor roll. Mindre egentligen vad det är du äter om det BARA är att tappa vikt (utan hänsyn till bibehålla muskelmassan) som är utav intresse.
Det lösa du beskriver är fett och hud. Muskler är inte slappa
20 maj, 2010 at 21:09 #488257Anonym anvandareMemberTack för era synpunkter!
Målet eller syftet är inte att gå ner i vikt utan att bli fastare. Vet inte hur man lägger upp en bild men det finns i mitt album bild på mitt problem.
Snabba proteiner, vilka är det? Funkar det med äggröra?20 maj, 2010 at 22:08 #488258Anonym anvandareMemberVassle är snabb, Kasein är långsam. Vet att vassle finns i mjölk och kasein finns i kvarg/keso (eller?), och sedan kan man ju skilja kasein och vassle på kosttillskotten.
Är dock osäker på övriga naturliga livsmedel – hade gärna viljat veta det också, så man vet lite vad man bör äta lämpligast (vassle passar ju rätt bra direkt efter och innan träning, medan kasein kanske gör sig bäst utspritt över dagen)
20 maj, 2010 at 23:29 #488259Anonym anvandareMemberTheUnknown wrote:Vet att vassle finns i mjölkMjölkens protein är 80% kasein och 20% vassle.
TheUnknown wrote:Är dock osäker på övriga naturliga livsmedel – hade gärna viljat veta det också, så man vet lite vad man bör äta lämpligast (vassle passar ju rätt bra direkt efter och innan träning, medan kasein kanske gör sig bäst utspritt över dagen)Det finns inget nprmalt livsmedel som kan anses snabbt skulle jag säga. Man har uppmätt en riktigt snabb absorbtion från kött men då har det handlat om enbart kött (alltså ingen sammansatt måltid) och söndertuggat som bara den.
Så det är ju inget att ta till sig i praktiken. Vem drar med sig en ren kotlett till gymmet och toktuggar efter passet?
21 maj, 2010 at 00:45 #488260Anonym anvandareMemberOk, bra att veta
Men det kan väl trots allt ändå vara en god idé att äta kött direkt när man kommer hem, för ytterligare lite ”snabb protein”? Eller är det inte lika viktigt med ”snabb protein” 30-45 minuter efter passet, som 0-5 minuter efter passet?
21 maj, 2010 at 07:32 #488261Anonym anvandareMemberTheUnknown wrote:Men det kan väl trots allt ändå vara en god idé att äta kött direkt när man kommer hem, för ytterligare lite ”snabb protein”?Det ser jag ingen anledning till. Ät en måltid med kött och ät den som folk istället.
21 maj, 2010 at 08:16 #488262Anonym anvandareMemberNougat wrote:Tack för era synpunkter!
Målet eller syftet är inte att gå ner i vikt utan att bli fastare. Vet inte hur man lägger upp en bild men det finns i mitt album bild på mitt problem.
Snabba proteiner, vilka är det? Funkar det med äggröra?Fast blir du genom att deffa av fettet. Dock är det att rekomendera att ha lite muskelmassa innan man börjar deffa så att man har något att deffa fram
21 maj, 2010 at 08:43 #488263Anonym anvandareMemberÄr som sagt helt ny på detta område. Har dock alltid rört på mig och haft fysiskt krävande jobb som har hjälpt till att bygga lite muskler.
Såhär ser jag ut idag…
Hur går jag vidare med detta? Äter ju inga kolhydrater mer än grönsaker och som sagt rätt mycket fett. Ska jag kanske äta mer mängd protein istället för fett?21 maj, 2010 at 11:09 #488264Anonym anvandareMemberEn avslappnad buld hade vart bättre. Du ser ut å spänna dig på denna. Och jaa, protein är att föredra. Minst 2g/kropps kg. Och fettet ca 1g/kropps kg
21 maj, 2010 at 16:37 #488265Anonym anvandareMemberMer avslappnad då :p
Är ändå inte riktigt med på vad eller hur jag ska få i mig den delen protein och fett. Vore ett inköp av proteinpulver värt?
Säg idag startade jag med kaffe och äggmjölk gjort på 2 ägg, 3 dl vatten o 50g cocosfett
Lunch: Äggröra på 2 ägg med bacon
1 tonfiskbiff med 2 saltgurkor och en klick cremefaiche
Tränade 1 h pilates, samt enarmsrodd, hantelflyes och lite bröst.
Middag kommer att bli lax med smörstekta gröna bönor.
Nån mer som har tips?
21 maj, 2010 at 17:12 #488266Anonym anvandareMemberFinns ett antal olika sidor med livsmedel, där man bara klickar i gram av det man använt och får ut kolhydrater/protein och fett.
livsmedelsdatabasen är en tror jag.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.