Home › Forums › Deff och fettminskning › Ny Pre-/Post workout strategi vid deff.
men om proteinet/EAA:an som man tog innan träningen fortfarande finns kvar i blodet och proteinsyntesen är extremt låg direkt efter träningen förstår jag inte varför man ska ta protein och/eller kolhydrater direkt efter? stoppas inte nedbrytningen av proteinet man tog direkt före träning? och om man väntar en timma finns det risk att proteinbalansen blir sämre över hela dygnet?
EAA före eller efter styrketräning minskar inte proteinnedbrytningen. Dom åstadkommer en positiv proteinbalans genom ökad proteinsyntes.
Ok, jag har svårt att tänka mig att jag har legat över 18-20% eller nått. Har dock först börjat mäta mig sen i höstas. Men jag kan nog påstå att mitt andra rut-par alltid har varit någorlunda synligt.
12% kroppsfett är inga problem att hålla året runt för en man. Det är t o m helt normala nivåer, över normala för idrottsmannen (givetvis beroende på sport, men som genomsnitt).
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY