nytt upplägg

Home Forums Deff och fettminskning nytt upplägg

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

jag körde tidigare en deff med mycket protein,en del fett,och lite lite kolhydrater.men med det träningsschema jag med fotboll några dagar i veckan,match på helgen,ett fysiskt jobb,samt styrka 5 ggr/v funkade det självklart inte.jag tappade muskler till slut.nu är mitt upplägg mycket protein,en hel del kolhydrater(har nog dubblat det flera gånger om sen deffen!)samt lite lite fett.ville se hur detta funkade.jag är inte lika tajt längre,vilket är helt ok med mig.huvudsaken är att jag orkar med.men jag undrar ändå;vad tror ni det är-fett el vätska,el kanske lite av båda?jag äter ju betydligt mer nu känns det som,eftersom fettet var det som mättade då under deffen,medans kolhydrater tar längre tid att bli mätt på.
    tack för svar!;)

umbro wrote:
    jag körde tidigare en deff med mycket protein,en del fett,och lite lite kolhydrater.men med det träningsschema jag med fotboll några dagar i veckan,match på helgen,ett fysiskt jobb,samt styrka 5 ggr/v funkade det självklart inte.jag tappade muskler till slut.nu är mitt upplägg mycket protein,en hel del kolhydrater(har nog dubblat det flera gånger om sen deffen!)samt lite lite fett.ville se hur detta funkade.jag är inte lika tajt längre,vilket är helt ok med mig.huvudsaken är att jag orkar med.men jag undrar ändå;vad tror ni det är-fett el vätska,el kanske lite av båda?jag äter ju betydligt mer nu känns det som,eftersom fettet var det som mättade då under deffen,medans kolhydrater tar längre tid att bli mätt på.
    tack för svar!;)

Usch vilken misshandel. : Använd dig av stor bokstav vid ny mening, mellanrum efter punkt osv. så det blir lättare att läsa.

Om du tränar 10 gånger per vecka, och om du nu inte dricker flera liter vätska om dagen kan du räkna med att det är vätskeförlust som bidragit med en stor del till din, viktminskning(?).

Jag är inte alltför insatt på detta ämne, men vad jag förstår så lär det bli svårt för kunniga att svara på det då du inte skrivit ditt intag av kcal/dag.

Jag går lågt på fett för att orka kondisträna och ett något fysiskt krävande jobb men ändå ligga på ett stort minus varje dag.

Alltså,jag har gått upp ett par kilo sen jag började käka mer kolhydrater.Därför undrade jag om detta beror på vätskeansamling eller fett.Men det positiva är att jag orkar mer.Men tack för de något luddiga svaren;)

Om du har legat lågt på kolhydrater ett tag och tömt dina glokogenförråd så är det mycket möjligt att du har fyllt upp dessa igen. Glykogenet drar även med sig vatten i musklerna. ;)

ok,tack tyskn!:)det har du ju helt rätt i!

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.