Home › Forums › Deff och fettminskning › Ökning av nervaktivering vid deff?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 november, 2010 at 13:38 #52882Anonym anvandareMember3 november, 2010 at 13:38 #130635Anonym anvandareMember
Här kommer en högtflygande fråga/teori.
Om man deffar och bränner både fett och muskelmassa men tränar tungt och lyckas hålla träningsvikterna konstant eller t.o.m. öka som tydligen är möjligt. Kompenserar kroppen den minskade muskelmassan med ökad aktivering av nervsystemet för att fortfarande kunna svara på den höga belastningen?
Jag kan inte förstå hur man annars skulle kunna öka i träningsvikt även när man deffar.
Om detta är fallet, ökar i så fall nervaktiveringen mera under deff med hård träning än under bulk med samma träning?
Om man vidare bygger på detta med att kapillärerna i musklerna ökar vid lättare träning med höga reps så borde ju det vara ett perfekt komplement vid bulk för att stimulera ökning av muskelmassan.3 november, 2010 at 22:06 #130636Anonym anvandareMemberSpridis wrote:Här kommer en högtflygande fråga/teori.Om man deffar och bränner både fett och muskelmassa men tränar tungt och lyckas hålla träningsvikterna konstant eller t.o.m. öka som tydligen är möjligt. Kompenserar kroppen den minskade muskelmassan med ökad aktivering av nervsystemet för att fortfarande kunna svara på den höga belastningen?
Jag kan inte förstå hur man annars skulle kunna öka i träningsvikt även när man deffar.
Om detta är fallet, ökar i så fall nervaktiveringen mera under deff med hård träning än under bulk med samma träning?
Om man vidare bygger på detta med att kapillärerna i musklerna ökar vid lättare träning med höga reps så borde ju det vara ett perfekt komplement vid bulk för att stimulera ökning av muskelmassan.Mycket intressant fråga, jag har tänkt precis samma tanke men jag vet inte. Antar att det hela är mycket komplext att undersöka.
12 maj, 2011 at 07:41 #130637Anonym anvandareMemberKanske är visat tidigare, men ändå intressant.
[http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20689461]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.