Öka eller minska vikter under deff?

Home Forums Deff och fettminskning Öka eller minska vikter under deff?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Jag har börjat deffa, och ökar vikterna så mkt jag kan allt eftersom..
    Kör 10 reps i ett set x 4.
    Men min storebroder menade i en diskussion att jag skall minska vikterna radikalt och istället köra fler reps, ca 20-25 st, för att det skall bränna mer fett under deffen..
    Hur är det ? Skall jag sluta öka vikterna ?

Jag brukar alltid köra tyngre under deff, 6-8 reps för att spara så mycket muskelmassa som möjligt.
    Du kommer inte att bränna mer fett bara för att du kör högre repetitioner.
    Lycka till! :up:

Styrketräning använder kolhydrat som bränsle, oavsett om repsantalet är 6 eller 25.

Ut och rör på dig mer, om du vill öka kalori- och fettförbrukningen.

Flessa wrote:
    Enligt mig finns dock inga regler,

Jo, det finns regler för substratoxidation. ”Funkar för mig” finns inte här.

King Grub wrote:
    Styrketräning använder kolhydrat som bränsle, oavsett om repsantalet är 6 eller 25.

Ut och rör på dig mer, om du vill öka kalori- och fettförbrukningen.

Jo, det finns regler för substratoxidation. ”Funkar för mig” finns inte här.

Rör jag på mig mer än vad jag gör så kommer det vara bakåtsträvande,..
    Ville bara veta vilken av de två nämnda varianterna som tar mest i deffandet.. Men jag verkar ha fått svar på det, och kommer fortsätta köra som jag gör..

Jag försöker ju köra tungt, men märker också att jag inte orkar lite mkt on som off… Men försöker alltid ligga på runt 5-8 reps när jag kör tungt.

Fler repetitioner under deff är inget som jag skulle förespråka iaf.. Kör tungt och cardio vid sidan om ist :up:

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.