Nybörjar deff. Frågor!

Home Forums Deff och fettminskning Nybörjar deff. Frågor!

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hej!

Har sedan några månader tillbaka blivit mån om vad jag äter och hur det påverkar min träning och i samband med det helt enkelt börjat äta ’nyttigt’.

Men nu har jag precis börjat ’deffa’ (i måndags). främst för att få bort fettet runt mage och inte minst få fram lite mer konturer på resten av kroppen.

För mig innebär det ett helt raderat intag av onyttigheter som godis/glass/chips/läsk och sånt, och förstås en rejäl minskning av kolhydrater samt en liten boost av protein.

Hursomhelst har jag också läst mkt om att Koffein ökar förbränningen i vissa mängder så jag tänkte att jag kunde pröva några dagar och se hur det gick. (hade en burk koffein tabletter från apoteket) tog hursomhelst 3st = 300mg på morgonen, tog bussen till jobbet, satt å små log hela bussresan för jag var halvt vimsig på koffein, men allt kändes bra.
    Efter någon timme på jobbet började jag få ont i magen och den smärtan satt kvar hela dagen samt att jag varierade mellan att vara kräk-hungrig och kräk-mätt.
    Tänkte då först att jag måste vara överkänslig mot Koffein eller något men vet att jag kan dricka 3-4 koppar kaffe utan några som helst problem så jag uteslöt överkänsligheten.

I alla fall så är mina frågor:
    1.
    Jag misstänker lite att mina magbesvär kan ha att göra med mina lite ändrade kostvanor eller så? vet inte om det funkar så men det är min största misstanke. om någon som har lite koll kunde dela med sig av sina tankar ang. detta vore jag tacksam :)

2.
    När man deffar, är det bra/dåligt att gå runt att vara hungrig? känns liksom som man svälter sig själv och i så fall borde man väl bli av med fett? eller kanske snarare muskler?

3.
    Är det normalt att Hungern/Mättnaden varierar väldigt extremt?

Laddar för en morgonpromenad kl 05:00 imorgon bitti så sovdags nu, hoppas jag fått några bra svar imorgon efter jobbet.:up:

Tack på förhand
    (Allmäna deff-tips uppskattas rejält. ;-p)

Koffein på tillskott är ju grymt koncentrerat.
    Du behöver bra vätskeintag om du konsumerar Koffein dagligen.

På min deffperiod just nu så kan jag klanta mig nångång och känna mig vrålhungrig, antingen skippar jag frukosten eller inte något litet imellan.

Du bör få i dig lite exta fibrer för och behålla mättnadskänslan en längre tid (obs!) bra med vätska behövs om du konsumerar fibrer högt.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.