Oljig hy och finnar, förbättring under deff?

Home Forums Deff och fettminskning Oljig hy och finnar, förbättring under deff?

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Jag hade tänkt börja deffa om ett par veckor och jag undrar ifall det är sant att man får bättre hy(mindre olja och mindre finnar) när man inte äter kolhydrater(under en deff)?

Tack i förväg!

Jag talar bara efter egna upplevelser under min deff och då skulle jag vilja säga att det är nästan tvärtom för mej. Mer finnar men bara på ryggen, tror det är pga allt proteinpulver men ska inte svära på det.

Akne är ju inte direkt kopplat till kosten. Vill man bli av med den är det rejäl medicin som krävs och inget annat.

jontew wrote:
    Akne är ju inte direkt kopplat till kosten. Vill man bli av med den är det rejäl medicin som krävs och inget annat.

Men nu var det väll ändå inte akne han skrev att han hade? Finnar och akne är väll förvisso liknande men knappast samma sak.

Fett och socker påverkar väl väldigt mkt? Får väl en finne per chokladbit:) chips påveekar med, dock ingen vetenskaplig grund..

Istolig wrote:
    Fett och socker påverkar väl väldigt mkt? Får väl en finne per chokladbit:) chips påveekar med, dock ingen vetenskaplig grund..

Fet mat fungerade inte alls för mig, såg ut som en hormonstinn tonåring igen… Några av mina vänner får även finnar om de äter kryddstark mat…

Istolig wrote:

Man får inte finnar av choklad, bara om du pillar dig i ansiktet med choklad på fingrarna.

Sol, återfuktande gel efter dusch samt apotekets egna diverse produkter mot det fungerar.

torbjorn wrote:
    Men nu var det väll ändå inte akne han skrev att han hade? Finnar och akne är väll förvisso liknande men knappast samma sak.

Vad är den medicinska skillnaden?

jontew wrote:
    Vad är den medicinska skillnaden?

Den medicinska skillnaden kan inte jag uttala mej om för jag har inte sådana kunskaper men finnar för mej är tillfälliga saker som kommer då och då, akne är en sjukdom där det är lite mer än ett par finnar lite här och där. Efter jag googlat hittade jag:
    acne [ˈæknɪ]

(Medicine) a chronic skin disease common in adolescence, involving inflammation of the sebaceous glands and characterized by pustules on the face, neck, and upper trunk Also called acne vulgaris See also rosacea
    [New Latin, from a misreading of Greek akmē eruption on the face. See acme]

Att säga att jag fick lite akne idag är för mig helt främmande om det bara är enstaka och som försvinner. I definitionen jag pastade står det även kronisk hudsjukdom vilket ett par finnar inte är i mina ögon i alla fall. Du får hemskt gärna rätta mig om jag har fel.

Personligen har jag inga problem med finnar nu under deff, men mina händer o läppar ser för djävliga ut! Torra som fnöske..

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.